Στα μέσα της εβδομάδας, το Bloomberg με άρθρο του ανέφερε ότι ο Sergio Marchionne θέλει να συγχωνεύσει την Fiat με την Peugeot και την Opel ώστε οι τρεις εταιρίες να βγούνε όσο το δυνατόν με λιγότερες απώλειες από την οικονομική κρίση που πλήττει την Ευρωζώνη, αλλά τώρα ο Marchionne αρνείται την εγκυρότητα της είδησης αυτής, χαρακτηρίζοντας της ως “περίεργη”.

Ο Marchionne παραδέχτηκε ότι έχει μιλήσει με τον Dan Akerson και τον Philippe Varin, CEO των GM και PSA, αλλά ξεκαθάρισε ότι οι συζητήσεις που είχανε, παρερμηνεύτηκαν από το Bloomberg. Ο Ιταλός δήλωσε ότι όλοι είναι συγκλονισμένοι με τις καταθλιπτικές πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στο τραπέζι μια τέτοια ιδέα.

Στόχος του Marchionne είναι έως το 2015, να ενώσει σε μια εταιρία την Fiat και την Chrysler, εξαγοράζοντας και το υπόλοιπο 41,5% των μετοχών της Chrysler που σήμερα κατέχει το United Auto Workers.

Δυστυχώς όμως, σε μια περίοδο που η αγορά των αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατακρημνίζεται, οι συναισθηματισμοί δεν έχουνε θέση σε αυτή και έτσι όταν την τριετία 2012-2014, αναμένεις να χάσεις τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ, δεν αργείς να πάρεις την απόφαση να κλείσεις την Lancia.

Πλέον τα μοντέλα της Lancia δεν έχουνε απολύτως καμία σχέση με αυτά που ήταν πριν από μερικά χρόνια, αφού στην ουσία είναι rebadged εκδόσεις των Chrysler, εκτός από την Ypsilon, η οποία βασίζεται πάνω σε πλατφόρμα της Fiat. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα επίσημο, είναι ξεκάθαρο ότι η Lancia δεν είναι στα πλάνα του Marchionne, αφού αυτός έχει επικεντρωθεί στην βελτίωση της εικόνας της Αlfa Romeo και της Maserati. Το αν θα συνεχίσει η θρυλική Lancia να υπάρχει, εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το πόσες πωλήσεις θα κάνουν τα Chrysler-Lancia μοντέλα. Αν τα καταφέρουν μέχρι το 2015, τότε θα συνεχίσει να υφίσταται σαν μάρκα, αλλιώς θα μπει και αυτή στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Ανανέωση: Τελικά η Lancia, παραμένει ζωντανή.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ορισμένοι επενδυτές προτείνουν στη Fiat ένα σχέδιο που θα μπορούσε να την βγάλει από τη δύσκολη θέση και να αγοράσει άμεσα την Chrysler. Πιο είναι αυτό; Να πουλήσει τη Ferrari!

Σαν να ακούω από εδώ που βρίσκομαι το τεράστιο ΟΧΙ του Marchionne, αφού η Ferrari είναι κάτι παραπάνω από μια απλή εταιρία, τόσο για την Fiat, όσο και για την ίδια την Ιταλία.

Ο Max Warburton της Bernstein Research λέει ότι μια ενδεχόμενη πώληση της Ferrari, ή η είσοδο της στο Χρηματιστήριο, θα έβαζε στα ταμεία της Fiat κοντά στα 4 δις δολάρια, τα οποία η Fiat θα μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει για να αγοράσει το μερίδιο της Chrysler που δεν κατέχει (41,5%), το οποίο κοστολογείται περίπου στα 2 δις δολάρια, καθώς επίσης και να ξεπληρώσει μέρος του χρέους της. Δύσκολες εποχές να είναι κάποιος CEO της Fiat-Chrysler.

[Πηγή: Autonews, Reuters, Automobilwoche, The Detroit News]