Χθες, 4 Αυγούστου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή της Αυστραλίας (ACCC) κατέθεσε μήνυσε εναντίον της Mercedes-Benz, κατηγορώντας την ότι η γερμανική εταιρία υποβάθμισε τους κινδύνους που συνεπάγεται η χρήση των αερόσακων της Takata στα οχήματά της.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακληθεί περισσότερα από 110 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως που διαθέτουν τους προβληματικούς αερόσακους της Takata, οι οποίοι μπορεί με το πέρασμα του χρόνου να παρουσιάσουν αστοχία.

Σε περίπτωση ατυχήματος οι αερόσακοι μπορεί να ανοίξουν με τόσο υπερβολική δύναμη ώστε εξαρτήματα του αερόσακου θα μπορούσαν να θρυμματιστούν εκτοξεύοντας μεταλλικά θραύσματα μέσα στην καμπίνα. Σε αυτή την περίπτωση αυτά τα μεταλλικά θραύσματα θα μπορούσαν να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό σε εσάς και τους συνεπιβάτες σας.

Η ACCC είπε ότι το προσωπικό στο τηλεφωνικό κέντρο της Mercedes δήλωσε σε πελάτες της ότι ήταν δεν υπήρχε πρόβλημα να χρησιμοποιούν οχήματα ηλικίας άνω των έξι ετών και ότι η ανάκληση ήταν προληπτική, καθώς δεν υπήρξαν σημαντικά περιστατικά. Στην πραγματικότητα, μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιωθεί 28 θάνατοι παγκοσμίως και τουλάχιστον 400 τραυματισμοί από τους αερόσακους της ιαπωνικής εταιρίας. Από τους 28 θανάτους, οι 22 συνέβησαν σε αυτοκίνητα της Honda, με τους 19 εξ’αυτών να σημειώνονται στις ΗΠΑ, οι 7 στη Μαλαισία και ένας στην Αυστραλία.

Με την αναφορά του μειωμένου κινδύνου, η ACCC είπε ότι οι καταναλωτές της Mercedes εκτέθηκαν σε δυνητικά σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο. H Daimler, μητρική της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι τα οχήματά της δεν ήταν εξοπλισμένα με τους “Alpha” αερόσακους της Takata, οι οποίοι διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο, σύμφωνα με την ACCC.

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, επειδή τα οχήματά της ήταν εφοδιασμένα με “Beta” αερόσακους, η “διαδικασία ανάκλησης που εποπτεύτηκε από την ACCC δεν απαιτούσε τα οχήματα της Mercedes-Benz να είναι σταθμευμένα ή οι ιδιοκτήτες να σταματήσουν να τα οδηγούν μέχρι να πραγματοποιηθεί η επισκευή”.