Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, βιώνει σημαντικό πρόβλημα σε ότι έχει να κάνει με την ατμοσφαιρική ρύπανση, ιδιαίτερα στα μεγάλα της αστικά κέντρα. Γι’αυτό και σχεδιάζει να απαγορεύσει την παραγωγή αλλά και τις πωλήσεις αυτοκινήτων και φορτηγών που εξοπλίζονται τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και με πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Βιομηχανίας της Κίνας, Σιν Γουομπίν, έχει ήδη ξεκινήσει η έρευνα για την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Παρότι ο υφυπουργός δεν έδωσε ημερομηνία-στόχο για την απαγόρευση των συγκεκριμένων οχημάτων, τόνισε ότι αυτά τα μέτρα «είναι βέβαιο ότι θα αλλάξουν σε βάθος την ανάπτυξη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας εντυπωσιακά θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον». Προέβλεψε δε, πως η αλλαγή αυτή θα «προκαλέσει αναταραχή» στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά θα φέρει αλλαγές και στη ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα, τη χώρα που κάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη κατανάλωση του ορυκτού αυτού καυσίμου μετά τις ΗΠΑ.

Η Κίνα παράγει 28 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο, περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής. Η Κίνα σχεδιάζει έως το 2025 το ένα πέμπτο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της να είναι ηλεκτρικά.

Ανάλογα σχέδια για απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν εξαγγείλει πολλές χώρες, όπως η Σκωτία, η Γαλλία, η Βρετανία και η Νορβηγία.

  • Gmph fast

    Και όταν θα έχουν απαγορευτεί παντού, εμείς θα μείνουμε με στοκ αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου που θα μας κρατήσει και 40 χρόνια, οπότε και θα βγαίνουμε από τα μνημόνια.

  • Anestis Genk

    Στην Ελλάδα να ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε δεξαμενές για όλο αυτό το απούλητο πετρέλαιο, να έχουμε μπετζίνα μέχρι το 3000! Να έρχονται εδώ για οδηγοτουρισμό!

  • Anestis Genk

    Θα μπορούσαν απλά να πουν μέγιστος πληθυσμός μια πόλης 500.000 άτομα, να ορίσουν μέγιστη ποσότητα πληθυσμου κτλ. Αν έχεις πόλεις εκατομμυρίων, καταναλώνουν πόρους για να παράγουν μόλυνση και κόπρανα.