B2Ol6LVIQAAu_HR.png large

Τελευταίος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος, τελευταίο άρθρο μικρών άχρηστων χρήσιμων νέων και όλα τα μάτια του κόσμου είναι στραμμένα στην τελική αναμέτρηση των δύο οδηγών της Mercedes. Σωστά; Λάθος. Η Ferrari με μια κίνηση για να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κόσμου, ανακοίνωσε σήμερα την αναμενόμενη αλλαγή του Fernando Alonso με τον Sebastian Vettel. Ο κόσμος το είχε τούμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι, με τον Vettel να χαρακτηρίζει την όλη κατάσταση μέχρι την επίσημη ανακοίνωση… γελοία:

Πολλές φορές στη Formula 1 η κατάσταση δεν είναι τελείως ξεκάθαρη. Φυσικά είναι γελοίο να σε ρωτάνε κάποια πράγματα και να μην μπορείς να απαντήσεις, αλλά ελπίζω να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα σύντομα.

http://youtu.be/bRqfnja99YU?list=UUX9rgSBYk_hJrSTM7KKHYUA

Όπως ξεκαθάρισαν τα πράγματα για τον Γερμανό οδηγό της Ferrari (θα πρέπει να το συνηθίσω αυτό), έτσι γίνονται όλο και πιο ξεκάθαρα τα πράγματα για τον Bernie Ecclestone. Ο άνθρωπος αρχίζει και τα χάνει, τελεία και παύλα. Είπε για τις μικρές ομάδες, είπε για τις μεγάλες, είπε για τα χρήματα, τους διευθυντές των ομάδων, τους οπαδούς, τις πίστες, τους κανόνες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήρθε η ώρα και των δημοσιογράφων.

Διάλεξε ποια πιστά θέλεις να επισκεφτείς τσάμπα. Μπες στα πιτ, γνώρισε τους οδηγούς. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό; Κάνε τη δική σου ιστοσελίδα. Θα πρέπει να κοιτάξω καλά τις επικυρώσεις (των δημοσιογράφων) γιατί έχει καταντήσει αστείο.

Σε λίγο θα γίνουν παρκινγκ για κάρα έξω από τις πίστες και θα επιτρέπονται μόνο δημοσιογράφοι με καπέλο, γραφομηχανές και πένα-τεφτέρι combo στην τσέπη τους. Θα του στείλω τη παρακάτω φωτογραφία του γραφείου μου στα κεντρικά του AutoBlog.gr, μπας και μου κλείσει τα εισιτήρια του πλοίου για το GP Αυστραλίας του 2015.

Office

Αναφέροντας το 2015, η Lotus αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή του μονοθεσίου E23 στις αρχές του νέου έτους. Το σασί ήδη κατασκευάζεται και ο Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, Nick Chester, θεωρεί πως η αλλαγή του προμηθευτή κινητήρων για το 2015, δεν θα αποτελέσει πρόβλημα.

Υπάρχουν κάποιες διαφορές που πρέπει να υπολογίσουμε για την σωστή τοποθέτηση και ψύξη του κινητήρα (της Mercedes). Αν είχαμε συνεχίσει τη συνεργασία μας με τη Renault Sport F1, όμως, θα υπήρχαν και πάλι αλλαγές στη τοποθέτηση για το 2015. Πιστεύω πως δεν αποτελεί μεγαλύτερο φόρτο εργασίας, αλλά είναι απλά θέμα προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις (του κινητήρα) και την όλη τοποθέτηση. Κατά κάποιον τρόπο θα είναι σχετικά ανώδυνο, καθώς η Mercedes απαιτεί συγκεκριμένα πράγματα για την εγκατάσταση του power unit της.

Lewis Hamilton

Κάτι νέο ετοιμάζει και ο Anthony Hamilton. Ο πατέρας του Lewis Hamilton σχεδίασε το Info Wing. Μια οθόνη LED που θα μπορεί να τοποθετηθεί πάνω από την εισαγωγή αέρα που είναι πίσω από το κεφάλι του οδηγού. Η συσκευή θα δοκιμαστεί στο Abu Dhabi από τη Force India την Τρίτη, στις δοκιμές εξέλιξης που θα γίνουν μετά τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος. Ο πατέρας του φαβορί για τον φετινό τίτλο οδηγών, μας εξηγεί τη χρησιμότητα του συστήματος:

Η ιδέα είναι να παρέχονται κάποιες πληροφορίες, όπως η θέση του οδηγού, στους θεατές. Ένα από τα προβλήματα που έχει το κοινό, που παρακολουθεί των αγώνα στις πίστες, είναι ότι δεν ξέρει ποιος είναι πού, χωρίς να κοιτάξει τις οθόνες ή κάποια φορητή συσκευή. Μέχρι να δει αυτά που θέλει, το μονοθέσιο έχει ήδη περάσει και έχει χάσει όλη τη δράση.

Μπορεί να μη δουλέψει. Μπορεί η οθόνη να μην φαίνεται όταν τη χτυπάει ο ήλιος, αλλά ελπίζω πως θα υπάρξει ενδιαφέρον. Μπορεί να χρειαστεί περισσότερη δουλειά με τη ρύθμιση των LED, αλλά πιστεύω πως μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που ο κόσμος παρακολουθεί τους αγώνες και τα τεστ, κάνοντάς τα πιο ενδιαφέροντα. Ίσως έτσι να έρθουν νέοι θεατές ή να επιστρέψουν οι παλιοί.

Ο Hamilton ήδη εξελίσσει αντίστοιχες εκδόσεις για τα πρωταθλήματα DTM, NASCAR, Indy Car, όπως και για καρτ και μηχανές. Θα μπορούσα να σκεφτώ πολλούς τρόπους για να επιστρέψουν οι παλιοί θεατές και να έρθουν καινούργιοι στη Formula 1, αλλά περιέχουν αμμοπαγίδες, καρφιά στη πίστα, ένα πιάνο να πέφτει από το πουθενά κάθε λίγο και λιγάκι… Α! Ναι… Και μονοθέσια χωρίς περιοριστή ροής βενζίνης, που να χτυπάνε 20.000 rpm.

Info Wing

Ας περάσω όμως στην είδηση που θέλεις πραγματικά να ακούσεις. Ο Christian Horner και η Geri Halliwell αρραβωνιάστηκαν. Το πρώην μέλος των Spice Girls έκλεψε την καρδιά του Βρετανού, όπως είχα αναφέρει μερικούς (7) μήνες νωρίτερα. Στο ίδιο άρθρο είχα μιλήσει και για τον ηθοποιό Benedict Cumberbatch, ο οποίος είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις στην συνέντευξη των πιλότων στο βάθρο της Μαλαισίας. Σχεδόν μια εβδομάδα νωρίτερα ανακοίνωσε και αυτός τον αρραβώνα του με την σκηνοθέτη Sophie Hunter, στην ίδια εφημερίδα, στην ακριβώς ίδια στήλη των Times. Τυχαίο; Μάλλον.

Christian Horner (left) and Geri Halliwell arrive at the tenth annual F1 party at the V&A museum in central London in aid of Great Ormond Street Hospital Children's Charity.

Ένα όνομα που ακούγεται αρκετά στη Formula 1 τον τελευταίο καιρό είναι αυτό του Esteban Ocon. Ο νεαρός πρωταθλητής της Ευρωπαϊκής Formula 3, μετά τις δοκιμές του με τη Lotus και τη Ferrari και εκτός από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Abu Dhabi με τη Lotus, έλαβε πρόσκληση και για το φετινό Race of Champions. Ο 19-χρονος Γάλλος θα αγωνιστεί στο πλευρό του Romain Grosjean και δήλωσε κατενθουσιασμένος:

Είχα σαν στόχο να κατακτήσω το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα F3 στην πρώτη μου χρονιά και το κατάφερα. Τώρα το να είμαι και στο RoC είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Ξέρω εδώ και τρία χρόνια τον Romain, από τότε που ξεκίνησα να έρχομαι στο εργοστάσιο της Lotus F1 Team. Εύχομαι να καταφέρουμε κάτι καλό το Σάββατο για την ομάδα της Γαλλίας.

Francois Guiter - Alain Prost

Μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη των Γάλλων οδηγών αγώνων, έπαιξε ο Francois Guiter, ο οποίος απεβίωσε πρόσφατα σε ηλικία 86 ετών. Ο άνθρωπος, ο οποίος θεωρείται πως επανέφερε τη χώρα του στην κορυφή των μηχανοκίνητων σπορ, ήταν υπεύθυνος -εκτός των άλλων- και για το πρόγραμμα οδηγών Volant Elf, το οποίο ανέδειξε και τον Alain Prost. Ο συμπατριώτης του, Eric Boullier, ο οποίος τον θαύμαζε, εξέφρασε τα συλλυπητήρια του στην οικογένεια και τους φίλους του Γάλλου.

Δεν γνώρισα καλά τον Francois Guiter. Βγήκε στη σύνταξη πριν αρχίσω να εργάζομαι στους μηχανοκίνητους αγώνες,, αλλά τον θαύμαζα σε όλη μου τη ζωή. Ήταν πραγματικά ένας θρύλος των μηχανοκίνητων αγώνων και θέλουμε όλοι στη McLaren να εκφράσουμε τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια, τους φίλους του και την Γαλλική κοινότητα των μηχανοκίνητων αγώνων.

Matt Borland

Από τη Γαλλία περνάμε στην Αμερική, όπου ετοιμάζεται με αργούς και σταθερούς ρυθμούς η αγωνιστική ομάδα της Haas F1 Team. Ο Matt Borland, ο οποίος εργαζόταν στη Stewart-Haas Racing, θα ασχολείται από το νέο έτος αποκλειστικά με την ομάδα F1 του Gene Haas, καθώς θα είναι Αντιπρόεδρος των Ειδικών Έργων της ομάδας. Ο Haas δήλωσε για την μεταγραφή του 43-χρονου πρώην μηχανικού:

Η Formula 1 είναι σίγουρα πολύ πιο τεχνική και νομίζω πως ο Borland θέλει μια πρόκληση. Θα μας δώσει τη δυνατότητα να πάρουμε μερικούς από τους μηχανικούς μας στα NASCAR και να τους δώσουμε την ευκαιρία να μάθουν κάτι καινούριο. Ίσως να μπορούν να το εφαρμόσουν μετά στα NASCAR και το αντίστροφο. Οι άνθρωποι της Ferrari ενδιαφέρονται για το πώς κάνουμε κάποια πράγματα.

Φτάνοντας στο Adu Dhabi, αρκετές ομάδες έχουν φέρει νέου σχεδιασμού μπροστινές αεροτομές με σκοπό να προετοιμαστούν καλύτερα για το 2015. Η πιστά, εκτός από την απαιτούμενη συντήρηση, δεν έχει υποστεί καμία αλλαγή από πέρσι, οπότε οι ομάδες μπορούν να κάνουν καλύτερες συγκρίσεις δεδομένων.

Επειδή ως γνωστόν βάζω διάφορα βίντεο σε αυτή τη σειρά άρθρων, το παρακάτω είναι απλά για να αποδείξει πως όσο ρομπότ και να είναι οι οδηγοί Formula 1, καμιά φορά θυμούνται και την ηλικία τους -ή και τα σχολικά τους χρόνια-, ειδικά όταν κάποιος δημοσιογράφος με μέτριες γνώσεις Αγγλικών τους κάνει μια πολύ, πολύ, πολύ μεγάλη ερώτηση. Επόμενο ραντεβού με τα μικρά νέα, το 2015… ίσως.

http://youtu.be/E2owl66mgb0

[Πηγές: GMM, Lotus, Twitter, YouTube (1), (2), (3) The Guardian, The Times, MotorSport | Photo Copyrights: François Baudin / DPPI]

Δελτία Τύπου

Ocon set for Race of Champions debut

The Frenchman continues his impressive 2014

Lotus F1 Team Junior driver Esteban Ocon will see his breakthrough year continue when he appears at the Bushy Park Circuit in Barbados on December 13-14 to make his Race of Champions debut.

It’s another feather in the cap for the newly crowned FIA European Formula 3 Champion as he follows up his successful test with the team by appearing alongside Romain for Team France at the event.

Esteban has enjoyed a dominant year in one of the most competitive championships, taking nine race wins en route to the FIA title in his rookie season. Along the way he defeated a wealth of driving talent including future Toro Rosso racer Max Verstappen.

The Frenchman’s performances have put the 18-year-old in the frame for his own step up to the Formula 1, he most recently demonstrated his talents during tests for the team in Valencia driving the E20.

Before his Barbados adventure, the Lotus F1 Team Junior will appear at the classic Macau Grand Prix. Then, next month, he will have an early chance to take on some of the greats of motorsport alongside the experienced Romain.

The duo will take on a ROC 2014 line-up featuring stars from all over the world including names such as the nine-time Le Mans 24 Hours winner Tom Kristensen, 2014 Indy 500 winner Ryan Hunter-Reay and the Williams F1 team’s development driver Susie Wolff.

Reflecting on a sterling 2014, the young Frenchman can’t wait to realise an ambition in Barbados.

“It was my goal to win the FIA European F3 Championship in my first year and to achieve it is just fantastic,” said Esteban. “Now to come to the Race of Champions is a dream come true. When I was a kid I came to watch it at the Stade de France in Paris.”

He’s unlikely to be star-struck, with his close relationship with Romain set to be competitive too.

“I’ve known Romain for three years, ever since I started coming to the Lotus F1 Team factory,” said Esteban. “I’m really looking forward to teaming up with him and hopefully we can achieve a good result for Team France on Saturday. Then it will be even better to try and beat him in the individual Race of Champions on Sunday.”

Having secured Esteban’s appearance, ROC organiser Frederik Johnsson is happy to have a rising star appear in the event.

“Esteban is one of the most exciting young talents in world motor sport at the moment so we are intrigued to see how he gets on at this year’s Race of Champions,” said Johnsson. “We’ve had a long history of giving young chargers a chance to take on the legends and they often give the superstars a serious fright.”

 

Esteban Ocon gets FP1 outing

Practice session and test day for Lotus F1 Team Junior driver

 

Lotus F1 Team Junior driver Esteban Ocon will drive in FP1 for Lotus F1 Team at the Abu Dhabi Grand Prix as the latest step of his driver development programme.

 

It’s been something of a positive 2014 for Esteban. After winning the FIA European Formula 3 Championship with one event left to go in the season, he has subsequently tested two-year-old Formula 1 cars for Lotus F1 Team and Ferrari.

 

As well as driving in FP1 on Friday, Esteban will also drive at the Abu Dhabi post-season test.

 

What’s your approach to FP1?

There will be a lot to do. It will be the first time I drive the Yas Marina circuit, the first time I drive a V6 Turbo current generation Formula 1 car and the first time I drive a Grand Prix session, so there’s a lot to take on board! I want to get up to speed as quickly as possible and assist the team as much as possible for the preparations for the Grand Prix.

 

How prepared are you for the format of the Grand Prix weekend, in particular the technical meetings and feedback expectations for the session?

This year I had a good insight at the Monaco and German Grands Prix with Lotus F1 Team and my two days testing at Valencia gave me a good idea of the level of feedback required. It’s quite similar to what we do in the smaller categories, but there are certainly more people in the F1 technical meetings!

 

What is your plan for your day in the test?

I want to complete as many laps as possible to learn and improve myself as well as be a useful asset to the team. A test day is very different from a single session and we will have a much bigger programme to complete. I’m really looking forward to it – it’s the latest part of a dream coming true.

 

You’ve driven two Formula 1 cars in the last month – how’s the experience been?

Driving a Formula 1 car has certainly been a great experience and it’s an experience I want to repeat as many times as possible! I quickly got used to the speed difference from other cars I’ve driven and I like it a lot! Certainly, there is a lot you have to do in the car apart from just driving it – things like the procedures and setting are more complex, but I already feel quite comfortable with this.

 

How different do you expect the latest generation F1 car to be, relative to the older generation you’ve driven?

Certainly there will be differences, but the basic idea of how to drive the car is the same. I will work with my engineers to adapt to the challenge. It should be very interesting.