Christian Horner - Brazil 2014

Από τη στιγμή που η Mercedes δεν δέχτηκε τις προτάσεις της Renault και της Ferrari για περαιτέρω εξέλιξη των power unit, ακούστηκαν διάφορα σενάρια για την αλλαγή των V6 Turbo. Αυτό το οποίο παραδέχτηκε ο Christian Horner, ήταν ότι θα προτιμούσε να δει και πάλι τους V8. Εφόσον όμως, κάτι τέτοιο είναι απλά αστείο, ο επικεφαλής της Red Bull έχει τώρα μια καινούρια πρόταση.


Οι κινητήρες που έχουμε σήμερα είναι εκπληκτικοί. Απίστευτα επιτεύγματα της τεχνολογίας, αλλά τα έξοδα των κατασκευαστών είναι πολύ μεγάλα και δυστυχώς περνάνε στις πελατειακές ομάδες. Μιλάμε για κόστος κοντά στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Δυστυχώς πρέπει να απλουστεύσουμε τα πράγματα. Ίσως κρατώντας την φιλοσοφία των V6, αλλά με δύο turbo και -γιατί όχι- ένα ενιαίο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που θα μείωνε κατά πολύ το κόστος. Πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον και όχι μόνο το σήμερα. Για το 2015 δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, αλλά για το 2016, μπορούν να γίνουν πολλά. Νομίζω πως οι ομάδες μαζί με τη FIA έχουν την ευθύνη να αντιμετωπίσουν τέτοια προβλήματα, έτσι ώστε το άθλημα να είναι προσιτό και σε νέους κατασκευαστές.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω ένα χρόνο μετά από τις δηλώσεις του ίδιου ανθρώπου, που έλεγαν ότι η Renault μπορεί να τα καταφέρει και με λιγότερα χρήματα, από τις Mercedes και Ferrari. Ναι, είναι κρίμα που έχουμε Formula 1 χωρίς εξέλιξη, είναι κρίμα που το πρωτάθλημα δεν ήταν ανταγωνιστικό φέτος, είναι κρίμα που θα “τιμωρηθεί” η Mercedes για την φετινή ανωτερότητα της, αλλά… Όταν έκανε δοκιμές εξέλιξης με μονοθέσιο που απαγορευόταν από τους κανονισμούς, γιατί δεν τιμωρήθηκε αναλόγως; Όταν οι μικρές ομάδες ζητούσαν και ζητούν όριο στα έξοδα, γιατί δεν συμφωνούν οι μεγάλες; Και στην τελική, αν οι Renault και Ferrari είχαν ξοδέψει τα ίδια που ξόδεψαν οι Γερμανοί και είχαν κάνει ίδιο ή ανώτερο κινητήρα, τώρα θα γινόταν όλο αυτό το θέμα;