Variable Valve Timing and Lft Electronic Control. Συντομογραφία VTEC. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων της Honda έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει το βύθισμα και την διάρκεια των βαλβίδων, αναλόγως τις στροφές του κινητήρα, έτσι ώστε άλλοτε  να επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου και άλλοτε μέγιστη δύναμη.


Στο video αυτό θα δεις το πως λειτουργεί το σύστημα VTEC και αν τελικά αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με την όπισθεν. 

  • Marios Georgiades

    Τι μου θύμησες τώρα….
    Ήταν το θέμα της πτυχιακής μου τα συστήματά μεταβλητού χρονισμού εν έτη 2001…
    Τότε υπήρχαν μονο τα: vtec, variocam, vanos, vvti, και είχε και η ρενο αλλά δεν θυμάμαι το όνομα.
    Ακόμα έκανε τρομερή εντύπωση το ποσό απλό ήταν σε σύλληψη το vtec που οι υπόλοιπες εταιρίες για να καταφέρουν να φτιάξουν κάτι παρεμφερές χωρίς να πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα χρειάστηκε να περάσουν 20 χρονια…

    • anagnwsths

      neo-VVL της Νισσαν . Πρωτοεμφανιστηκε σε 1.6 το 1997 με 175 ατμοσφαιρικά άλογα. Έφτασε στα 2,0 λίτρα με 204 άλογα το 2001 με μία τουρμπάτη εκδοχή στα 275. Δεν είχαν σασί της προκοπής και το φορέσανε σε xtrail.

      Ήταν πολύ εξυπνότερο απο το Vtec διότι ενέπλεκε και τον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Βέβαια η Νισσαν το έθαψε κυριολεκτικά μιας και τότε ήταν σε κατάσταση default.

      Το Primera μόνο υποστήριζε σαν σασί πάνω απο 150 άλογα , με την υπόλοιποι γκάμα να είναι το micra , το almera και το terrano ii .

      Έτυχε να οδηγήσω μετατροπή σε primera GT του 1998 με το 2λιτρο ατμοσφαιρικό και έμεινα άφωνος με την ομαλότητα σε σχέση με το Vtec του type R. Αισθάνθηκα σαν να είχα πιο πολύ γκάζι απο το type R.

      Πραγματικά ένα μοτερ διαμάντι που θάφτηκε λόγο έλλειψης σασί . Μετά ήρθαν οι ρύποι και το downsizing του ανταγωνισμού και αντικαταστάθηκαν απο τα μοτερ της Renault.

    • Θράσος κοντ

      Η πτυχιακή σου ίσως ήταν ελλιπής εάν δεν είχες αναφέρει και την Alfa Romeo με την spider ως η πρώτη που εφήρμοσε τον μεταβλητό χρονισμό από το ’80.

    • Marios Georgiades

      Μονο που η Alfa Romeo δεν συνέχισε να χρησιμοποιεί η να εξελίξει το συγκεκριμένο σύστημα το οποίο μετεβαλε μονο το βύθισμα και όχι την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων,συν τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε.Ακομα το vtec βγήκε στην παραγωγή το 1983 και παραμένει εξελιγμένο έως σήμερα.Επισης ισχύει οτι έγραψα για την καταχώρηση ευρεσιτεχνίας.

    • DJ_D

      Εγώ γιατί βρίσκω ότι δεν άλλαζε το βύθισμα αλλά μόνο το πότε ανοίγει και κλείνει η βαλβίδα;

    • Θράσος κοντ

      Το χρησιμοποιούσε (και η λογική λέει ότι θα το εξέλιξε) από τις 146, 147-156 έως και στις πιο πρόσφατες 159. Το αν ήταν ανώτερο ή όχι από αυτό της Honda ή εάν είχε προβλήματα αξιοπιστίας δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το αναλύσουμε ή να μας κάνει να το ξεχάσουμε και να μην αναφερθεί ως η εταιρεία που το έκανε πρώτη εφαρμογή.

    • Yiannis Rossolatos

      ειχε και η mitsubishi το mivec με πρωτη εφαρμογή στους 4G κινητηρες….

  • DJ_D
  • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

    θα το έλεγα επίσης ότι έχεις δύο διαφορετικούς εκκεντροφόρους σε ένα μοτέρ. Επίσης υπήρχαν τριών σταδίων βετεξ.