Προ ολίγων ημερών συνετελέσθη μια θεάρεστη κοσμογονία. Τα σήμαντρα χτύπησαν μέχρι τελικής πτώσης από τα απανταχού καμπαναριά, οι σάλπιγγες της Αποκάλυψης λίγο έλειψε να αντηχήσουν στην πλάση, η ΑΕΚ βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας μετά από 9 χρόνια: ένα SUV (η Alfa Romeo Stelvio) έκανε ρεκόρ ταχύτερου γύρου για την κατηγορία της σε μια πίστα (το Nurburgring).

Μπορεί να φαντάζει -και είναι- υπερβολική η περιγραφή, όμως η υποδοχή της είδησης από το γκαζοφίλ κοινό δεν απείχε πολύ. Ήρθαν και οι φήμες για μονταρισμένο βίντεο κι ό,τι είχε απομείνει από το κλίμα, έφυγε εξπρές για τα σαγόνια του γαϊδάρου. Ο ορυμαγδός σχολίων σε social media και sites φανέρωσε για άλλη μια φορά, πως η επιδημία με το όνομα “Nordschleife” που ξέσπασε το 2009 “θερίζει” ακόμα.

1Ο ασθενής μηδέν

Την -μακρινή από μνημόνια και λοιπά ισοπεδωτικά εθνικοκοινωνικά προβλήματα- χρονιά εκείνη, ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο ‘Ring ήταν το Gumpert Apollo Sport. Aυτό εδώ το “διακριτικό” σύνολο

Λέξη-κλειδί: ΠΑ-ΡΑ-ΓΩ-ΓΗΣ. Που σημαίνει ότι παίρνεις το αυτοκίνητο από το γκαράζ, πας στην πίστα, κάνεις το ρεκόρ σου κι επιστρέφεις. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται βλέποντάς το, μπορείς να κυκλοφορήσεις ένα Apollo S στον δρόμο – αρκεί να είσαι μαζώχας. Πιο κοντά στον όρο έρχεται η πριγκιπέσσα που κατείχε το ρεκόρ πριν το Gumpert, η Maserati MC12. Κομπλέ με ηχοσύστημα, air condition και αποσπώμενη οροφή. Καμία σχέση δηλαδή με αγωνιστικά του στυλ McLaren P1 GTR, Ferrari 599 XX, Radical SR8 LM και Pagani Zonda R, που βγάζουν πινακίδες ίσα για να γραφτούν στα βιβλία των ρεκόρ και μετά γυρίζουν στην βάση τους κλεισμένα σε τρέιλερ.

Αν δεν ασχολούσουν με τα τεκταινόμενα, πιθανόν να μην γνώριζες καν την ύπαρξή του. Πόσο μάλλον ότι κατείχε τον τίτλο του “βασιλιά της Πράσινης Κόλασης”. Τότε το ‘Ring χρησιμοποιούταν ως χώρος εξέλιξης, όχι ως προϊόν διαφημιστικής μαρκίζας. Μέχρι που ήρθε ένα βιντεάκι και αποφάσισε πως ο Δίας έπρεπε να ξεσαλώσει δίχως αύριο

Η Nissan δεν ενδιαφερόταν για την κορυφή στην κατάταξη των χρόνων. Το 7.26.7 του GT-R ήταν 2,7″ αργότερο από το Apollo. Επίσης, ήταν σχεδόν 12″ ταχύτερο από την ανταγωνιστική Porsche 997 Turbo και 2″ από την μνημειώδη Carrera GT. Μέσες-άκρες, είπε στους Γερμανούς “σας γαμ%$@με το σπίτι”, το διατυμπάνισε, το εμπορευματοποίησε και στήριξε την προώθηση της ναυαρχίδας της πάνω σε αυτό.

Τη συνέχεια την γνωρίζεις. Η Porsche στην αρχή θέλησε να το παίξει άνετη, αλλά δεν μπόρεσε να κρύψει ότι η ιαπωνική εισβολή της έκατσε στον λαιμό. Κατηγόρησε τη Nissan για μονταρισμένο βίντεο (μόνιμο deja vu στο ‘Ring), κατόπιν για χρήση σλικ ελαστικών και τελικά εξέλιξε την GT2 RS για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Τι το ‘θελε;

2Κουτσοί-στραβοί στο Nurburgring

Από εκείνο το σημείο, οι 172 στροφές του Nordschleife άρχισαν να χάνουν το νόημά τους. Το Nurburgring εξελίχτηκε στο “place to be” για τις εταιρίες. Τα “Λιμανάκια” των πυραυλόγκαζων κατασκευαστών, αν θες. Ένα “dick measuring” άνευ προηγουμένου ήταν στα σκαριά.

Ολοένα και περισσότερα γρήγορα μοντέλα προμοτάρονταν βάσει του χρόνου που πετύχαιναν στη γερμανική πίστα. Εκθετικά αυξάνονταν και οι επιμέρους κατηγορίες: ταχύτερο μπροστοκίνητο, ταχύτερο ατμοσφαιρικό, ταχύτερο SUV/station wagon/τροχόσπιτο/νεκροφόρα. Ένα πρόβλημα για κάθε σου λύση, που έλεγαν κι οι TXC. Καθείς μπορούσε να ετοιμάσει μια ειδική έκδοση, να την τιμολογήσει στον Θεό και μετά να κομπάσει για την επίδοση στα 20.8 χλμ της διαδρομής.

Για να αποσαφηνίσω τα γεγονότα, δεν χαλάει κανέναν το γεγονός πως πολλοί κατασκευαστές επιλέγουν το ‘Ring για τις δοκιμές σεταρίσματος των μοντέλων τους. Ίσα-ίσα που οι υψομετρικές εναλλαγές και ο μεταβαλλόμενος συντελεστής πρόσφυσης, “δικάζουν” μια ανάρτηση και δοκιμάζουν το σασί στον μέγιστο βαθμό. Όμως η πρεμούρα και ο συνεχής “βομβαρδισμός” με teaser, βίντεο, φημολογίες, ανακοινώσεις και λοιπά μαρκετίνιστικα, κουράζουν περισσότερο κι από τις αέναες καταγγελίες του Κούγια.

Ξάφνου, ένας χρόνος σε μια οριοθετημένη και κλειστή διαδρομή έγινε θεμέλιος λίθος για τον χαρακτηρισμό ενός αυτοκινήτου. Ο πρώτος είναι πρώτος, ο δεύτερος στον Καιάδα. Παρόλο τον παραλογισμό, καταλαβαίνω πως κάτι τέτοιο έχει υπόσταση για την κατάκτηση της κορυφής. Δεν θα κατηγορήσω την Lamborghini που προώθησε το 6.52.01 της Huracan Performante. Τουναντίον, της βγάζω το καπέλο. H κορυφαία έκδοση του μικρού της supercar “έριξε” στο κορυφαίο αυτοκίνητο που έχει βγάλει το Τσουφενχάουζεν. Μέσα στην έδρα του. Για την ΠΡΩΤΗ θέση τετράτροχου παραγωγής. Όχι ταχύτερου ατμοσφαιρικού ή τετρακίνητου ή ατμοσφαιρικού τετρακίνητου.

Αντιστοίχως και η απάντηση της Porsche με την μορφή της συγκλονιστικής GT2 RS υπήρξε βροντερή, εμφατική και αποστομωτική. Και μπράβο της.

3Καναπές ψυχιάτρου μήκους 21 χιλιομέτρων

Όμως, όχι. Ο κόσμος δεν αρκείται σε αυτό. Θέλει να βλέπει φημισμένα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας να “ξεκατινιάζονται” για μια αλληλουχία αριθμών, σαν να παρακολουθεί σύζυγο και ερωμένη να μαλλιοτραβιούνται για το δασύτριχο στέρνο του μπερμπάντη. Από την πλευρά των εταιριών, υπάρχει λογική. Αναγνωρίζουν το γκελ που έχει η εκάστοτε πρωτιά -μετά της αναλόγου προωθήσεως, βεβαίως βεβαίως- και βαράνε στο ψαχνό. Ο πόλεμος στα σχόλια κάθε σχετικής δημοσίευσης, πάλι, με βγάζει οφσάιντ.

Ο τσακωμός για τον χρόνο που κάνουν ή δεν κάνουν αυτοκίνητα, τα οποία το 90% εξ ημών θα δούμε από κοντά -στην καλύτερη- σε κάποια έκθεση, χρήζει κλινικής εξέτασης. Δεν μιλάμε για κωλάντρισμα και καζούρα (αγαπάμε). Αναφέρομαι στις σοβαρές (;) συζητήσεις που ξεσπάνε με αφορμή το τάδε βίδεο, μόνο και μόνο για να εξελιχθούν σε διαδικτυακή κερκίδα Γ’ Εθνικής. Όχι ότι πρόκειται για αποκλειστικό μας προνόμιο. Μια ματιά στα σχόλια του YouTube θα σε πείσει.

Το ακόμα λιγότερο παρήγορο είναι πως “τσιμπάνε” οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Alfa Romeo, η οποία επέλεξε να κάνει “άνοιγμα” στην Giulia με το motto “η QV δέρνει τη Μ3”. Δεν παρουσίασε πρώτα την 2.2 diesel και να διαφημίσει πως ρίχνει την 320 από την κορυφή της κατηγορίας. Διάνθισε τη νίκη επί της Μ3, παραβλέποντας πως τα ταμεία γεμίζουν από τη βάση της γκάμας.

Οι Αμερικανοί πήγαν ακόμα πιο μακριά. Στην παρουσίαση της Cadillac CTS-V 2ης γενιάς, διατράνωναν πως κερδίζει τη Μ5. Όχι την F60 με τον 5λιτρο V10 που ήταν τότε στην αγορά. Την E39. Nα ‘χαμε να λέγαμε.

Οι Βαυαροί, από την πλευρά τους, μπήκαν με χαρά στον χωρό. Παρουσίασαν την Μ4 GTS και πούλησαν τρέλα. Τι κι αν πρόκειται για ένα -πρακτικά άχρηστο στην καθημερινότητα- σκληροπυρηνικό κουπέ; Φόρτωσε 4″ στην QV. Oι fanboys της “έλικας” άνοιξαν σαμπάνιες. Κατηγορίες και τύποι αμαξώματος, κλάιν.

Κάπως έτσι, το Nurburgring έχει βρεθεί να μοιράζει παστίλιες για τον πόνο του άλλου:

  • Ο alfisti, που επί δεκαετίες ακούει ανέκδοτα για σκουριές και ηλεκτρικά, “έθαψε” τους Γερμανούς μέσα στο χωράφι τους.
  • Ο κάτοχος 316, που έχει δει μέχρι και Picanto να του “κουνάει μαντήλι”, πανηγυρίζει για το μάθημα που έδωσε η Μ4 στους ιταλιάνους.
  • Ο “Χονταίος”, του οποίου το καμάρι “κουφάρι με ροπή ηλεκτρικής σκούπας” ανεβάζουν – “ξυριστική μπαριέρας” κατεβάζουν, στρογγυλοκάθεται στον θρόνο των hot-hatches.
  • H “λαδιέρα/φριτέζα/check engine queen” του VAG-ίτη, πήρε το σκαλπ του προηγούμενου Civic Type R. Εν αναμονή της απάντησης στο τωρινό.
  • Ο Αμερικανός που τον είχαν μόνο για pick ups, V8 και εσωτερικά από κασόνια λαϊκής, κατέβασε το Viper και έβαψε στα χρώματα της αστερόεσσας το τοτέμ των Ευρωπαίων.

4To δόγμα – κοινή λογική της Ferrari

Eίναι παράδοξο πως μια φημισμένη “παράγκα” του παρελθόντος, κρατάει την πιο ψύχραιμη στάση στο όλο ζήτημα. Γνωστό τοις πάσοι πως η Ferrari “πείραζε” τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα, έστελνε πληρώματα μηχανικών για να στήνουν τα δημιουργήματά της στα μέτρα της κάθε δοκιμής και απαγόρευε τη δημοσίευση χρόνων χωρίς την έγκρισή της. Κάποια εξ αυτών εξακολουθούν να συμβαίνουν.

Στο θέμα του Nurburgring, ωστόσο, η πολιτική του Μαρανέλο με βρίσκει 100% στο πλευρό του (όχι ότι νοιάζεται). Αυτό που υπονοεί είναι απλά κυνικά καίριο: αν περιμένεις έναν χρόνο σε μια πίστα για να δεις αν είναι καλή μια Ferrari, δεν σου αξίζει να οδηγείς Ferrari. Πόσο ειλικρινές και αληθινό (και κομματάκι αλαζονικό, αλλά γουστάρουμε);

Για να ολοκληρώσουμε τον γύρο του άρθρου, η Stelvio -και η κάθε Stelvio- δεν χρειάζεται κανέναν χρόνo για να “δειχτεί”. Δεν την έχω οδηγήσει, όμως έχω ακούσει και διαβάσει έγκριτους συναδέλφους του χώρου -foreign and domestic, που θα λέγαμε στο USA- να την τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας από άποψης δυναμικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων. Εαν ήμουν alfisti ή υποψήφιος αγοραστής θα με ενδιέφερε πολύ περισσότερο αυτό το επίτευγμα, από ένα ρημάδι χρονόμετρο και το αναγραφόμενο αποτέλεσμα μετά το πέρας 21 οριοθετημένων χιλιομέτρων.

Υ.Γ. Κάπως, κάπου εκεί ψηλά προσπαθεί να παρακολουθεί ο Stefan Bellof, αλλά τα δάκρυα που του φέρνουν τα γέλια δεν τον αφήνουν

  • με τον αρθρογραφο ”διαφωνω” μονο σε 2 θεματα…..

    πρωτον…οι ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΟ RING τα σπανε…με την εννοια να εχουμε να σκοτωνομαστε τα φανμποιζ !! :-D
    οποοιος πιστευει οτι σε μια πιστα 20+ χιλιομετρων το 1sec κανει διαφορα για να κρινει οτι καποιο αυτοκινητο ειναι καλυτερο…τοτε απλα ας το γυρισει στην μπαλιτσα !!
    + οτι τα ειδικα στημενα NURBURG EDITION..οσο γρηγορα μπορει να ειναι στο ring…..τοσο δυστροπα ειναι στην καθημερινοτητα !!!!

    δευτερον διαφωνω καθετα με αυτο ” αν περιμένεις έναν χρόνο σε μια πίστα για να δεις αν είναι καλή μια Ferrari, δεν σου αξίζει να οδηγείς Ferrari. Πόσο ειλικρινές και αληθινό (και κομματάκι αλαζονικό, αλλά γουστάρουμε);”
    η φερραρι για να μας πει ποσο καλυτερο ειναι το νε αυτοκινητο τηε….δεν μας δειχνει και τον χρονο της στο φιορανο ????? οποτε ναι οι χρονοι της αρεσουν…αλλα δεν της αρεσει ο ανταγωνισμος !!!!

    • Mika

      Στο δευτερο που λες, απλα της αρεσει ο ανταγωνισμος με τον εαυτο της!!
      :p

      Σ οτι αφορα την ουσια των χρονων και εν τελει του αρθρου, ειναι ακριβως αυτο, να γινεται τζερτζελο μεταξυ των οπαδων της καθε φιρμας, και οι αυτοκινητοβιομηχανιες να το χρησιμοποιουν το marketing οσο καλυτερα μπορουν για να πλασαρουν/πουλησουν τα μοντελα τους…H καθεμια οσο καλυτερα μπορει….Εχει αντικτυπο αυτο στην πραγματικοτητα???Νομιζω σπανια..Αν ειχε, πχ τοτε στην Αλφα Ρομεο μια και το εχουμε προχειρο με τη Giulia QV και Stelvio QV, δεν θα προλαβαιναν να πουλανε αυτοκινητα, εχοντας τα καλυτερα/γρηγοροτερα στο χωριο του Ring!!! Θα γινοταν χαμος και σκοτωμος εξω απο τις εκθεσεις, οπως γινεται σε καυε νεο Iphone h Sony Playstation…Γινεται??Σε καμια περιπτωση, γιατι ο αγοραστης κοιταζει 1500 πραγματα πρωτα πριν δει το χρονο στο Ring…

  • cosacher

    Συμφωνώ απολύτως. Θα προσθέσω όμως και το άλλο παράλογο. Τι δουλειά έχουν τα εκτός δρόμου εντός πίστας? Θα κάνω κικιρικου στο τελος… Θα θεωρήσω καλύτερη την Cayenne από το Land Rover ή το Pajero επειδή γράφει καλύτερους χρόνους?Άμα είναι έτσι να τρέξουν και τα αγροτικά,τα βαν, τα λεωφορεία, τα τροχοσπιτα, τα τανκ και τα τρακτέρ… Θέλω να δω χαμηλωμενο Datsun με 4 εξατμίσεις, ανθρακονηματινες ζάντες, εγκέφαλο,τούρμπο,κτλ και μισό τόνο καρπούζι στην καρότσα μπας και χαλαρωσουμε.

    • τα SUV τα βαζουν πιστα..με το σκεπτικο οτι το 90% αυτων….δεν θα πατησει ποτε χωμα !!!!!απλα ειναι ωραιο να οδηγας απο ψηλα !!! :-)

    • manowar

      ασε ρε ειναι ωραιο…..suvακια ….ε SUVακια…;-@@

    • αχαχαχχχαχαχαχα και ομως για την πλειοψηφια ειναι πολυ πιο ωραιο να οδηγαει απο ψηλα….παρα ενα με την ασφαλτο !!!!

  • Renesis1

    Απολαυστικό άρθρο, με πολλές αλήθειες. Η καζούρα (μεταξύ εταιρειών ή ανθρώπων) είναι πάντα καλή και ευπρόσδεκτη, να έχουμε να λέμε και να περνάει η ώρα, αρκεί να μην είναι κακοπροαίρετη και να μη θίγει προσωπικά.

    Από εκεί και πέρα η μανία των εταιρειών με το Ring προσωπικά δεν με ενοχλεί, γιατί μας έχει προσφέρει άπειρα βίντεο με οδήγηση στο όριο και άλλα απολαυστικά στιγμιότυπα.. Αν δεν υπήρχε αυτή η μανία δεν θα είχαμε και το κορυφαίο, που ήταν και θα είναι αυτό με το Στέφανο το θεριακλή / μερακλή…

    https://www.youtube.com/watch?v=OSMCfPASImQ

    • DimitrisBXL

      Αι να χαθεις…. με αναστωσες μεσημεριατικα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Renn, ένσταση,καθοτι τετοια αρθρα ειναι’ανοιχτα’σε ολους,και οχι σε σε μια κλειστη ομαδα ‘επιλεγμενων’συνομιλητων-τωρα βεβαια πως θα ορισεις τους’επιλεγμενους’συνομιλητες περαν του αντιδημοκρατικου του πραγματος, σηκωνει πολλη κουβεντα-με μαθηματικη ακριβεια οδηγει σε ενα ατερμονο φτηνιαρικο,διαδυκτιακο ξεκατιανισμα εκτονωσης για τους μετεχοντες,και σε αυξησης επισκεψιμοτητας για τους ‘μαγαζατορες’ αλλα τιποτα περισοτερο περαν αυτου.

    • Renesis1

      Έχεις δίκιο..

    • Mika

      Μ εβγαλες απο τον κοπο να γραψω κατι αναλογο, και σ ευχαριστω γι αυτο..
      Γιατι ειδα πως αρκετοι αντι να σχολιασουν το περιεχομενο του αρθρου,αναλωθηκαν σε αλλα πραγματα, χανοντας λιγο την ουσια….

  • DimitrisBXL

    Εφοσον, ειναι κουραστικο για το Autoblog το θεμα χρονων στην Πρασινη κολαση, Να μην ξαναγραψετε γραμμη απο εδω και περα για κανενα μοντελο που εκανε ρεκορ.

    • Spider

      Εμένα πάλι με κουράζουν αυτά τα αβανταδόρικα άρθρα,που ο μόνος τους σκοπός είναι το ξεκατίνιασμα (ανταλλαγή απόψεων και καλά) με σκοπό τα κλικ της επισκεψιμότητας. Και κυρίως με ενοχλεί το να υποτιμούν την νοημοσύνη των επισκεπτών,ανεβάζοντας άρθρα σαν και αυτά με σκοπό να ανεβάσουν την επισκεψιμότητα.
      Μάλλον ήρθε η ώρα να την κάνω από εδώ…

    • manowar

      εγω λεω να μεινεις..δεν μπορει να μην βλεπουν τετοιο ντρανταχτο λαθος οι ιδιοι και να το βλεπουμε μονο εμεις που ειμαστε και πιο ασχετοι με αυτα…θα το κοιταξουν πιστευω..να φυγει ο ενας νορμαλ να φυγει και ο αλλος νορμαλ και ποιος θα μεινει μετα;;οι φικοι;;εχεις δει φυτο;; μονο κουνιεται ετσι ειναι εδω μια 10ρια σχολιαστες…μονο μλκιες σαλια και ψευτιες..

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Συμφωνω με την οπτικη σου,διαφωνώ με ενδεχομενη αποχώρηση σου.

    • DimitrisBXL

      Αυτο ο εξυπνακιστικος τροπος γραφης, του και καλα ειμαι υπερανω ολων αυτων των χρονων στην πιστα και τα μαρκετιγνκ και “αναγκαζομαι να γραψω γι αυτα, ωστε εσεις να πλακωνεστε και γω να βγαζω κλικς και καποια χρηματα.

      Να ηξερες ποσοι εφυγαν επειδη δεν τους αρεσαν καποια στραβα εδω. Να μεινεις και να συνεχισεις να τους κριτικαρεις, ετσι ερχονται οι αλλαγες οχι με αποχωρησεις.

      Για μενα εχει πεσει αρκετα το επιπεδο γραφης. Το περιεχομενο καλο ειναι και θα ηταν ακομα πιο καλο αν εκαναν ενα ερωτηματολογιο με το τι θελουμε να βλεπουμε και να διαβαζουμε.

    • Mika

      Κατσε καλα, εκει που εισαι, λεμε!!!!!

  • Anestis Genk

    Σιγά την πίστα!

  • Bon Viveur

    Δεν βλέπω που είναι το παράλογο. Όλες οι εταιρίες ανεξάρτητα τι πουλάνε, θέλουν να έχουν ένα σημείο αναφοράς για να πείσουν τον καταναλωτή ότι το προϊόν τους είναι το καλύτερο, το πρώτο.

    • το σημειο αναφορας να μου επιτρεψεις ειναι για το πιο ειναι πιο γρηγορο!!!! οχι το ποιο ειναι το καλυτερο !!!
      για παραδειγμα η ferrari 430 εχει χρονο 7.55 kai to ford GT 7.52 ενω το civic 7.50 !!!!
      ε πες μου τωρα οτι το civic ειναι καλυτερο !!! :-D

    • Bon Viveur

      Αυτός που θα πάρει το civic θα χαρεί, αυτός που θα πάρει την Ferrari χέστηκε. ;)

    • σεχασα !!

    • Bon Viveur

      τι δεν καταλαβαίνεις, τι δεν καταλαβαίνεις. :P

    • εγω παντως φερραρι δαγκωτο θα επαιρνα !!! γιατι ειμαι μονο για την ευθεια….και εκει ξερω οτι ειναι πιο γρηγορη !!!! :-P

    • Bon Viveur

      Κοίτα να δεις μία σύμπτωση.. Κι εγώ την Φερραρι θα διάλεγα.. Θέλω να είμαι κλαρινογαμπρός! ❤️ 😄

    • ιδιοι ποθοι…διαφορετικες αιτιες !!!!! :-P

  • manowar

    ισως ο χειροτερος ολης της ομαδας του aυtoblog με διαφορα απο ολους ολα τα χρονια που διαβαζω το συγκεκριμενο μπλογκ…απο τον λογο τον γραπτο βγαινει μια φθηνια και μια σβουροκαγκουρια που δεν εχει σχεση με την ποιοτητα αλλων αρθρων…πιστευω πολλοι το βλεπουν λιγοι το σχολιαζουν…εγω σαν ωμος ρεαλιστης ειπα να κανω την αρχη..πιστευω 100 τα 100 οπως λεει και ο Spider οτι ο μονος λογος που αναρτηθηκε ειναι το ξεκατινιασμα απο κατω ασχετων με την αυτοκινηση…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Στελιο,γνωμη μου πως εισαι κοματι αυστηρος με τον υπογραφων συντακτη.
      Συμφωνοι εχει εναν ‘χυμα’τροπο γραφης,αλλα τουλαχιστον δεν ειναι παρωχημενος η προπαγανδιστηκος.
      Αν και με βρισκει απολυτα σύμφωνο οτι εχει γραφτει με την λογικη της προκλησης πελατειακής’βαβουρας’

    • DimitrisBXL

      Αμα εχει “χυμα” τροπο γραφης να παει να τον μαζεψει. Ειναι καπως εξοργηστικο να διαβαζεις.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Δημητρη,εξυπνος ανθρωπος εισαι,αυτο του ζητηθηκε να κανει,αυτο και επραξε.
      Αν εχεις χρονο, ριξε μια ματια σε αυτα που γραφω στον DJ_D.

    • DimitrisBXL

      Πολύ καλά τα έγραψες.

    • DJ_D

      Γούστα είναι αυτά και όλοι έχουν μια άποψη, :), αλλά συμφωνώ με τον manowar. Ο τρόπος γραφής τουλάχιστον εμένα μερικές φορές μου θυμίζει περιοδικά “βελτιώσης” μέσα του 2000 που γράφαν για να πιάσουν όσους είχαν πρωτοπάρει αμάξι και ψάχναν πως να το “φτιάξουν” και τέτοια. Και όσο με απωθεί ο στημένος ξύλινος λόγος, τόσο με ενοχλεί και αυτό. Ίσως γιατί μεγαλώσαμε κιόλας.

    • manowar

      Παιζει να φταιει και η ηλικία..οκ καλος ο χαβαλες που κανεις εχω με τυχον τρολακια ειμαι απο αυτους που δεν λενε οχι ,,αλλα κατσε και λιγο…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Παιδες μην κουραζομαστε με πολλα,αυτο του ζητηθηκε να γραψει,αυτο και εκανε.
      Το σπαω σε δυο τμηματα και εξηγουμαι.
      Πρωτο εμπορικο.Βαβουρα στο σχολιασμο,επισκεψιμοτητα,
      clicks,κτλ.
      Δευτερο αισθητικο.
      Επιτευδημενα σε προκλητικο τονο και κριτικη σταση,αλλα με αλήθειες, και θωρω πλεον εντιμο, εν αντιθεση με αλλους(σχολιογραφους νοω) που γραφουν με τον μανδυα της σοβαροφανειας με σκοπο την επιβολη της δηθεν ανωτερωτητας,προπαγανδας και χειραγωγηση υπερ των θεσεων τους ,μα κυριως την ψηφιακη εκτονωση,μεσω της αντιμαχιας.
      Τωρα στα περι ηλικιας να σου πως κοντευω τα σαραντα,αλλα αισθανομαι δωδεκα χα.χαχαα.

    • 100% μαζι σου!!!
      υ.γ ομοιοπαθης…και πιστευω οχι μονο εγω…..γιατι οι αντρες μεχρι τα 12 μεγαλωνουμε….μετα μονο ψηλωνουμε !!!!! :-P

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Προς τα πανω η προς τα εξω;

    • σιγουρα προς τα πανω……..αλλα αμα δεν προσεχεις και προς ταεξω !!!!! ¨-Π

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Για αυτο λοιπον και τραγουδω.
      https://youtu.be/fklNZJ7bgCo

    • LOL LOL 1!!!
      η πλακα ειναι οτι τα Μ5 οσο και να προσπαθεις…..δεν σπανε !!!! :-D

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ελαααααα ,φιλε Μπαμπινο ολα σπανε,ουκ ολιγες ιλατρογικες ιστοριες,σε μια απο δαυτες μπιελα m funf εχει απογιωθει απο τον Αγιο Στεφανο,και τελευταία φορα που την ειδαν ηταν σε τροχια γυρω απο τον Πλουτωνα! https://uploads.disquscdn.com/images/8c31cee71cf62afafc49157ecb0a475c1dc1adf0922aa95268b407d16c8b63e3.jpg

    • Mika

      Κλαμμα!!!! :p

    • DJ_D

      Ξέχωρα από το τρέχον κείμενο, ήθελα να αναφερθώ στην γενική φρασεολογία που χρησιμοποιείται. Απλά μιας και δεν υπήρχαν αναφορές από άλλους έλεγα εγώ είμαι ο περιέργος που μεγάλωσα και τέτοιος τρόπος γραφής πουλάει ακόμα.
      Ε, από ότι φαίνεται και σε άλλους φαίνεται “περίεργο” κ.τ.λ.
      Δεν είχε πλάκα αυτός ο χαβαλεδολογικός τρόπος γραφής πριν 10 χρόνια, δεν έχει πλάκα και τώρα (για εμένα). Δεν είμαστε 18 και συζητάμε στην καφετέρια.
      Ό,τι μπορεί να γίνεται για την βαβούρα και την επισκεψιμότητα το κατανόω, αλλά δεν το αποδέχομαι. Βέβαια εντάξει, θα χάσει εμένα, θα κερδίσει άλλους οπότε το αποτέλεσμα ίσως είναι θετικό για αυτούς, χάνουν την ποίοτητα όμως για εμένα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Σεβομαι και δεχομαι την την αποψη σου ,αλλα δεν θα κακισω το blog απο ενα αρθρο.
      Και διαφωνω καταφορα με την αποχωρηση σου,οπως και του Spider, η αποψη σας χρειαζεται.

    • Moby Dick

      Δεν κάνεις εσύ την αρχή, την έχω κάνει εγώ σε παλαιότερη συκοφαντική για την Porsche ανάρτηση του εν λόγω δημοσιογραφίσκου του χαβαλέ, που μεροληπτούσε εναντίον της Porsche και έλεγε συνειδητά ψεύδη για τα κλικ και την αναγνωσιμότητα και γενικά για να δημιουργεί εντυπώσεις.

  • δε νομίζω ότι φταίει το ρινγκ. πιστεύω ότι φταίνε τα σόσιαλ μήντια και το ίντερνετ εν γένει που βγάζουν στους ανθρώπους το χειρότερο που είναι καταχωνιασμένο στο μαύρο κενό εσωτερικό τους κόσμο και έδωσαν φωνή σε όλους τους άρρωστους. οπότε και ανατροφοδοτείται αυτή η ιστορία με το ρινγκ. βασικά, το μίσος φταίει. το ανθρώπινο είδος είναι τίγκα στο μίσος. και αν δεν υπήρχε το ίντερνετ, δε θα χρειαζόταν να διαβάζετε τις μα λακίες μου. ας προσέχατε.