Η BMW έχει πάει στα χιόνια του Αρκτικού Κύκλου τα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα που ετοιμάζει, τα iX3, i4 και iNext, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες δοκιμές εξέλιξης.

Το iX3 αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2020 και μεταξύ των καινοτομιών που παρουσιάζονται στο iX3 είναι η πέμπτη γενιά της eDrive τεχνολογίας, της BMW. Ένα βασικό όφελος αυτής είναι η ομαδοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και των ηλεκτρονικών σε ένα νέο, ξεχωριστό στοιχείο ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης. Επιπλέον, το σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς περιλαμβάνει επίσης νέες και πιο ισχυρές μπαταρίες.

Αυτό το νέο πακέτο φέρνει σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά τα χαρακτηριστικά απόδοσης, το εύρος λειτουργίας, το βάρος, και το packaging, που το κάνει εύκολο να τοποθετηθεί σε διάφορα μοντέλα. Πίσω από τη νέα ρηξικέλευθη μάσκα, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 270 ίππων (200 kW), που συνδυάζεται με μια μπαταρία 70 kWh. Η BMW αναφέρει ότι αυτή του χαρίζει μια αυτονομία 400 χλμ., στον κύκλο WLTP, και φορτίζει μέσα σε μόλις 30 λεπτά, με ταχυφορτιστή 150 kW.

Το iNext βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της γερμανικής εταιρίας, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με plug-in υβριδικούς κινητήρες, αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Η πλατφόρμα επιτρέπει στην BMW να γίνει πιο ευέλικτη με τα μελλοντικά της μοντέλα, αλλά και να κατασκευάζει στην ίδια γραμμή παραγωγής, μοντέλα με διαφορετικά συστήματα κίνησης.

Στη νέα πλατφόρμα θα μπορούν να κατασκευαστούν μοντέλα στο μέγεθος της Σειράς 3 και μεγαλύτερα, ενώ μπορεί να υποστηρίζει μέχρι και μοντέλα στα οποία ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Η BMW θέλει να κατασκευάζει όλα τα μελλοντικά της μοντέλα σε δύο μόνο πλατφόρμες, μια για τα προσθιοκίνητα μοντέλα της και μια για τα πισωκίνητα και τεττρακίνητα μοντέλα της.

Το iNext θα γίνει ένα από τα πρώτα μοντέλα της BMW που θα εξοπλίζεται με τη νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων της, οι οποίοι έχουν πιο συμπαγείς διαστάσεις, μιας και σε ένα μόνο μπλοκ θα ενσωματώνουν τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα μετάδοσης και τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα, όντας ένα ενιαίο σύστημα.

Οι νέοι ηλεκτροκινητήρες εκτός από μικρότερες διαστάσεις, θα προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, ενώ συνάμα θα κοστίζουν λιγότερο. Η BMW θα συνδυάσει του νέους ηλεκτροκινητήρες της με τη νέα γενιά μπαταριών, έτσι ώστε τα νέα της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να προσφέρουν αυτονομία έως και 700 χλμ ανά φόρτιση, ενώ τα plug-in υβριδικά έως και 100 χλμ.

Το i4 θα παρουσιαστεί στην αγορά το 2021, μαζί με το iNext και αποτελεί την έκδοση παραγωγής του BMW i Vision Dynamics. Το αυτοκίνητο είναι μέρος του σχεδίου της BMW που θέλει έως το 2025 να διαθέτει στην αγορά τουλάχιστον 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, 12 εκ των οποίων αμιγώς ηλεκτρικά.

Η παραγωγή του i4 θα γίνεται στο Μόναχο, με το αυτοκίνητο να είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, με την αυτονομία του να ανέρχεται στα 600 χλμ.