Η Honda γιορτάζει τα 30στα γενέθλια του NSX

Σχετικά άρθρα

Το ημερολόγιο έγραφε 1990 όταν η Honda έφερε στη ζωή την πρώτη γενιά του NSX. Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη γέννηση του μοντέλου. Το όνομα του, προέρχεται από τις λέξεις New, Sportscar και eXperimental και στις 9 Φεβρουαρίου του 1989 στην έκθεση του Σικάγο παρουσιάστηκε το πρωτότυπο προπαραγωγής NS-X Concept. Η παρουσίαση του συνέπεσε με τα πρώτα βήματα της μάρκας Acura, η οποία ξεκίνησε την εμπορική της πορεία στην Αμερική το 1986.

Και ενώ το NS-X Concept έμοιαζε αρκετά σαν αυτοκίνητο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν μικρότερο, τόσο συνολικά όσο και στο μεταξόνιο του. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το πρωτότυπο είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, αντί του V6 στην έκδοση παραγωγής. Ακόμα, η εταιρεία αρχικά σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει ένα κινητήρα με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, αλλά τελικά αποφάσισε να τοποθετήσει έναν κινητήρα με δυο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC- Double OverHead Cam).

https://youtu.be/IVOBs6swfjs

Το Acura NSX ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε εξ’ολοκλήρου αλουμινένιο monocoque αμάξωμα και την κίνηση, είχε αναλάβει ένας πολύστροφος, αλουμινένιος VTEC V6 που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο. Η Honda μπορεί να μην είχε το prestige της Ferrari ή της Lamborghini, είχε όμως κάτι άλλο. Ένα νεαρό, ήδη Πρωταθλητή Ayrton Senna που συνεργάστηκε με τους μηχανικούς της Ιαπωνικής εταιρίας για την εξέλιξη του NSX.

Ο Senna οδήγησε ένα πρωτότυπο NS-X τον Φεβρουάριο του 1989 και είχε δηλώσει ότι αισθάνθηκε να ήταν λίγο “εύθραυστο”. Αυτή η δήλωση από ένα τόσο σημαντικό άτομο προκάλεσε τους μηχανικούς να δώσουν έμφαση στην αύξηση της ακαμψίας στο σπορ αυτοκίνητο, και μετά από αρκετά χλμ. δοκιμών, συμπεριλαμβανομένου του Nurburgring, το πλαίσιο στο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν 50% πιο άκαμπτο.

Κίνηση παίρνει από τον 3,0-λιτρο V6 VTEC κινητήρα απόδοσης 280 ίππων με 285 Nm ροπής. Ζυγίζει 1.350 κιλά και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αλουμινένιο monocoque σασί, ενώ από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένα και όλα τα πάνελ του σώματος.

Η δεύτερη γενιά του NSX είναι υβριδική, συνδυάζοντας τον twin-turbo V6 κινητήρα, 3,5 λίτρων, που αποδίδει -μαζί με τη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων- 580 άλογα και 645 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Ο V6 3,5-λίτρων twin-turbo κινητήρας αποδίδει 507 άλογα με 550 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ και ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μπροστά από το αυτόματο 9-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, αποδίδει 48 άλογα με 135 Nm ροπής.

Οι άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι στον μπροστά άξονα και διαθέτουν torque vectoring, ολοκληρώνουν το SH-AWD σύστημα και αποδίδουν ο καθένας 36 άλογα με 73 Nm ροπής. Η κίνηση περνά από ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και στους τέσσερις τροχούς

Ο V6 κινητήρας είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα, έχει περιεχόμενη γωνία 75 μοίρες και το “Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive” όπως το ονομάζει το υβριδικό powertrain η Ιαπωνική εταιρία, στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς με την Honda να τοποθετεί συνολικά πάνω στο αυτοκίνητο 10 μονάδες ψύξης.

Το υβριδικό σύστημα είναι παρόμοιο με αυτό της McLaren P1. Οι μπαταρίες βρίσκονται συνεχώς σε μια διαρκή κατάσταση φόρτισης, έτσι ώστε να μην μείνει ποτέ το αυτοκίνητο χωρίς απόδοση. Παρέχει σταθερή ώθηση, με τον κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν μαζί ώστε να κρατηθεί σταθερή η ροπή.

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε περίπου 3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 307 χλμ/ώρα. Ζυγίζει 1.725 κιλά και στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχουν carbon οροφή, carbon καπάκι κινητήρα, carbon αεροτομή και προηγμένο ηχοσύστημα με σύστημα πλοήγησης.

H Honda αναφέρει πως το NSX κατασκευάστηκε με επίκεντρο τον οδηγό, έχοντας οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Διαθέτει σώμα από αλουμίνιο και ένα εξαιρετικά άκαμπτο σασί από ένα μείγμα αλουμινίου, χάλυβα υψηλής αντοχής και carbon, αλουμινένια ανεξάρτητη ανάρτηση και φυσικά εξοπλίζεται με ενεργή αεροδυναμική. Έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Quiet, Sport, Sport+ και Track) και launch control.

Τα προγράμματα αλλάζουν τις ρυθμίσεις του κινητήρα και των ηλεκτρικών μοτέρ, τις ρυθμίσεις του κιβωτίου, αυτές του πλαισίου και το επίπεδο του ήχου του κινητήρα. Μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες του για κάποια χιλιόμετρα, και έχει κατανομή βάρους 42% μπροστά και 58% πίσω, με τα φρένα του να είναι carbon-κεραμικά με 6-πίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά και 4-πίστονες πίσω. Οι ζάντες να είναι διαστάσεων 19″ μπροστά και 20″ πίσω με ελαστικά 245/35 και 305/30 αντίστοιχα.

Διάβασε επίσης

11 πράγματα που δεν ξέρεις για το Honda NSX

To NSX έχει 4.470 mm μήκος, 1.940 mm πλάτος. 1.215 mm ύψος με μεταξόνιο 2.630 mm. Φορά 19″ ζάντες μπροστά και 20″ με ελαστικά διαστάσεων 245/35 μπροστά και 295/30 πίσω. Ο σχεδιασμός του έχει γίνει από το Acura Design Studio στο Torrance της Καλιφόρνια, με το μοντέλο να κατασκευάζεται στο Performance Manufacturing Center στο Οχάιο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Honda: Τρία νέα ηλεκτρικά για την Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, η Honda θα παρουσιάσει μια νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Αυτά θα φέρουν το...

EuroNCAP: Πεντάστερα τα Nio EL6, Toyota C-HR και υπό προϋποθέσεις το Honda CR-V

Ο EuroNCAP έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφάλειας που διενήργησε στα Nio EL6, Toyota C-HR, και Honda CR-V υπό τους ενημερωμένους κανονισμούς του...

Η Honda ανακαλεί 427.382 CR-V

Η Honda ανακαλεί 427.382 οχήματα CR-V που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018 και 2022 επειδή μια ασφάλεια που λείπει στο καλώδιο της μπαταρίας 12 volt μπορεί...