Λίγες ημέρες μετά τα αποκαλυπτήρια του restomoded Prodrive P25, ένα Impreza 22B STi του 1998 βγαίνει προς πώληση μέσω διαδικτυακής δημοπρασίας της Silverstone Auctions. Δίχως καμία αμφιβολία το “ιερό δισκοπότηρο” του Impreza, το πιο ποθητό και ίσως το καλύτερο Impreza όλων των εποχών είναι το 22B STi, με την παραγωγή του να περιορίζεται σε 400 δεξιοτίμονα αυτοκίνητα.

Το συγκεκριμένο είναι το 318ο και έχει διανύσει μέχρι σήμερα 58.576 χλμ, με τον βρετανικό οίκο δημοπρασιών να εκτιμά ότι θα αλλάξει χέρια σε μια τιμή μεταξύ £100.000 και £120.000 (€116.000 και €139.300), χωρίς τον υπολογισμό του ΦΠΑ και της προμήθειας (12,5%).

Κάνοντας μια αναδρομή στο Impreza 22B STI, αυτό παρουσιάστηκε το 1998 για να εορταστούν τα 40 χρόνια της εταιρίας και το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιαπωνικής εταιρίας στο WRC.

Το αυτοκίνητο έχει ένα μοναδικό χρώμα μπλε, με κωδικό 74F, γνωστό μέσα στο πέρασμα των χρόνων ως Sonic Blue, Rally Blue, 555 Blue Pearl, WR Blue και WRC Blue. Το φαρδύ bodykit του -80mm πλατύτερο- προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό αυτοκίνητο του WRC, το οποίο είναι σχεδιασμένο από τον Peter Stevens. Διαθέτει μοναδικό καπό, εμπρός προφυλακτήρα εμπνευσμένο από το WRC και μοναδική ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, ενώ τα μπροστά και πίσω φτερά αυξάνουν το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 80 χλστ.

Κατά τη συναρμολόγηση του, ένα πλαίσιο του WRX Type R έφευγε από τη γραμμή παραγωγής και έπειτα τοποθετούνταν τα νέα μέρη του αμαξώματος. Ακόμα, η ανάρτηση είναι της Bilstein, τα φρένα της Brembo (τετραπίστονα εμπρός/διπίστονα πίσω), βαμμένα σε κόκκινο χρώμα.

Νέες είναι και οι ζάντες και έχουν μεγαλύτερο μέγεθος κατά μια ίντσα από το WRX Type R STI, καθώς το 22B STI πατά σε 17άρες της BBS βαμμένες σε χρυσό χρώμα. Τέλος και ο συμπλέκτης είναι αναβαθμισμένος με δίφτερο κεραμικό δίσκο, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 1.270 κιλά.

Μηχανικά, κάτω από το καπό, τη θέση του EJ20 είχε πάρει ο EJ22, που σημαίνει αυξημένη -κατά 200 κ.εκ.- χωρητικότητα (2,2-λίτρων), μέσω της αύξησης της διαμέτρου των τεσσάρων πιστονιών σε 96,9 χλστ. (από 92 χλστ.).

Το turbo είναι της IHI, ενώ ακόμα διαθέτει μεταλλική φλάντζα κεφαλής, σφυρήλατα έμβολα, βαλβίδες εξαγωγής που εμπεριέχουν νάτριο για την καλύτερη ψύξη τους και βαλβίδες εισαγωγής με κοίλων στελέχη.

Με λόγο συμπίεσης στο 8,0:1 και μεγαλύτερο όριο περιστροφής του κινητήρα (κόφτη) στις 7.900 σ.α.λ., η επίσημη απόδοση του είναι 280 άλογα στις 6000 σ.α.λ. και η ροπή στρέψης 364 Nm στις 3.200 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ανεπίσημα, επειδή δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα, το 0-96 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά γρήγορο σήμερα, πόσο μάλλον πριν από 23 χρόνια.