Hamilton Rosberg Bottas Lowe

Την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του και την 9η φετινή του πέτυχε ο Lewis Hamilton, στο πρώτο Ρωσικό Grand Prix τής ιστορίας, ισοφαρίζοντας τις 31 νίκες τού Nigel Mansell. Η Mercedes σημείωσε για 9η φορά φέτος το “1-2”, κατακτώντας έτσι και μαθηματικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μαζί με τους οδηγούς τής γερμανικής ομάδα στο βάθρο ήταν ο εξαιρετικός Valtteri Bottas, που δεν μπορούσε σήμερα ν’ ανταγωνιστεί τα “Ασημί Βέλη”, παρόλο που ο Rosberg έπεσε στην τελευταία θέση μετά από το pit stop στον πρώτο γύρο.

Ακολούθησαν οι Jenson Button, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen και Sergio Perez στην 10η θέση, με τη McLaren ν’ αποδεικνύει την ανταγωνιστικότητά της στο Sochi, όπου ήταν ο δεύτερος καλύτερος φετινός αγώνας για τη βρετανική ομάδα. Για να δούμε, όμως, τι συνέβη στους 53 γύρους:

Ο καιρός ήταν και πάλι πολύ καλός, με κύριο χαρακτηριστικό την ηλιοφάνεια, δίχως να υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα για βροχή. Οι οδηγοί στις 10 πρώτες θέσεις τού grid ήταν: Hamilton, Rosberg, Bottas, Button, Kvyat, Ricciardo, Alonso, Raikkonen, Vergne και Vettel, ενώ ο Massa ξεκίνησε τον αγώνα από την 18η θέση, λόγω του προβλήματος με την αντλία καυσίμου στις χθεσινές κατατακτήριες, και ο Βραζιλιάνος επέλεξε τη μέση γόμα, όπως και οι Chilton, Kobayashi, Perez, Maldonado, Hulkenberg και Perez, τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα.

F1GP16Russia_HZ9158 (Custom)

Μόλις τα 5 κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Hamilton ξεκίνησε καλά, αλλά ο Rosberg πέρασε τον Βρετανό στη στροφή 2, πατώντας στη συνέχεια εκτός πίστας, αλλά συνέχιζε στην κορυφή. Bottas και Button διατήρησαν τη θέση τους, όταν ο Alonso ανέβηκε στην 5η θέση. Στην ολοκλήρωση του 1ου γύρου, ο Rosberg μπήκε στα pits, από το δυνατό μπλοκάρισμα για τη στροφή 2, λέγοντας ότι έχει τρομερές δονήσεις.

Έτσι, ο Hamilton επέστρεψε στην κορυφή και πιο πίσω, ο Ricciardo είχε πέσει στην 9η θέση, ενώ ο Vettel είχε ανέβει στην 7η. Μετά την ολοκλήρωση του 3ου γύρου, η 10άδα ήταν: Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vettel, Ricciardo, Kvyat και Raikkonen. ο Rosberg είχε πέσει στην 20 θέση μετά το pit stop και η Mercedes τού έλεγε ότι με αυτά τα ελαστικά (μέση γόμα) θα δοκιμάσουν να βγάλουν όλο τον αγώνα!

Τρενάκι είχε δημιουργήσει πίσω του ο Vergne, με τους Vettel, Ricciardo, Kvyat και Raikkonen να έχουν ελάχιστες διαφορές και να πιέζουν ο ένας τον άλλον. Ο οδηγός τής Toro Rosso έχασε γρήγορα θέσεις από τους Vettel και Ricciardo, τη στιγμή που ο Raikkonen είχε ανέβει στην 9η θέση μετά από το προσπέρασμα στον Kvyat.

F1 Grand Prix of Russia

Στον 5ο γύρο, ο Hamilton είχε διαφορά 2.5 δευτερολέπτων από τον Bottas, με τον Alonso να είναι κοντά στον Button, θέλοντας μία θέση στο βάθρο. Ακόμα πιο κοντά ήταν οι Ricciardo και Vettel, καθώς ο Πρωταθλητής δεχόταν μεγάλη πίεση από τον Αυστραλό για την 6η θέση, και από τον ασύρματο ακούσαμε τον Ricciardo να λέει ουσιαστικά πως ο Vettel έπρεπε να κάνει στην άκρη επειδή έχανε χρόνο.

Ακόμα ένα ταχύτερο πέρασμα έγραψε ο Hamilton στον 8ο γύρο, αλλά ο Bottas δεν ήταν πολύ πιο αργός, έτσι η διαφορά δεν είχε ανέβει πάνω από τα 3 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο Button είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Alonso στα 3.4 δευτερόλεπτα και ο Rosberg είχε ανέβει στην 15η θέση, μετά από τους αργότερους συνδυασμούς που προσπέρασε έπειτα από το pit stop του.

Στον 11ο γύρο, ο Ricciardo έκανε κάτι που δεν περιμέναμε: μπήκε για αλλαγή ελαστικών, ίσως γνωρίζοντας ότι η μέση γόμα θα μπορούσε να κρατήσει μέχρι το τέλος. Ο Αυστραλός πλέον συνέχιζε τον αγώνα από την 17η θέση και σίγουρα είχε πολλή δουλειά μπροστά του με τα πιο αργά μονοθέσια.

Lewis Hamilton Mercedes F1 W05 Hybrid_02 (Custom)

Στον 13ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (3.9)Ricciardo, (11.1)Button, (2.7)Alonso, (4.7)Magnussen, (4.7)Vettel, (3.3)Vergne, (1.1)Raikkonen, (0.7)Kvyat και (2.3)Perez. O Massa, έχοντας βάλει τα μαλακά πολύ νωρίς στον αγώνα, είχε ανέβει μέχρι την 13η θέση, έχοντας τώρα μπροστά του τον Rosberg, ο οποίος ήταν με τη μέση γόμα και είχε πιο αργό ρυθμό από αυτόν τού Massa, αν και άκουγε στον ασύρματο ότι υπάρχουν πιθανότητες για το βάθρο.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ο Γερμανός προσπέρασε τον Gutierrez για την 11η θέση, κάτι που έκανε και ο Massa με χαρακτηριστική άνεση. Ο Βραζιλιάνος είχε πολύ καλό ρυθμό και φυσικά κυνηγούσε τον Rosberg για να βρεθεί μπροστά του. Στις πρώτες θέσεις, ο Hamilton είχε φτάσει τη διαφορά στα 4.7 δευτερόλεπτα, στον 16ο γύρο, σημειώνοντας και το ταχύτερο πέρασμα στον επόμενο γύρο, εκτοξεύοντας τη διαφορά στα 5.4 δευτερόλεπτα.

Η διαφορά των Button και Alonso παρέμενε κοντά στα 2.5-3 δευτερόλεπτα και ο Button έκανε λόγο στην ενδοεπικοινωνία για καλή κατάσταση των ελαστικών. Ο ρυθμός τού Bottas είχε πέσει, ίσως γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί πια να διεκδικήσει νίκη, με αποτέλεσμα ο Hamilton να έχει έναν αέρα 6.8 δευτερολέπτων στον 19ο γύρο.

F1GP16Russia_HZ9500 (Custom)

Ένα βήμα από τη 10άδα ήταν ο Rosberg, έχοντας μπροστά του τον Perez, αλλά και τον Massa πίσω. Ο οδηγός τής Mercedes δεν έχασε πολύ χρόνο πίσω από τον Μεξικανό, κάτι που ήθελε να ισχύσει και ο Massa για τη δική του περίπτωση. Kvyat και Grosjean έκαναν την αλλαγή τους στον 21ο γύρο, επιλέγοντας τη μέση γόμα, για να ολοκληρώσουν τον αγώνα.

Ο Massa συνέχιζε να μην μπορεί ν’ απαλλαγεί από τον Perez, ενώ μπροστά ο Hamilton είχε ανεβάσει τη διαφορά στα 10.9 δευτερόλεπτα, με ταχύτερο γύρο στον 22ο γύρο, λέγοντας ξανά και ξανά ότι τα ελαστικά του ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, εν αντιθέσει με τον Rosberg που μιλούσε γι’ αρκετά μεγάλη φθορά.

Σ’ εκείνο το σημείο, ο Button επέλεξε να βάλει τη μέση γόμα, βγαίνοντας 8η θέση, πίσω από τον Rosberg, αλλά ο Βρετανός είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά από τον Γερμανό. Pit stop και για τον Vergne, για τη μέση γόμα φυσικά, ενώ ήταν 14ος μετά την ολοκλήρωσή του.

GP RUSSIA F1/2014

Η διαφορά των Hamilton και Bottas άνοιγε με ρυθμό 1.5 δευτερολέπτου στον γύρο και είχε φτάσει τα 15.8 δευτερόλεπτα στον 25ο, όταν ο Alonso μπήκε για τη δική του αλλαγή, ώστε να βάλει τη μέση γόμα και να συνεχίσει μέχρι το τέλος, κάτι που έκανε και ο Perez. Ο Ισπανός είχε ένα κάκιστο pit stop, καθώς χρειάστηκαν 7.4 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωσή του. Τα άσχημα νέα για τη Ferrari συνεχίστηκαν, όταν ο Rosberg προσπέρασε σ’ εκείνο το σημείο τον Raikkonen για την 5η θέση.

Bottas, Magnussen και Raikkonen μπήκαν μαζί στον 26ο γύρο, κάτι που έκανε στη συνέχεια και ο Hamilton, για να συνεχίσει μέχρι το τέλος με τη μέση γόμα, όπως και οι προαναφερθέντες φυσικά. Για δεύτερη φορά έμπαινε ο Massa, βάζοντας ξανά τη μαλακή γόμα, σε μια πιο επιθετική στρατηγική.

Ο Vettel είχε ανέβει στην 2η θέση, ωστόσο ακόμα δεν είχε πραγματοποιήσει τη δική του αλλαγή. Έτσι, στον 29ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (18.3)Vettel, (0.8)Bottas, (0.6)Rosberg, (5.3)Button, (5.7)Magnussen, (6.6)Alonso, (2.6)Ricciardo, (3.8)Gutierrez και (5.9)Raikkonen. O Sutil είχε ένα τετ-α-κε από τη μάχη του με τον Grosjean για την 16η θέση, αλλά ο Γερμανός συνέχιζε κανονικά, δίχως χτυπήματα στην C33 του.

_89P2188 (Custom)

O Vettel μπήκε στον 30ο γύρο τελικά για να τοποθετήσει τη μέση γόμα για να συνεχίσει μέχρι το τέλος και πλέον υπήρχε μια μεγάλη μάχη για την 2η θέση, μεταξύ των Rosberg και Bottas. Ο οδηγός τής Mercedes δεν έχασε την ευκαιρία και πέρασε αμέσως τον Φινλανδό στη στροφή 2, αλλά το ζήτημα ήταν αν θα μπορούσε ο Rosberg να είναι γρήγορος μέχρι το τέλος, με 22 γύρους ν’ απομένουν.

Με 20 δευτερόλεπτα μπροστά, ο Hamilton ήθελε απλά να περάσουν οι γύροι για να τελειώσει ο αγώνας και δεν τον ανησυχούσε το γεγονός πως ο Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο γύρο πίσω του, ο οποίος έλεγε ότι τα ελαστικά του “έχουν επιστρέψει λίγο”. Ο Grosjean έλαβε ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων για το περιστατικό με τον Sutil.

Το ενδιαφέρον τού αγώνα είχε μειωθεί στον 35ο γύρο και οι μόνες μάχες ήταν μεταξύ των Kvyat, Perez και Massa, στις θέσεις 12, 13 και 14. Ο Perez πέρασε τον νεαρό Ρώσο, όπως και ο Massa ελάχιστα μετά, όταν μπροστά ο Rosberg συνέχιζε να είναι ο ταχύτερος οδηγός, μειώνοντας τη διαφορά από τον Hamilton στα 18.8 δευτερόλεπτα, με τη Williams να λέει στον Bottas πως η πίεση αυτή σημαίνει ότι θα μπει για δεύτερη φορά στα pits.

Kevin Magnussen on track.

Ο Kvayt έκανε συνεχώς παράπονα για δονήσεις στα ελαστικά του, έτσι δεν είχε άλλη επιλογή από το να μπει ξανά στα pits, για τα μαλακά ελαστικά. Ο Gutierrez δεχόταν την πίεση τού Raikkonen για την 9η θέση, περνώντας τελικά στον 39ο γύρο. Ο Massa, αντίθετα, δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Perez για την 10η πλέον θέση, αφού ο Gutierrez μπήκε για πρώτη φορά στα pits.

Η Mercedes ρωτούσε τον Rosberg αν μπορεί να κρατήσει τα ελαστικά μέχρι το τέλος, με τον Γερμανό να λέει “θα είναι δύσκολο, αλλά τώρα είμαι καλά”. Το γκάζι στο πάτωμα είχε βάλει ο Ricciardo, ο οποίος κυνηγούσε τον Alonso για την 6η θέση, γνωρίζοντας ότι ο Ισπανός δε θα είναι εύκολος αντίπαλος, ενώ και ο Renault Energy F1-2014 δε βοηθάει σ’ αυτό.

Με την κατανάλωση καυσίμου να είναι αυξημένη στη ρωσική πίστα, ο Perez άκουγε στον ασύρματο ότι έπρεπε να προσέξει το καύσιμό του, κάτι που δεν ήταν εύκολο με τον Massa πίσω του να τον πιέζει πολύ, έτσι ήταν πιθανό να χάσει την 10η θέση από τον Βραζιλιάνο.

140091rus (Custom)

10 γύρους πριν από το τέλος, η 10άδα ήταν: Hamilton, (18.7)Rosberg, (5.1)Bottas, (6.3)Button, (13.2)Magnussen, (8.7)Alonso, (0.7)Ricciardo, (5.8)Vettel, (12.8)Raikkonen και (1.6)Perez. Ο Bottas, βλέποντας ότι ο Rosberg δε θα έμπαινε ξανά στα pits, ξεκίνησε να πιέζει τα ελαστικά του, θέλοντας να εκμεταλλευτεί το γεγονός πως είναι πολύ πιο φρέσκα από του Γερμανού.

Ο Rosberg, όμως, απάντησε με ταχύτερο προσωπικό γύρο και άνοιξε τη διαφορά στα 5.1 δευτερόλεπτα, από τα 4.8 που είχε κατέβει. Πιο πίσω, ο Ricciardo δεν μπορούσε να περάσει τον Alonso, ούτε ο Massa τον Perez, με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, μιας κι έμεναν μόλις 7 γύροι.

Παρά τις δύο μάχες, τίποτα δεν άλλαξε στην κατάταξη, έτσι ο Hamilton έγινε ο πρώτος οδηγός που κερδίζει σε ρωσικό έδαφος. Ο Rosberg ολοκλήρωσε το “1-2” για τη Mercedes, που ταυτόχρονα έπαιρνε το πρωτάθλημα από τη Red Bull Racing. Ο Bottas, όσο και να προσπάθησε στο τέλος, ήταν αδύνατο να φτάσει τον Rosberg, αλλά και πάλι ο Φινλανδός είχε ένα άψογο Grand Prix. Ο ταχύτερος γύρος σημειώθηκε από τον Bottas, στον τελευταίο γύρο.

SNE16858 (Custom)

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton έχει πλέον 291 βαθμούς, 17 περισσότερους από τον Nico Rosberg που είναι στους 274. Ο Ricciardo συνεχίζει να βρίσκεται στην 3η θέση, με 199 βαθμούς, ενώ η μάχη για την 4η θέση είναι κλειστή, με τον Bottas να έχει πλέον 145 βαθμούς, τον Vettel 143 και τον Alonso 141.

Όσο για τους κατασκευαστές, η Mercedes έφτασε τους 565 βαθμούς, με τη Red Bull να έχει 223 λιγότερους, δηλαδή 342 βαθμούς. Η Williams αύξησε τη διαφορά της από τη Ferrari στους 28 βαθμούς, 216 έναντι 188, ενώ η McLaren στην 5η θέση με 143 βαθμούς, έχοντας 20 περισσότερους από τη Force India.

Επόμενο Grand Prix στο Austin τού Texas, στις 31 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα και οι βαθμολογίες μετά από τον σημερινό αγώνα.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 53 Νικητής 1 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 53 +13.6 secs 2 18
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 53 +17.4 secs 3 15
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +30.2 secs 4 12
5 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 53 +53.6 secs 11 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 53 +60.0 secs 7 8
7 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 53 +61.8 secs 6 6
8 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53 +66.1 secs 10 4
9 7 Kimi Räikkönen Ferrari 53 +78.8 secs 8 2
10 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 53 +80.0 secs 12 1
11 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 53 +80.8 secs 18
12 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 53 +81.3 secs 17
13 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 53 +97.2 secs 9
14 26 Daniil Kvyat STR-Renault 52 +1 Lap 5
15 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 52 +1 Lap 13
16 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 52 +1 Lap 14
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 52 +1 Lap 15
18 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 52 +1 Lap 21
19 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 51 +2 Laps 16
Ret 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 21 +32 Laps 19
Ret 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 9 +44 Laps 20
Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton British Mercedes 291
2 Nico Rosberg German Mercedes 274
3 Daniel Ricciardo Australian Red Bull Racing-Renault 199
4 Valtteri Bottas Finnish Williams-Mercedes 145
5 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 143
6 Fernando Alonso Spanish Ferrari 141
7 Jenson Button British McLaren-Mercedes 94
8 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 76
9 Felipe Massa Brazilian Williams-Mercedes 71
10 Kevin Magnussen Danish McLaren-Mercedes 49
11 Sergio Perez Mexican Force India-Mercedes 47
12 Kimi Räikkönen Finnish Ferrari 47
13 Jean-Eric Vergne French STR-Renault 21
14 Romain Grosjean French Lotus-Renault 8
15 Daniil Kvyat Russian STR-Renault 8
16 Jules Bianchi French Marussia-Ferrari 2
17 Adrian Sutil German Sauber-Ferrari 0
18 Marcus Ericsson Swedish Caterham-Renault 0
19 Pastor Maldonado Venezuelan Lotus-Renault 0
20 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 0
21 Max Chilton British Marussia-Ferrari 0
22 Kamui Kobayashi Japanese Caterham-Renault 0
23 Andre Lotterer German Caterham-Renault 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 565
2 Red Bull Racing-Renault 342
3 Williams-Mercedes 216
4 Ferrari 188
5 McLaren-Mercedes 143
6 Force India-Mercedes 123
7 STR-Renault 29
8 Lotus-Renault 8
9 Marussia-Ferrari 2
10 Sauber-Ferrari 0
11 Caterham-Renault 0