Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας ήθελε να σταματήσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου) έως το 2040. Αργότερα όρισε το 2035 ως την χρονιά ορόσημο, ενώ πλέον εξετάζεται η απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από το 2030.

Το μέτρο αυτό αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια των βρετανικών αρχών να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να επιτευχθούν οι στόχοι των εκπομπών ρύπων.

Η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αποτελεί βασικό μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα, πολλών δισ. λιρών, με την κυβέρνηση να αναγκάζει επίσης και τα τοπικά συμβούλια να λάβουν μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, όπως π.χ να καταργηθούν οι περιορισμοί, όπως οι τα σαμαράκια και οι κυκλικοί κόμβοι, προκειμένου τα αυτοκίνητα να μην χρειάζεται να επιβραδύνουν και να επιταχύνουν.

Τα υπάρχοντα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου δεν θα απαγορευθούν και θα μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά, με το κράτος να ενθαρρύνει με μέτρα που θα ανακοινώσει, την σταδιακή αντικατάστασή τους από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων της Μεγάλης Βρετανίας προειδοποίησαν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να σταματήσει σταδιακά τις πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου, ενέχει ρίσκο να επιβαρυνθούν οικονομικά τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα από την κατοχή οχημάτων, ενώ θέτονται σε κίνδυνο και χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Μερικές ανησυχίες των κατασκευαστών αναφέρουν την ανάγκη για εκτεταμένα σημεία φόρτισης, ώστε να δώσουν στους καταναλωτές την αυτοπεποίθηση να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, η απαγόρευση των παραδοσιακών αυτοκινήτων θα επιβαρύνει περισσότερο τα άτομα με χαμηλά εισοδήματα όπου δεν θα έχουν διαθέσιμα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.