Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Hockenheim, BMW και Audi έχουν ήδη δοκιμάσει σε Dingolfing, Estoril και Jerez τα νέα αγωνιστικά M4 DTM και RS 5DTM αντίστοιχα, τα οποία θα κινούνται από το δίλιτρα, υπερτροφοδούμενα μηχανικά σύνολα απόδοσης 600+ ίππων.

Το DTM αφήνει μια και καλή πίσω του την ατμοσφαιρική του εποχή, καθώς από το 2000 και την επανέναρξη του θεσμού μετά από “σιγή” τριών ετών, τα εκάστοτε αγωνιστικά έπαιρναν κίνηση μέχρι και το 2018 από τετράλιτρους, ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες. Το μέλλον του DTM εναρμονίζεται πλήρως με την νέα κατηγορία της Class One, οι Γερμανοί έχουν βρει “συμπαίκτες” στην αναβίωση της θρυλικής κατηγορίας της δεκαετίας του ’90 τους Ιάπωνες του Super GT, οι οποίοι ήδη αγωνίζονται με τα δίλιτρα, τετρακύλινδρα σύνολα, και η συνεργασία προμηνύεται πολλά υποσχόμενη.

Audi RS 5 DTM 2019 (Test Car)

Στις δοκιμές στην ισπανική πίστα της Jerez, που έλαβαν χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, οι Mike Rockenfeller και Nico Müller βρέθηκαν εκ περιτροπής πίσω από το τιμόνι του νέου RS 5 DTM, καλύπτοντας συνολική απόσταση 1,457 χιλιομέτρων, ήτοι 211 γύρους στη μήκους 4.428μ πίστα. Οι εντυπώσεις από το αγωνιστικό ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές και θετικές και ο πρωταθλητής το 2013 Rockenfeller, δήλωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του DTM:

Υπάρχουν διαφορές με το RS 5 DTM του 2018, με τις κυριότερες να εντοπίζονται στον νέο κινητήρα, που ο τελευταίος θα αποδίδει περισσότερη ιπποδύναμη, περίπου 100 ίππους περισσότερους εν συγκρίσει με πέρσι. Θα ήθελα, βέβαια, 200 άλογα παραπάνω, αλλά και οι 100 παραπάνω είναι καλοί!

Επίσης, θα έχουμε λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση για το 2019 και θα είμαστε ακόμα πιο γρήγοροι στην πίστα. Το γυρολόγιό μας θα είναι αναμφισβήτητα πιο γρήγορο από αυτό του 2018.

Για να σου δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η υψηλότερη τελική ταχύτητα στην parabolica στο Hockenheim καταγράφηκε στα 274 χ.α.ω., με τα κινητήρια σύνολα να αποδίδουν περισσότερα από 500 άλογα (πληροφορίες θέλουν να είχαν φτάσει μέχρι τα 540). Με τους νέους κινητήρες, οι οδηγοί ελπίζουν ότι θα φτάσουν άνετα στην ευθεία τα 300 χλμ/ώρα. Συνεχίζοντας, ο Rockenfeller συμπλήρωσε:

Για το θέαμα, αυτό είναι φανταστικό! Όταν έχουμε μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, θα πρέπει να φρενάρουμε πιο νωρίς, και τότε θα μπορούμε να προσπεράσουμε τον προπορευόμενο οδηγό. Τα ελαστικά θα καταπονηθούν περισσότερο και το γεγονός αυτό είναι για εμάς μια πρόκληση.

Audi RS 5 DTM 2019 (Test Car)

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Ελβετού Müller, o oποίος ανέφερε σχετικά:

Σίγουρα θα περάσουμε πολύ καλά το 2019! Ποτέ δε θα είναι αρκετή για εμάς η οποιαδήποτε αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά τα αγωνιστικά της επόμενης χρονιάς θα είναι αρκετά πιο γρήγορα και το θέαμα ακόμη καλύτερο. Μάχες σώμα με σώμα με πάνω από 280 χλμ/ώρα στις ευθείες, είναι απλά μία από τις αλλαγές που περιμένουμε. Θα δούμε το γρηγορότερο DTM όλων των εποχών.