Hamilton - Rosberg

Όπως είπα και πριν τον αγώνα του Μονακό, πολλά είναι τα νέα που ακολουθούν το Πριγκιπάτο και δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω με τίποτα μικρότερο από τον Kimi Raikkonen, ο οποίος θα ξεκινήσει στον Καναδά τον 200-στο αγώνα της καριέρας του.

Ο οδηγός της Ferrari λίγο έλλειψε να παρασυρθεί από τον Sebastian Vettel στις δοκιμές του Μονακό. Ευτυχώς για τον Kimi Raikkonen, ένας μηχανικός της Red Bull έσπευσε να τον μαζέψει, με το Φιλανδό να απορεί γιατί ο μηχανικός του επιτίθεται.

http://youtu.be/CP2qJSBpcdM

Μιας και ο Raikkonen έχει την τιμητική του στον Καναδά, ο νέος Πρόεδρος της Ferrari, Marco Mattiacci, ανέφερε πρόσφατα πόσο πολύ συμπαθεί τον Φιλανδό.

Έχω δουλέψει παλαιότερα στη Φιλανδία και γνωρίζω αρκετά καλά τους Φιλανδούς. Ο Kimi μπορεί να γεννήθηκε στη Φιλανδία αλλά μεγάλωσε σε όλο τον κόσμο, λόγω της Formula 1. Είναι cool σαν άνθρωπος και τον συμπαθώ πολύ. Έχει ειλικρινείς ερωτήσεις και είναι επαγγελματίας. Είναι ένας φοβερός συνεργάτης και δεν βρίσκω κανένα θέμα στην επικοινωνία μου μαζί του.

Δυστυχώς όμως ο Raikkonen είχε πρόβλημα στην επικοινωνία του με τους υπεύθυνους ασφαλείας του Μονακό. Προσπαθούσε ο καημένος να παρκάρει κάπου τη Vespa του για να μπει στη πίστα και “έτρωγε πόρτα” από παντού. Τελικά, όπως μπορείς να δεις στο video, κάποιος του έκανε τη χάρη και τον άφησε να περάσει.

Το μεγαλύτερο άκυρο όμως, το έφαγε ένας σταρ στο Μονακό. Ο άτυχος είναι -φυσικά- ο Justin Bieber. Ο Καναδός τραγουδιστοστιχουργοηθοποχορευτής ήθελε να βρεθεί με τον Fernando Alonso, πριν τις κατατακτήριες του Σαββάτου. Από τη στιγμή που ο Ισπανός τον απέρριψε, λέγοντας πως είναι πολύ απασχολημένος, ο 20-χρονος άρχισε να τρέχει δεξιά αριστερά, προσπαθώντας να βρει κάποιον διάσημο για να φωτογραφηθεί μαζί του.

Τελικά κατάφερε και βρήκε κάποιον που ήταν πιο αργός, δεν τον άκουγε, δεν τον έβλεπε και αν τον έβλεπε δεν θα τον αναγνώριζε, γιατί έχει την τετραπλάσια ηλικία από τον Bieber. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο το παρακάτω selfie.

Justin-Bieber-and-Bernie-Ecclestone-Monte-Carlo

Ο Alonso, ο οποίος λατρεύει τα selfie περισσότερο ίσως και από τον Bieber, έχει ένα χόμπι στο οποίο είναι γνωστό πως έχει επενδύσει αρκετά χρήματα. Αυτό φυσικά είναι η ποδηλασία. Δεν έχει πολύ καιρό που ο Ισπανός προσπάθησε να αγοράσει μια ποδηλατική ομάδα. Μετά την αποτυχία του, ο οδηγός της Scuderia αποφάσισε να φτιάξει μια νέα ποδηλατική ομάδα, αλλά η μια ατυχία διαδέχτηκε την άλλη.

Η συμφωνία για χορηγία 20 εκατ. δολαρίων τον χρόνο φαίνεται πως απέτυχε, ο ποδηλάτης Peter Sagan, ο οποίος ήταν να υπογράψει με την FACT (Fernando Alonso Cycling Team) φαίνεται πως δεν υπέγραψε ποτέ και το πλάνο για συμμετοχή σε αγώνες το 2015 φαίνεται να καταρρέει. Σύμφωνα πάντως με τον Alonso, η ομάδα του έχει αργή αλλά σταθερή πρόοδο.

Όπως γνωρίζετε υπάρχουν κανόνες τους οποίους πρέπει να σεβαστούμε και χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει να τηρήσουμε. Προσπαθούμε να κάνουμε όλα τα σωστά βήματα. Μπαίνουμε σε έναν κόσμο τον οποίο δεν γνωρίζουμε και πρέπει να μάθουμε πολλά πράγματα. Θα προχωρήσουμε βήμα βήμα. Δεν υπάρχει λόγος να βιαστούμε, γιατί θέλουμε να κάνουμε σωστή δουλειά.

Alonso - Cycling

Στο χρονικό διάστημα από τον αγώνα του Μονακό και έπειτα, το ενδιαφέρον όλου του μηχανοκίνητου κόσμου επικεντρώθηκε στην σχέση ανάμεσα στον Lewis Hamilton και τον Nico Rosberg. Είναι φίλοι; Δεν είναι; Ποιος θεωρεί ποιόν φίλο; Αν δεν είναι φίλοι, γιατί δεν είναι; Αν είναι φίλοι, πόσο στενοί είναι; Φαίνεται πως όλοι είχαν τη δική τους γνώμη, μέχρι και ο συμπαθέστατος, άτυχος Πολωνός, Robert Kubica.

Ο πρώην οδηγός Formula 1 θεωρεί πως η κατάσταση είναι τεταμένη στη Mercedes, κυρίως επειδή οι δύο πιλότοι της ομάδας δεν έχουν ανταγωνισμό από άλλους οδηγούς φέτος.

Αν υπάρχουν και άλλοι οδηγοί κοντά σου, πρέπει να συγκεντρωθείς για να τελειώσεις έστω και δεύτερος. Έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα, ο Lewis και ο Nico πρέπει να έχουν πολύ κακή μέρα για να μην τερματίσουν στη δυάδα. Όταν υπάρχει ανταγωνισμός και από άλλους, πρέπει να αποφεύγεις τις κακές μέρες, γιατί ακόμα και μια 6η θέση μπορεί να σου κοστίσει σημαντικούς βαθμούς. Αυτή τη στιγμή όμως, υπάρχει ανταγωνισμός μόνο μεταξύ των δύο (για το πρωτάθλημα).

Αν ρωτήσεις 100 ανθρώπους, που ξέρουν τον Lewis και τον Nico: Ποιος είναι πιο γρήγορος; Οι περισσότεροι θα πουν ο Lewis, αλλά η ταχύτητα δεν είναι το μόνο σημαντικό στην F1. Ο Nico βελτιώθηκε πολύ τα τελευταία 2-3 χρόνια.

Όπως ο Kubica έχει τη γνώμη του για τους πιλότους της Formula 1, έτσι και οι οδηγοί έχουν την γνώμη τους για τον Kubica. Ο Felipe Massa πρότεινε πρόσφατα στον Πολωνό να παρατήσει τα ράλι, γιατί έχει συνεχώς ατυχήματα.

Είναι καταπληκτικός οδηγός αλλά δεν νομίζω πως κάνει αυτό που θα έπρεπε. Δεν νομίζω πως τα ράλι του ταιριάζουν. Δεν τον έχω δει μετά το ατύχημα, γιατί έχει εξαφανιστεί, αλλά πιστεύω πως στα ράλι ρισκάρει πολύ. Θα ήταν καλύτερα να πάει στο DTM ή κάποιο άλλο πρωτάθλημα στο οποίο να βοηθάει η εμπειρία και η κατανόηση που έχει. Τα ράλι είναι πολύ διαφορετικά.

Ξέρω ότι ζορίζεται να γυρίσει στην Formula 1 με το χέρι του, αλλά ίσως υπάρχει κάποιο άλλο πρωτάθλημα για να πάει. Κυρίως αφού έχει το ένα ατύχημα μετά το άλλο. Αν ήμουν στη θέση του, δεν θα ήμουν εκεί (στα ράλι).

Kubica - Massa

Οι περισσότερες ομάδες, όπως η Ferrari, η McLaren αλλά και η Red Bull, σκοπεύουν να φέρουν αρκετά μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στον Καναδά. Αντιθέτως, η Force India φαίνεται πως στοχεύει στο Βρετανικό GP τον Ιούλιο, για την μεγάλη αναβάθμιση που έχει προγραμματισμένη. Όπως λέει όμως και ο Bob Fernley, οι περισσότερες ομάδες έχουν κάτι καινούριο σε κάθε αγώνα και αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Δεν νομίζω πως έχει νόημα να σταματήσουμε την εξέλιξη. Το μονοθέσιο του χρόνου θα είναι ουσιαστικά μια εξέλιξη του φετινού. Όσα επενδύεις φέτος, θα βρουν εφαρμογή την επόμενη χρονιά.

Στην προσπάθεια της Force India για να διατηρήσει την τέταρτη θέση στο φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών, μεγάλο ρόλο θα παίξει και η συνεργασία της με την Univa. Η ιδιωτική αυτή εταιρία, θα βοηθήσει τη Force India να διανέμει καλύτερα τον φόρτο εργασίας των δεδομένων που έχει, κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο. Τέτοιου είδους συνεργασίες μπορεί να είναι πολύ σημαντικές, ιδίως τώρα που έχουν περιοριστεί οι ώρες λειτουργίας της αεροδυναμικής σήραγγας και των προγραμμάτων CFD.

Briatore - Domenicali
Αντιθέτως το πρόβλημα της Ferrari είναι… η Ιταλία, σύμφωνα με τον Flavio Briatore. Ο Ιταλός επιχειρηματίας θεωρεί πως το κύριο πρόβλημα της Scuderia είναι η τοποθεσία του εργοστασίου της και ίσως θα έπρεπε η ομάδα του Maranello να αναθεωρήσει την τοποθεσία της βάσης της.

Κατά τη γνώμη μου η Ferrari πρέπει να έχει βάση την Αγγλία. Εκεί είναι συγκεντρωμένη όλη η τεχνολογία της Formula 1. Στο Maranello είναι δύσκολο να δημιουργήσεις μια αποδοτική ομάδα και να προσλάβεις Βρετανούς μηχανικούς. Οι υπόλοιπες ομάδες το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά και αυτός είναι και ο λόγος που είναι στην Αγγλία.

Carabinieri - Ferrari

Μπορεί ο Briatore να έχει εν μέρει δίκιο, αλλά το βρίσκω πιθανότερο να μεταφέρουν οι Άγγλοι το Big Ben στη Ρώμη, παρά να μεταφερθεί η Ferrari στην Αγγλία. Μια δεύτερη βάση όμως ή ένα παράρτημα στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούσε να λύσει κάποια προβλήματα της Ιταλικής ομάδας, θα μπορούσε όμως και να δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερα. Πόσο συνδεδεμένη είναι η Ιταλία με τη Ferrari;

Ειδικά για τους αγώνες του Καναδά και της Ιταλίας, η Ferrari θα έχει στα πλαινά της το λογότυπο των Carabinieri, καθώς η στρατιωτική αστυνομία της Ιταλίας συμπληρώνει φέτος 200 χρόνια λειτουργίας. Η ίδια η εταιρία δηλώνει πως τόσο οι Carabinieri όσο και η Ferrari είναι τα σύμβολα της Ιταλίας ανά τον κόσμο.

Eddie Jordan

Πριν μια εβδομάδα, ο Eddie Jordan πρότεινε στον Peter Sauber να πουλήσει την ομάδα του και να βγει στη σύνταξη. Σε αντίθεση όμως με τον Jordan, o Jean Alesi πιστεύει πως η Formula 1 είναι πάθος και όχι επιχείρηση.

Δεν νομίζω πως ο Peter Sauber χρειάζεται συμβουλές. Νομίζω ότι για τον Eddie Jordan η Formula 1 ήταν μια επιχείρηση, ενώ για τον Sauber είναι πάνω απ’ όλα πάθος. Δεν τα παρατάς μετά από 20 χρόνια έτσι απλά. Πρέπει να συνεχίζει να πιέζει.

Φυσικά κάθε ομάδα που βασίζεται σε οδηγούς που πληρώνουν, αργά ή γρήγορα θα συναντήσει προβλήματα. Ο Peter πρέπει να βρει τη σωστή ισορροπία, γιατί το 2013 με τον Hulkenberg, μπορούσε και έπαιρνε καλά αποτελέσματα.

Button Goodwood

Το τέλος του μήνα στο Goodwood Festival of Speed, θα κάνουν την εμφάνισή τους 3 πρωταθλητές της Formula 1. Ο Jenson Button, ο οποίος θα κάνει την εμφάνισή του για 15η φορά… όσα χρόνια τρέχει και στη F1, o John Surtees και ο Emerson Fittipaldi, ο οποίος θα οδηγήσει και το μονοθέσιο με το οποίο κέρδισε πριν 40 χρόνια τον δεύτερο τίτλο του.

Το τέλος του μήνα όμως θα παρθεί και η μεγάλη απόφαση που αφορά την μείωση εξόδων των ομάδων της Formula 1. Όλες οι αποφάσεις, για τυχόν μείωση του κόστους στο πρωτάθλημα του 2015, θα πρέπει να παρθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου. Μέχρι στιγμής η μείωση εξόδων είναι αστεία, σύμφωνα με τον Christian Horner:

Νομίζω πως έχουμε σώσει περίπου 10.000€ μέχρι στιγμής, αλλά βαδίζουμε προς τη σωστή κατέυθυνση. Πρέπει να βγουν οι αποφάσεις για να μάθουμε πως θα είναι η Formula 1. Μετά θα έχουμε την δυνατότητα να μπούμε αν θέλουμε, ή όχι στο πρωτάθλημα (οι ομάδες).

Formula 1 Money

Είναι γνωστό πως η Red Bull είναι από τις ομάδες που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα στη Formula 1. Από τη πλευρά της, η Monisha Kaltenborn θεωρεί πως πρέπει να μπει ένα μέγιστο όριο στα έξοδα των ομάδων, έτσι ώστε να μην τρομάζουν οι χορηγοί.

Δεν θέλουμε ισότητα, ούτε θέλουμε να αυξήσουμε με αυτόν τον τρόπο την ανταγωνιστικότητά μας. Θέλουμε οι μικρότερες ομάδες να μην αμφιβάλλουν για το αν θα τα καταφέρουν να τρέξουν τον επόμενο μήνα. Η Formula 1 θέλει πάρα πολλά χρήματα. Διώχνει τους χορηγούς της και το 2009 έδιωξε και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, γιατί η ήττα κοστίζει ακριβά. Αν ομάδες σαν την McLaren ψάχνουν για κύριο χορηγό, τότε κάτι δεν πάει καλά.

F1 Babes - Canada

Φτάνοντας λοιπόν στο GP του Καναδά, αλλαγές θα δούμε φέτος στη πίστα Gilles-Villeneuve, καθώς στις εξόδους των στροφών 10 και 13 οι αμμοπαγίδες αντικαταστάθηκαν με άσφαλτο. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα των ομάδων, οι μεγαλύτερες εξελίξεις θα αφορούν τα φρένα των μονοθεσίων, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και νέες πίσω αεροτομές, σε συνδυασμό με μικρές αλλαγές στις εμπρόσθιες πτέρυγες.

[Πηγές: GMM, Twitter, AutoSport (1)(2), ESPN, AMuS| Photo Copyrights: Davenport / xpb, Adam Beresford]

Δελτία Τύπου

Ferrari celebrates the Carabinieri in Canada

Maranello, 5 June

There’s a special logo on the Ferrari F14 Ts that Fernando Alonso and Kimi Raikkonen will drive in Sunday’s Canadian Grand Prix and at the team’s home race in Monza in September. The logo, which will feature on the sides of the cars, next to the rear view mirrors, celebrates 200 years of the Arma dei Carabinieri, Italy’s Military Police.

The logo features the famous emblem of a flaming grenade with the initial letters of the Italian Republic, as well as the Carabinieri motto, “Nei secoli fedele” (faithful through the centuries,) as well as the Italian flag, with two dates, 1814, when the organisation was established and 2014, the year of the bicentenary.

Having the logo on the cars emphasizes its ever present links to the Carabinieri, based on shared deep values such as respect for one’s history and tradition and on the fact that both are symbolic of Italy around the world. These links were demonstrated in spectacular fashion back in 2012, when Ferrari supported the 4th Carabinieri Cavalry Regiment trip to London. This special division performed its famous historic carousel as part of the Jubilee celebrations for Queen Elizabeth II in Windsor Great Park.

Univa becomes technical partner of Sahara Force India Formula One Team

Sahara Force India is pleased to announce the beginning of a new technical partnership with Univa, a leading provider of automation data management software for large scale computational projects.

Sahara Force India will make use of ‘Univa Grid Engine’, Univa’s core product. Grid Engine is the most widely used resource management platform by industry across the globe. This workload-optimisation solution allows organisations to run large quantities of mission-critical, compute-intensive applications faster, more efficiently, and with lower overall costs.

Otmar Szafnauer, Chief Operating Officer of Sahara Force India: “It’s fantastic to begin a technical partnership with Univa and benefit from their knowledge of data management software. Almost every area of the team relies on simulation tools to help develop the car and it is here that our relationship with Univa will be of great value. We welcome them to the team and look forward to shared success going forward.”

Gary Tyreman, President and CEO of Univa Corporation: “Formula One epitomises leading-edge design and awe-inspiring innovations where mankind leverages high-performance technologies to excel and achieve what was once considered impossible. Sahara Force India uses Grid Engine software to support the tight timelines of their engineering design simulations and continual efforts to improve racing performance. Univa is proud to become an official technical partner and we look forward to celebrating a successful first weekend together at the upcoming Canadian Grand Prix.”

About Univa Corporation Univa, the Data Center Automation Company, is the leading provider of automation and management software for computational and big data infrastructures. Our products and global enterprise support give our customers the power to manage all their compute resources, no matter how big or where it is deployed. Many of the leading brands in the world depend on Univa’s unsurpassed expertise, and premier services and support. Univa is headquartered in Hoffman Estates, Illinois, USA, with offices in Markham, ON, Canada, Munich and Regensburg, Germany.