Motorsports / Formula 1: World Championship 2010, GP of Belgium

Τέσσερις εβδομάδες χωρίς αγωνιστική δράση είναι πάρα πολλές για τους οπαδούς της Formula 1, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, με τις διακοπές να απαλύνουν κάπως την προσμονή. Ο τελευταίος αγώνας στην Ουγγαρία, ήταν ένας από τους καλύτερους φετινούς, αφού το ψιλόβροχο στην αρχή του αγώνα, καθώς και οι εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, ανακάτεψαν την τράπουλα, με το Ricciardo να είναι ο τελικός νικητής. Η επόμενη στάση του πρωταθλήματος δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εισαγωγή, αφού το όνομα Spa-Francorchamps είναι γνωστό στους απανταχού φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η αρχική, τριγωνικού σχήματος διαδρομή, σχεδιάστηκε το 1920 από τον Jules de Thier και περιελάμβανε τους δημόσιους δρόμους ανάμεσα στα χωριά Francorchamps, Malmedy και Stavelot, με τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων, τον περίφημο 24ωρο, να διεξάγεται δυο χρόνια αργότερα. Η Formula 1 επισκέφθηκε για πρώτη φορά την πίστα το 1925, με το Βελγικό Grand Prix του Spa να αποτελεί μέρος και του πρώτου πρωταθλήματος στην ιστορία, το 1950. Από τότε, η διαδρομή έχει δεχθεί άπειρες αλλαγές και τροποποιήσεις, με απώτερο σκοπό την μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών, αλλά και την καλύτερη παρακολούθηση του αγώνα από τους θεατές. Πλέον, το μήκος της διαδρομής φτάνει τα 7.004 μέτρα, περιλαμβάνοντας 19 στροφές και 44 γύρους αγώνα.

Παρά τις αλλαγές και τις στρωμένες με άσφαλτο εξόδους των στροφών, το Spa συνεχίζει να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της σεζόν. Ιδιαίτερα το δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι, με τις στροφές υψηλής ταχύτητας που δεν συγχωρούν λάθη, απαιτεί εξαιρετική ακρίβεια και αδιάκοπο ρυθμό από τους πιλότους, καθώς και καλή αεροδυναμική απόδοση από το μονοθέσιο, αφού το set-up συνήθως ακολουθεί το δρόμο της μέσης προς χαμηλής κάθετης δύναμης. Επίσης, το τελευταίο σικέιν, παλαιότερα bus stop, είναι ένα από τα σημεία όπου ο πιλότος μπορεί να κερδίσει πολύ χρόνο. Από την άλλη, η ανηφόρα της περίφημης Eau Rouge, η ευθεία Kemmel, καθώς και η Blanchimont -που παίρνεται με τέρμα γκάζι- απαιτούν δύναμη από τον κινητήρα και υψηλή τελική ταχύτητα, που θα αποτελέσει και το ατού των μονοθεσίων με κινητήρα Mercedes PU106A Hybrid.

Spa-Francorchamps, Belgium

Grands Prix: 46

Πολυνίκης οδηγός: 6 M.Schumacher

Πολυνίκης ομάδα: 12 McLaren, Ferrari

Ταχύτερος γύρος: 1:47.263S.Vettel, Red Bull (2009)

Αναμφισβήτητα, ο Michael Schumacher είναι ο πιλότος που έχει συνδέσει το όνομά του όσο κανένας άλλος με τη συγκεκριμένη πίστα. Εκεί πραγματοποιήθηκε το ντεμπούτο του το 1991, πήρε την πρώτη του νίκη ένα χρόνο μετά, ενώ διατηρεί και το ρεκόρ περισσότερων νικών, έχοντας κάνει εξαιρετικές εμφανίσεις στο Βέλγιο. Από τους εν ενεργεία πιλότους ο Kimi Raikkonen θεωρείτε σπεσιαλίστας, έχοντας 4 καρό σημαίες, αλλά αρκετά χρόνια πίσω, με το Γερμανό Sebastian Vettel να ακολουθεί με 2. Πέρυσι, ο αγώνας ήταν μια εύκολη επικράτηση του πρωταθλητή, ο οποίος εξαφανίστηκε από τον ανταγωνισμό, αφού πέρασε τον poleman, Lewis Hamilton, στον πρώτο γύρο.

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 S.Vettel Red Bull-Renault L.Hamilton Mercedes
2012 J.Button McLaren-Mercedes J.Button McLaren-Mercedes
2011 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2010 L.Hamilton McLaren-Mercedes M.Webber Red Bull-Renault
2009 K.Raikkonen Ferrari G.Fisichella Force India-Mercedes
2008 F.Massa Ferrari L.Hamilton McLaren-Mercedes
2007 K.Raikkonen Ferrari K.Raikkonen Ferrari
2005 K.Raikkonen McLaren-Mercedes J.P.Montoya McLaren-Mercedes

Η πίστα του Spa ευνοεί τα προσπεράσματα και με δυο ζώνες DRS, ένας πιο αργός συνδυασμός πολύ δύσκολα θα καταφέρει να προστατέψει τη θέση του, όπως έκανε για παράδειγμα ο Alonso στην Ουγγαρία. Η πρώτη ζώνη έχει σημείο ανίχνευσης ανάμεσα στην πρώτη στροφή και την Eau Rouge, με την ενεργοποίηση του κινητού πτερυγίου να γίνεται αρκετά αργότερα, στην ευθεία Kemmel. Η δεύτερη ζώνη ενεργοποίησης βρίσκεται στην κοντή ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ενώ το σημείο ανίχνευσης, πριν το τελευταίο σικέιν.

Η τοποθεσία της διαδρομής, μέσα στο δάσος των Αρδενών, σημαίνει πως ο καιρός δύσκολα μπορεί να προβλεφθεί, ενώ η πιθανότητα για καταιγίδες κατά τη διάρκεια κάποιας διαδικασίας είναι αρκετά υψηλή. Πολύ συχνά, οι οδηγοί αναγκάζονται να στήσουν τα μονοθέσιά τους σε στεγνή πίστα και να τρέξουν τον αγώνα υπό βρόχινες συνθήκες ή και το αντίστροφο. Η Pirelli θα φέρει για το συγκεκριμένο Grand Prix τη μαλακή (κίτρινο χρώμα) και μέση γόμα (άσπρο χρώμα), για πρώτη φορά μετά το 2011. Η άσφαλτος είναι μέσης πρόσφυσης και τριβής, με τα ελαστικά να ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα από τις υψηλές ταχύτητες και τις αρνητικές δυνάμεις στην Eau Rouge. Επίσης, το μήκος της διαδρομής θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στη στρατηγική, τόσο σε κατατακτήριες όσο και τον αγώνα, αφού οι διαφορές σε χρόνο μεταξύ μαλακής και μέσης γόμας, θα είναι αρκετά μεγάλες.

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από την πλούσια ιστορία του Spa; Ειδικά τα τελευταία χρόνια, οι μάχες ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες, όπως το 2007 μεταξύ Raikkonen και Hamilton. Τα εντυπωσιακά ατυχήματα ακόμη περισσότερα, όπως στην εκκίνηση του 1998, του 2009 ή ακόμη και η τρελή κίνηση του Grosjean το 2012. Όμως, η στιγμή που πιστεύω πως πρέπει να θυμόμαστε, ήταν το ατύχημα του Jackie Stewart το 1966, που άλλαξε την οπτική του και ξεκίνησε τον αγώνα του Σκωτσέζου γύρω από την ασφάλεια στη Formula 1.

Το πρόγραμμα του αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 11:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 12:00
Κατατακτήριες Σάββατο 15:00
Αγώνας Κυριακή 15:00

[Photo Copyrights: Hoch Zwei]