Ο Ιανουάριος σηματοδότησε τον έβδομο συνεχόμενο μήνα όπου οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Κίνα εμφάνισαν μειωμένη ζήτηση, καθώς -σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν- πουλήθηκαν 15,8% λιγότερα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου, τον Ιανουάριο πουλήθηκαν “μόλις” 2,37 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μια μείωση κατά 13% σε σχέση με τον Δεκέμβριο, και 14% με τον Νοέμβριο.

Σύμφωνα με τις αρχές της Κίνας, οι πωλήσεις θα συνεχίσουν να μειώνονται, χωρίς να υπάρχει κάποιο σημάδι ανάκαμψης, αναφέροντας ότι τον Φεβρουάριο η πτώση θα είναι ακόμα πιο μεγάλη. Ο λόγος για την πτώση των πωλήσεων εξακολουθεί να είναι η επιβράδυνση της συνολικής οικονομίας και η μείωση της κατανάλωσης στις μικρές και μεσαίες πόλεις.

Η Κίνα προσπαθεί να “γυρίσει τον τροχό”, καθώς οι αξιωματούχοι του Πεκίνου προσπαθούν τώρα να κάνουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν, καθώς έχουν δεσμευτεί να παρέχουν επιδοτήσεις για την αύξηση των αγροτικών πωλήσεων ορισμένων μοντέλων.

Την μεγαλύτερη πτώση βλέπουν οι όμιλοι της GM και της VW, με τον πρώτο να βλέπει το 2018 μείωση 10% σε σχέση με το 2017 και το δεύτερο 3% σε σχέση με το περασμένο Ιανουάριο. Το μόνο θετικό από την αγορά της Κίνας είναι η αύξηση των πωλήσεων οικολογικών αυτοκινήτων, καθώς τον Ιανουάριο πουλήθηκαν 95.700 μονάδες, μια αύξηση 140% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι.