Τον Ιανουάριο του 2016, η Kia παρουσίασε στην έκθεση του Detroit το Telluride concept, το οποίο μας δείχνει την πρόταση της κορεάτικης εταιρίας για ένα μεγάλο, 7-θέσιο SUV. Μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας αποφάσισε να το περάσει στη παραγωγή.
Στις αρχές του μήνα έγινε γνωστό από τον σχεδιαστή προϊόντων για την αγορά των ΗΠΑ, Orth Hedrick, πως η έκδοση παραγωγής του Telluride θα μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το νέο K900, κάτι που πολλοί πίστεψαν ότι θα βασίζεται στην πισωκίνητη πλατφόρμα της ναυαρχίδας της εταιρίας.
Σήμερα, όμως, μαθαίνουμε ότι θα βασίζεται σε μια μπροστοκίνητη πλατφόρμα, με τον κινητήρα να είναι τοποθετήμενο στον εγκάρσιο άξονα, όπως ακριβώς και το concept. Θα διαθέτει τo νέο σύστημα τετρακίνησης της Hyundai και Kia, HTRAC, το οποίο προορίζεται για οχήματα με μπροστινή κίνηση, το οποίο έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο του στο νέο Santa Fe.
Εξαιτίας των πολλών θετικών σχολίων της σχεδίασης του του Telluride Concept, η Kia θα κρατήσει τα περισσότερα στοιχεία του και στην έκδοση παραγωγής, η οποία δεν αναμένεται πριν το 2019. Η σχεδιαστική γλώσσα του του Telluride θα περάσει αργότερα και στα υπόλοιπα -μικρότερα- SUV της μάρκας.
Στο Telluride concept κυριαρχούν τα boxy χαρακτηριστικά με μεγάλες κάθετες επιφάνειες, ενώ διαθέτει αρκετά μυώδη και φουσκωμένα φτερά, κάθετα πίσω φανάρια, αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και μεγάλες 5ακτινες ζάντες.
Άγνωστο παραμένει ο κινητήρας του μοντέλου, με το πρωτότυπο να είχε έναν 3,6-λίτρων V6 κινητήρα, απόδοσης 270 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα 130 ίππων, με τη συνολική απόδοση να βγαίνει αθροιστικά, σύνολο το οποίο είναι αρκετά πιθανό να το δούμε και στο αυτοκίνητο παραγωγής.