Με τους Γερμανούς να βρίσκονται σε έντονη προεκλογική περίοδο, η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ δήλωσε πως “οι μέρες των πετρελαιοκίνητων είναι μετρημένες” μετά τα σκάνδαλα των πειραγμένων λογισμικών για τις εκπομπές ρύπων. Η Μέρκελ μεταξύ άλλων δήλωσε:

Δεν θέλω να μιλήσω για συγκεκριμένη χρονιά, αλλά η πρόθεση τόσο της Βρετανίας, όσο και της Γαλλίας να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2040, ήταν η σωστή προσέγγιση.


Από την άλλη, ο «πράσινος» πρωθυπουργός της Βάδης – Βιτεμβέργης, Winfried Kretschmann, υπερασπίζεται τους diesel κινητήρες, λέγοντας πως το diesel είναι μια καθαρή τεχνολογία που βοήθησε στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που κατηγορήθηκαν για την υπερθέρμανση του πλανήτη, σημείωσε ο Kretschmann, ο οποίος βρίσκει την τεχνολογία diesel ως μία απαραίτητη ενδιάμεση λύση στο δρόμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα σχόλιά του Kretschmann είναι η απάντηση στην Μέρκελ η οποία άσκησε δριμεία κριτική στα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πιέζοντάς τα να καινοτομήσουν για να εξασφαλίσουν θέσεις εργασίας και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε σε αναταραχή σχεδόν πριν από δύο χρόνια το 2015, όταν η Volkswagen παραδέχτηκε ότι εξαπάτησε σε δοκιμές στις ΗΠΑ για το πόσο τοξικό οξείδιο του αζώτου εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της.

Στην πραγματικότητα, εμείς οι Πράσινοι υποτίθεται ότι αγωνιζόμαστε για την αλλαγή του κλίματος, αλλά τώρα οι ρύποι είναι το κύριο θέμα. Αυτό πραγματικά με κάνει να σκέφτομαι,

δήλωσε ο Kretschmann. Το κρατίδιο της Βάδης –Βιτεμβέργης φιλοξενεί τη Mercedes.

Πρέπει να μειώσουμε τη ρύπανση, πρέπει να καταπολεμήσουμε την κλιματική αλλαγή- για την οποία χρειαζόμαστε καθαρό ντίζελ- και πρέπει να εξασφαλίσουμε τη βιομηχανία αυτοκινήτων στη Γερμανία, ειδικά στη Βάδη-Βιτεμβέργη,

τόνισε ο Kretschmann.

Μοιραία ο τομέας των αυτοκινήτων, που αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα της Γερμανίας και ο οποίος απασχολεί 800.000 προσωπικό, έχει λάβει καυτές διαστάσεις ενόψει των εκλογών της 24ης Σεπτεμβρίου, με την Μέρκελ να αναζητά και τέταρτη θητεία. Οι πολιτικοί κατηγορούν τα διευθυντικά στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι δεν κατάφεραν να δώσουν επαρκείς απαντήσεις στο σκάνδαλο των εκπομπών.

Πριν δύο εβδομάδες οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν με την γερμανική κυβέρνηση να ανακαλέσουν 5,3 εκατομμύρια diesel αυτοκίνητα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων τους, ενώ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν χρηματικά κίνητρα για την αντικατάσταση παλαιών diesel αυτοκινήτων.

  • Anestis Genk

    Ο πράσινος με φαίνεται κάνει φτηνό συνδικαλισμό, δεν τολμάει να κράξει τα ντίζελ μην τον κατηγορήσουν πως παίζει με τις θέσεις εργασίας και το μισθουλάκο που αυτές συναπάγονται και την θέση στην κενωνία που ο μισθουλάκος συνεπάγεται.

    Δεν γίνεται να έχεις καταναλωτισμό και οικολογία. Δεν γίνεται να έχεις ανάπτυξη(μεγέθυνση) χωρίς καταναλωτισμό.