Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι οι ζωές των ανθρώπων στην Λατινική Αμερική, στην Ινδία και στην Αφρική έχουν μικρότερη σημασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες απ’ότι στις ανεπτυγμένες χώρες. Τα αυτοκίνητα που προορίζονται στις φτωχότερες αυτές περιοχές του κόσμου δεν έχουν τα ίδια υψηλά στάνταρ ασφάλειας που συναντάμε στα αυτοκίνητα που οδηγούμε στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ο Latin NCAP, αντίστοιχος οργανισμός του Euro NCAP -που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Λατινική Αμερική- έχει παρουσιάσει αρκετά μοντέλα που πήραν μηδέν αστέρια που μπορείς να τα δεις εδώ, και όπως φαίνεται ο κατάλογος αυτών των αυτοκίνητων δυστυχώς μεγαλώνει.

Τελευταία παραδείγματα είναι το Duster, που στη Νότια Αμερική πωλείται με τα σήματα της Renault και το Suzuki Swift. Το Duster συγκέντρωσε 29% στη προστασία ενηλίκων, 23% στην προστασία παιδιών, 51% στην ασφάλεια πεζών και 35% στην ασφάλεια υποβοήθησης, συγκεντρώνοντας έτσι μηδέν αστέρια ασφαλείας.

Το Swift συγκέντρωσε 16% στη προστασία ενηλίκων, 0% στην προστασία παιδιών, 66% στην ασφάλεια πεζών και 7% στην ασφάλεια υποβοήθησης, συγκεντρώνοντας έτσι μηδέν αστέρια ασφαλείας.

Ο Latin NCAP ζητά από την Renault να ανακαλέσει όλα τα Duster δεύτερης γενιάς που έχει πουλήσει στη Νότια Αμερική, επειδή κατά τη διάρκεια των δοκιμών προέκυψε διαρροή καυσίμου μετά από μετωπική σύγκρουση, ενώ άνοιξε η πόρτα του συνοδηγού μετά από πλευρική σύγκρουση.

Ο Latin NCAP συνιστά στους καταναλωτές να μην αγοράζουν τα αυτοκίνητα που αποσπούν μηδέν και ένα αστέρι ασφαλείας.