Marchionne

Στο Maranello τελείωσε πριν από λίγο η κοινή συνέντευξη του νέου Προέδρου της Ferrari, Sergio Marchionne και του Luca di Montezemolo. Αφού ο Montezemolo έκανε μια ιστορική αναδρομή στα 23 χρόνια που πέρασε στη Ferrari, ήρθε η ώρα του Marchionne να απαντήσει σε μερικές δύσκολες ερωτήσεις. Ποιο είναι το μέλλον της Ferrari και τι ρόλο θα παίξει η αγωνιστική της ομάδα, στη νέα εποχή που ξεκινάει για την Ιταλική εταιρία;

Για να εξαλείψουμε κάθε αμφιβολία, για μένα η Ferrari γεννήθηκε Ιταλίδα και θα πεθάνει Ιταλίδα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μεταφερθεί ή να κατασκευαστεί εκτός Ιταλίας. Όσον αφορά τη Formula 1, θα είναι στο επίκεντρο του μέλλοντος της εταιρίας. Χρονιές όπως οι 2 τελευταίες δεν είναι αποδεκτές. Ήταν απογοητευτικές. Πρέπει να αλλάξουμε πορεία άμεσα και έχουμε όλους τους πόρους για να το κάνουμε.

Marchionne - Montezemolo

Ποια είναι όμως τα σωστά άτομα για αυτή την αλλαγή πορείας; Τι γίνεται με τους Alonso και Raikkonen;

Θα παραμείνουν μαζί μας διότι είναι στο επίκεντρο του προγράμματός μας. Είναι πολύ δυνατοί πιλότοι, οι καλύτεροι που υπάρχουν. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να τους δώσουμε ένα όχημα αντάξιο του ταλέντου τους και αυτοί θα υπερτερήσουν, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Δυστυχώς θα τελειώσουμε το 2014 πολύ άσχημα, αλλά η ανάκαμψη θα πρέπει να ξεκινήσει από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Παρόλο που δεν έχω κανένα πρόβλημα να μιλήσω με τους Todt και Ecclestone, για το μέλλον της Formula 1, έχω στη Ferrari δύο πολύ σημαντικούς ανθρώπους με φοβερό χάρισμα, οι οποίοι αποτελούν μέρος του μελλοντικού μας προγράμματος: τον Amadeo Felisa και τον Marco Mattiacci. Τα τμήματα παραγωγής και αγώνων θα χειρίζονται από αυτούς και τους εμπιστεύομαι απόλυτα. Είναι οι σωστοί άνθρωποι, στις σωστές θέσεις και με την σωστή εμπειρία.

Ο Marchionne άφησε να εννοηθεί πως δεν υπάρχουν σχέδια για κάποιο SUV με σήμα το αλογάκι, ενώ ευχαρίστησε τον Luca di Montezemolo για τη δουλειά του στο Maranello όλα αυτά τα χρόνια. Ο νέος Πρόεδρος της Ferrari, ο οποίος επισήμως πιάνει δουλειά στις 14 Οκτωβρίου, τελείωσε την συνέντευξη με ένα μήνυμα προς τους Tifosi:

Οι Tifosi της Ιταλίας μπορούν να είναι ήσυχοι. Θα μείνουμε στη Formula 1 για τα επόμενα 130 χρόνια… τουλάχιστον. Ή έστω για όσο καιρό θα υπάρχω εγώ. Μετά δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί, δεν θα εξαρτάται από μένα.

Σε ότι αφορά τον περιορισμό των πωλήσεων της Ferrari στις 7.000 μονάδες ετησίως , ο Montezemolo θέλει να παραμείνει στις 7.000, αλλά ο Marchionne άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο το νούμερο να αυξηθεί σταδιακά στις 10.000, ώστε να καλυφθεί η όλο και αυξανόμενη ζήτηση, μειώνοντας έτσι τον χρόνο αναμονής. Το ερώτημα που γεννάται πλέον είναι ένα. Θα μπει η Ferrari στο χρηματιστήριο; Ο Montezemolo ήταν κάθετα αντίθετος σε μια τέτοια κίνηση, αλλά όταν όλη η αγορά πιέζει τον Marchionne να βάλει τη Ferrari στο χρηματιστήριο ο Ιταλός θα αντέξει τη πίεση; Τα λεφτά είναι πολλά, με τους αναλυτές να εκτιμούν πως η Ferrari κοστίζει 4-5 δισ. ευρώ.

[Photo Copyrights: Fabrice Coffrini/AFP]