F12015JAP_JK1802527

Επτά αγώνες ολοκληρώθηκαν από την τελευταία φορά που συγκρίναμε τους ομόσταυλους των ομάδων και με μόλις 5 gp να απομένουν για το φινάλε της σεζόν, η κατάσταση δείχνει να έχει ξεκαθαρίσει στις περισσότερες μάχες. Μάλιστα και η αγορά των οδηγών ηρεμεί σιγά-σιγά, χωρίς να υπάρχουν μεταγραφές μεγάλων ονομάτων ή αρκετές θέσεις για να καλυφθούν για το grid της νέας χρονιάς. Συνεχίζοντας, λοιπόν, στο μοτίβο των προηγούμενων versus! στο συγκεκριμένο άρθρο θα εστιάσουμε στην απόδοση των οδηγών στα grands prix από την Αυστρία, μέχρι και την Ιαπωνία.

MERCEDES AMG F1 TEAM

_r6t1067

L.Hamilton Vs N.Rosberg
Βαθμοί 277 – 229 Εκτός
Κατατακτήριες 12 – 2
Τερματισμοί 9 – 2 Ιταλία, Σιγκαπούρη
  • Τα στατιστικά αφορούν μόνο τους δυο ομόσταυλους
  • Η στήλη “εκτός” περιέχει τους αγώνες όπου, για διάφορους λόγους, δεν επετράπη σύγκριση

Η αλήθεια είναι πως τα λάθη δεν έχουν λείψει από τους οδηγούς της Mercedes. Οι Hamilton και Rosberg έχουν κάνει αρκετά στους 7 αυτούς αγώνες, χωρίς βέβαια κάποιο να είναι πολύ σημαντικό, ενώ τα περισσότερα εντοπίζονται στις κατατακτήριες και ειδικά το Q3. Ειδοποιός διαφορά, η ικανότητα του Lewis να επανακάμπτει από τα λάθη αυτά, αλλά και το κάτι παραπάνω που πάντα βρίσκει τα Σάββατα, μεταφέροντας το βάρος στο γκαράζ του Nico.

Χαρακτηριστικές οι 5 pole positions του πρωταθλητή, έναντι μόλις μιας –και αρκετά τυχερής- του Rosberg στην Ιαπωνία, όταν η εγκατάλειψη του Verstappen στέρησε από τους οδηγούς την ευκαιρία να βελτιώσουν τις προσπάθειές τους, με τον Ham να έχει αφήσει πολύ χρόνο στη φουρκέτα 11. Προσθέτοντας στην εξίσωση και τη διαφορά στις νίκες υπέρ του Lewis, μαζί με την επιθετικότερη αντιμετώπιση των αγώνων που στραβώνουν για την Merc, ο Βρετανός δεν αφήνει στον teammate του περιθώρια αντίδρασης, κερδίζοντάς τον και στον ψυχολογικό τομέα.

Προβάδισμα: Lewis HAMILTON – Λέγεται πως η τύχη ευνοεί τους ισχυρούς και αυτό συνέβη και στην περίπτωση του πρωταθλητή. Οι δυο πιλότοι των ασημένιων βελών μέτρησαν από μια εγκατάλειψη, με εκείνη του Lewis να λαμβάνει χώρα στον μόνο αγώνα που η Mercedes δεν είχε την ταχύτητα να ανέβει καν στο βάθρο.

SCUDERIA FERRARI

GP SINGAPORE F1/2015

S.Vettel Vs K.Raikkonen
Βαθμοί 218 – 119 Εκτός
Κατατακτήριες 10 – 2 Βέλγιο
Τερματισμοί 10 – 1 Ουγγαρία

Οι ατυχίες μπορεί να μην συνεχίστηκαν στον ίδιο βαθμό για τον Kimi, ενώ ανανεώθηκε και το συμβόλαιό του για τον επόμενο χρόνο, όμως ο Φινλανδός δεν έχει φροντίσει να ανεβάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο την απόδοσή του, κάνοντας πολλές φορές λάθη. Ξεκινώντας από το τρακάρισμα στην Αυστρία, περνώντας στο ένα ολόκληρο λεπτό που έμεινε πίσω από τον Vettel στην Βρετανία και ολοκληρώνοντας με την καταστροφική εκκίνηση στην Ιταλία, ο Raikkonen δεν θυμίζει σε τίποτα τον οδηγό που πάλευε για πρωταθλήματα πριν μια δεκαετία, ακόμη και με υποδεέστερα μονοθέσια.

Το ένα βάθρο που έχει σημειώσει, ωχριά μπροστά στις εμφανίσεις του Vettel, με το Γερμανό να σημειώνει δυο νίκες και μια pole position, την πρώτη για την Ferrari στο στεγνό, μετά το μακρινό 2010. Ο Seb ύστερα από το λάθος του στο Μπαχρέιν, έχει καταφέρει να είναι εξαιρετικός σε κάθε διαδικασία, χάνοντας μόλις δυο φορές από τον Raikkonen, στις κατατακτήριες Βρετανίας και Ιταλίας.

Προβάδισμα: Sebastian VETTEL – Η βαθμολογική συγκομιδή του Γερμανού είναι σχεδόν διπλάσια από εκείνη του Kimi, στην πρώτη του μάλιστα χρονιά στο Maranello. Και μπορεί ο Raikkonen να προσθέτει στην ομαδικότητα και την ηρεμία της ομάδας, μήπως όμως η Ferrari πληρώσει του χρόνου την ασταθή, πλέον, απόδοση του Φινλανδού;

WILLIAMS MARTINI RACING

WW2Q0944

V.Bottas Vs F.Massa
Βαθμοί 111 – 97 Εκτός
Κατατακτήριες 6 -6
Τερματισμοί 3 – 4 Ουγγαρία, Βέλγιο, Σιγκαπούρη

Αρκετά ισορροπημένη συνεχίζει να είναι η μάχη στην Williams. Bottas και Massa βρίσκονται πάρα πολύ κοντά σε ταχύτητα στις κατατακτήριες, με τις διαφορές να είναι συνήθως μικρότερες από το ενάμιση δέκατο. Στο συγκεκριμένο σετ αγώνων, ο VB κέρδισε με 4-3 στη μάχη των κατατακτηρίων, όμως ο Massa ήταν ελαφρά καλύτερος στους αγώνες με 3-1, χωρίς αυτό να σημαίνει πως απέφυγε τις ατυχίες (επαφή με Hulkenberg στην Σιγκαπούρη) ή τα λάθη (εκκίνηση στην Ιαπωνία).

Η ομάδα βρίσκεται ξεκάθαρα στην τρίτη θέση δυναμικότητας και οι οδηγοί της πολλές φορές παλεύουν μόνο αναμεταξύ τους, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία, όπου μας προσέφεραν μια εκπληκτική και καθαρή μάχη. Στην Ουγγαρία παρατηρήθηκε και μια ελαφρά εύνοια προς το πρόσωπο του Bottas, όταν οι μηχανικοί έδωσαν τη μοναδική νέα εμπρός πτέρυγα σε εκείνον και όχι τον πιο έμπειρο Massa.

Προβάδισμα: Valtteri BOTTAS – Όπως και το περιμέναμε, ο Massa εμφανίζεται καλύτερος στο δεύτερο κομμάτι του πρωταθλήματος. Όμως, ο Bottas εξακολουθεί να κρατάει τα ηνία στη μάχη, με μεστές και χωρίς λάθη εμφανίσεις.

RED BULL RACING

P-20150906-00817_News

D.Ricciardo Vs D.Kvyat
Βαθμοί 73 – 66 Εκτός
Κατατακτήριες 9 – 3 Ιταλία
Τερματισμοί 4 – 4 Αυστρία, Βρετανία, Βέλγιο, Ιαπωνία

Ο Kvyat έχει κερδίσει σε ταχύτητα σε αυτό το δεύτερο κομμάτι του πρωταθλήματος, κατακτώντας και το πρώτο βάθρο της καριέρας του στην Ουγγαρία, έχει χάσει όμως σε σταθερότητα. Στην Red Bull σίγουρα θα προτιμούσαν ένα συνδυασμό των δυο και δεν θα έμειναν εντυπωσιασμένοι από την επαφή του Ρώσου με τον Perez στην Αυστρία, αλλά ούτε κι από το τεράστιο ατύχημα που είχε στις κατατακτήριες της Ιαπωνίας.

Από την άλλη, ο Ricciardo δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακός όπως το 2014 και σαφέστατα αυτό οφείλετε στην δυναμικότητα της RB11. Όμως δεν έχει αποφύγει τα λάθη πάνω σε μάχες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την Ουγγαρία και τις επαφές του με τους Bottas και Rosberg. Όσο για την μικρή βαθμολογική διαφορά ανάμεσα στους δυο, αυτή εντοπίζεται κυρίως στα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας που χτύπησαν τον Ricci, με εγκαταλείψεις σε Βρετανία (ηλεκτρικά), Βέλγιο (ERS), από τις κατατακτήριες της Ιταλίας (κινητήρας) και την άτσαλη μανούβρα του Massa στην εκκίνηση της Ιαπωνίας.

Προβάδισμα: Daniel RICCIARDO – Η Red Bull δίνει τόπο στα νιάτα και ίσως ο Kvyat βρεθεί προ εκπλήξεως το 2016, ειδικά εάν δεν βελτιωθεί ο ίδιος και ο Verstappen συνεχίσει στον –εντυπωσιακό- δρόμο που βαδίζει. Βέβαια, η ομάδα έχει σοβαρότερα προβλήματα να λύσει, όπως ο επόμενος προμηθευτής κινητήρων που θα έχει, αλλά και γενικότερα το μέλλον της στην F1.

FORCE INDIA F1 TEAM

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan

S.Perez Vs N.Hulkenberg
Βαθμοί 39 – 38 Εκτός
Κατατακτήριες 4 – 9  Ιταλία
Τερματισμοί 6 – 5 Ουγγαρία, Βέλγιο

Το b-spec μονοθέσιο ήρθε για την Force India και τους οδηγούς της, και πραγματικά άλλαξε την κατάσταση για την Ινδική ομάδα. Perez και Hulkenberg συνεχίζουν να βρίσκονται κοντά σε απόδοση, με τον πρώτο να μπαίνει 3 φορές στο Q3, έναντι δυο του Hulk, αλλά να χάνει τη μάχη των κατατακτηρίων με 4-2.

Στους αγώνες και πάλι ο Γερμανός είναι ελαφρά καλύτερος (3-2), όμως οι δυο παραπάνω εγκαταλείψεις που έχει πλάι στο όνομά του, τον έχουν αφήσει πίσω στη βαθμολογία. Στο Βέλγιο δεν πήρε καν εκκίνηση, με πρόβλημα στον κινητήρα της Mercedes, ενώ στην Ουγγαρία είχε ένα απίστευτο ατύχημα, όταν αποκολλήθηκε η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου στην μεγάλη ευθεία. Βέβαια, έκανε κι ο ίδιος ένα σημαντικό λάθος στην Σιγκαπούρη, καταστρέφοντας τόσο τον δικό του αγώνα, όσο κι εκείνον του Felipe Massa.

Προβάδισμα: Nico HULKENBERG – Μπορεί να μην είναι το ίδιο εντυπωσιακός όπως πέρυσι, αφού πλέον ο Perez βολεύτηκε καλύτερα στην ομάδα, θεωρώ όμως πως κατάφερε και γύρισε την εις βάρος του κατάσταση από το πρώτο κομμάτι της σεζόν.

LOTUS F1 TEAM

Χωρίς τίτλο

R.Grosjean Vs P.Maldonado
Βαθμοί 44 – 16 Εκτός
Κατατακτήριες 10 – 1
Τερματισμοί 5 – 2 Αυστρία, Βρετανία, Ιταλία

Ξεκινώντας από τους αγώνες, ο Γάλλος οδηγός της Lotus κέρδισε τη μάχη με 3-1, καταφέρνοντας να μπει στη βαθμολογούμενη 10αδα περισσότερες φορές (3-2), ανεβαίνοντας μάλιστα στο βάθρο στο Βέλγιο. Έτσι, παρά τις ατυχίες με τις εγκαταλείψεις σε Αυστρία, Βρετανία και Ιταλία, κατάφερε να διατηρήσει το βαθμολογικό προβάδισμα έναντι του Pastor. Ο “αιδεσιμότατος” βέβαια, κατάφερε να βρεθεί αντιμέτωπος και με την ομάδα του, αφού δεν δέχθηκε την ευθύνη για την εγκατάλειψη στο Spa, εξαιτίας ενός άγαρμπου περάσματος από την Eau Rouge.

Περνώντας στις κατατακτήριες, η μάχη γίνεται ακόμη πιο μονόπλευρη, αφού στον τομέα που ο Maldonado έπρεπε θεωρητικά να τα πηγαίνει καλύτερα, ηττάτε κατά κράτος. 7-0 για τον Grosjean, με 5 εμφανίσεις στο Q3, έναντι μόλις μιας για τον Maldonado.

Προβάδισμα: Romain GROSJEAN – Όπως δείχνουν τα πράγματα, η Renault θα επαναφέρει τη δική της ομάδα, εξαγοράζοντας τη Lotus. Ο Maldonado ανακοινώθηκε για το 2016, όχι όμως κι ο teammate του, αφού ο Grosjean επέλεξε την Haas, ίσως με προοπτική την Ferrari για το 2017.

SCUDERIA TORO ROSSO

P-20150726-00141_News

M.Verstappen Vs C.Sainz
Βαθμοί 32 – 12 Εκτός
Κατατακτήριες 5 – 6  Βέλγιο, Ιταλία, Ιαπωνία
Τερματισμοί 4 -4 Αυστρία, Ουγγαρία, Βέλγιο

Δεν κρύβω πως ήμουν σκεπτικός με την είσοδο του Max στην F1. Μπορεί τα μονοθέσια να είναι πιο εύκολα πλέον στην οδήγηση και οι απαιτήσεις, τόσο σωματικά, όσο και διανοητικά, μικρότερες, αλλά δεν μου άρεσε η ιδέα ενός 17χρονου “ήρωα” της F1. Ο ίδιος ο Max, όμως, με τις εμφανίσεις του το άλλαξε αυτό. Έχει δώσει άπειρες μάχες στην πίστα, έχει πραγματοποιήσει πολλά και δύσκολα προσπεράσματα, ενώ παράλληλα επικεντρώνεται στην εξέλιξη του ταλέντου του. Στις κατατακτήριες κέρδισε με 3-1 τον Sainz, ενώ ίδιο ήταν και το σκορ και για τις εμφανίσεις τους στο Q3.

Επίσης, ο Max φρόντισε να “καλύψει” το οδηγικό του λάθος στην Βρετανία, με την τέταρτη θέση της Ουγγαρίας. Όμως, οι αγώνες είναι μια πονεμένη ιστορία για τον Sainz, αφού εγκατέλειψε από μηχανικά προβλήματα σε 3 από αυτούς. Παράλληλα, έχασε πολύτιμα χιλιόμετρα εμπειρίας σε αγωνιστικές συνθήκες, ενώ σίγουρα θα έχει επηρεαστεί και η ψυχολογία του. Στα υπόλοιπα gp το σκορ ήταν ισορροπημένο στο 2-2, αλλά και πάλι, τις 2 φορές που ο Sainz κέρδισε τον Max, καμία Toro Rosso δεν μπήκε στους βαθμούς.

Προβάδισμα: Max Verstappen – Ο Ολλανδός έχει ακόμα πολλά να αποδείξει, ειδικά από τη στιγμή που ο teammate του δεν είναι σε θέση να έχει καθαρούς αγώνες. Πάντως, δεν θα μου έκανε εντύπωση αν τον βλέπαμε στην RBR γρηγορότερα από ό,τι αναμένεται.

SAUBER F1 TEAM

Japanese GP Race 27/09/15

F.Nasr Vs M.Ericsson
Βαθμοί 17 – 9 Εκτός
Κατατακτήριες 7 – 7
Τερματισμοί 7 – 5 Βρετανία

Όταν ο teammate σου είναι ένας κλασικός pay-driver, κι εσύ έχεις ξεκινήσει δυναμικά το πρωτάθλημα για να ξεφορτωθείς την ίδια ρετσινιά, δεν μπορείς να κάνεις “κοιλιά” μέσα στη σεζόν. Κι ο Nasr έκανε ακριβώς αυτό. Παρότι απέφυγε τα λάθη και τις ποινές, σε αντίθεση με τον Ericsson (ποινή σε Ιταλία και έξοδοι στην Ιαπωνία), έχασε με 5-2 στις κατατακτήριες και με 4-2 στους αγώνες.

Μάλιστα, ο Ericsson κατάφερε να βαθμολογηθεί 3 φορές, έναντι μόλις μιας του Nasr. Απλά, η πτώση στην απόδοση της Sauber, που δεν έχει χρήματα για να εξελίξει την C34, τον περιόρισε σε χαμηλές θέσεις, συντηρώντας το βαθμολογικό πλεονέκτημα υπέρ του Βραζιλιάνου.

Προβάδισμα: Felipe NASR – Αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να μιλάμε για ξεκάθαρη νίκη του Nasr και όχι για κοντινή μάχη μεταξύ των δυο. Κι αυτό μας λέει κάτι σημαντικό για τις δυνατότητες του Βραζιλιάνου πιλότου.

McLAREN HONDA

Fernando Alonso sits in the cockpit of his car in the garage.

F.Alonso Vs J.Button
Βαθμοί 11 – 6 Εκτός
Κατατακτήριες 5 – 3  Ουγγαρία
Τερματισμοί 3 – 0  Αυστρία, Βρετανία, Βέλγιο, Ιταλία, Σιγκαπούρη

Η κατάσταση στην McLaren-Honda δεν βελτιώθηκε, κι έτσι δεν βελτιώθηκαν και οι ελπίδες για σωστή και δίκαιη σύγκριση ανάμεσα στους πρωταθλητές πιλότους της. Για να γίνει εμφανές το χάος που επικρατεί στο Woking, θα αναφέρω τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι πιλότοι.

Αλλαγές pu και για τους δυο στην Αυστρία, που τους έριξαν τελευταίους, με τον Button να εγκαταλείπει από μηχανικό πρόβλημα και τον Alonso να πέφτει θύμα της απροσεξίας του Raikkonen. Στην Βρετανία και πάλι ο JB αντιμετώπισε μηχανικό ζήτημα που τον έθεσε εκτός, ενώ στις κατατακτήριες της Ουγγαρίας το DRS του αποφάσισε να μην λειτουργήσει. Στο Βέλγιο ξανά και οι 2 δέχθηκαν ποινές το Σάββατο, με τον Jenson να τερματίζει τον αγώνα, έχοντας όμως πρόβλημα σε μεγάλο μέρος του με το ERS. Στην Ιταλία ο Alonso προδόθηκε από τα ηλεκτρικά της MP4-30, ενώ στην Σιγκαπούρη εγκατέλειψαν και οι δυο με προβλήματα στο κιβώτιο.

Προβάδισμα: Fernando ALONSO – Άρχισαν τα όργανα στο στρατόπεδο της McLaren, με τον Alonso να τα χώνει άγρια στην Honda μέσω ενδοεπικοινωνίας και μάλιστα το έκανε αυτό στον εντός έδρας αγώνα τους, στην Suzuka. GP2 Engines…

MANOR MARUSSIA F1 TEAM

12019992_877859858936503_3132671416508884525_n

W.Stevens Vs R.Merhi
Βαθμοί 0 – 0 Εκτός
Κατατακτήριες 7 – 3
Τερματισμοί 4 – 3 Αυστρία, Ουγγαρία

Μέχρι να αντικατασταθεί ο Merhi στην Σιγκαπούρη, υπήρχε ισορροπία στη μάχη των δυο οδηγών. Ο Stevens ήταν ελαφρά καλύτερος στις κατατακτήριες με 3-2, κάνοντας όμως λάθος στον αγώνα της Βρετανίας, με τον Merhi να έχει στα gp το προβάδισμα με 2-1.

Με την έλευση του Rossi, θα περίμενε κανείς ο πιο έμπειρος Stevens να έχει το πάνω χέρι, όμως η Manor δεν είναι δα και τόσο ταχύτερη από το GP2… Έτσι, ο Αμερικανός κέρδισε και στους δυο αγώνες, χάνοντας με 1-0 τα Σάββατα, αφού στη Suzuka δεν κατάφερε καν να βγει από τα pits για γρήγορο γύρο.

Προβάδισμα: Alexander ROSSI – Με συνεπαγωγή: Ο Stevens είναι οριακά καλύτερος από τον Merhi και ο Rossi οριακά καλύτερος από τον Stevens. Άρα ο Rossi είναι καλύτερος και από τους δυο. Πέρα από την πλάκα, όμως, η Manor καίγεται για τους κινητήρες της Mercedes, που θα την μετατρέψουν σε ομάδα δορυφόρο των Γερμανών και θα την γλυτώσουν από τα οικονομικά προβλήματα.