car-emissions


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ήταν να ψηφίσει την ερχόμενη εβδομάδα τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες (RDE), αλλά τελικά η ψηφοφορία θα καθυστερήσει, τουλάχιστον μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Reuters.

Η Ε.Ε θέλει οι νέοι κανονισμοί να τεθούν σε ισχύ από το 2017, με τα κράτη-μέλη να είχαν συμφωνήσει με τους κατασκευαστές ώστε τα αυτοκίνητά να εκπέμπουν έως και δύο φορές περισσότερους ρύπους από τα επιτρεπτά όρια, όπως ισχύει σήμερα δηλαδή. Η ηγεσία της Ευρώπης, μετά το σκάνδαλο εκπομπών της Volkswagen, θέλησε να αναθεωρήσει τις δοκιμές εκπομπών ρύπων, με το Ευρωκοινοβούλιο να απορρίπτει το προτεινόμενο νομοσχέδιο.

Αυτοί οι νέοι κανονισμού, είχαν συμφωνηθεί τον περασμένο Οκτώβριο, από μια επιτροπή κεκλεισμένων των θυρών, με αρκετά από τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε, να απαιτούν ένα περιθώριο για να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους. Στη περίπτωση εκείνη που η απόφαση της επιτροπής επικυρωθεί στην σχετική ψηφοφορία στις αρχές του Φεβρουαρίου, τότε ίσως οδηγήσει σε καθυστέρηση έως και 2 ετών, ώστε η Κομισιόν να συντάξει μια νέα πρόταση, σχετικά με τα νέα τεστ μέτρησης εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες. Η εκπρόσωπος της Ε.Ε. Joanna Szychowska στα μέσα του περασμένου μήνα είχε δηλώσει ενώπιον των Ευρωβουλευτών πως το νομοσχέδιο που ήρθε προς ψήφιση, ήταν εκείνο που τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν διατεθειμένα να συμφωνήσουν.

Ο ACEA, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, με ανακοίνωση του δήλωσε πως θα ήταν προτιμότερο να περάσει από το Ευρωκοινοβούλιο η τωρινή πρόταση, μιας και επιθυμία του είναι να υπάρξει μια απόφαση το συντομότερο δυνατό, καλώντας την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υποβάλει νέα πρόταση το αργότερο μέχρι τις 1 Απριλίου του 2016. Ο ACEA θέλει να υπάρξει σαφήνεια ώστε τα μέλη του να μπορέσουν να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν νέα αυτοκίνητα που θα πληρούν τις νέες απαιτήσεις του RDE (Real World Driving Emissions). Η ανακοίνωση του ACEA κλείνει:

Η απόρριψη της απόφασης των κρατών μελών από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιανουάριο θα αυξήσει την αβεβαιότητα για τη βιομηχανία και θα αφήσει λίγο χρόνο για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στα οχήματα και στις γραμμές συναρμολόγησης. Σε τελική ανάλυση, θα καθυστερούσε τα οφέλη για το περιβάλλον.

Άραγε οι νέες δοκιμές μέτρησης εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από το 2017; Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι και σήμερα, έως το 2020 τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να εκπέμπουν μόλις 0,08 γραμμάρια οξειδίου του αζώτου (NOx) ανά χλμ. Το νούμερο αυτό φαίνεται πως είναι πολύ δύσκολο να το υλοποιήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ζητούν συντελεστή συμμόρφωσης 2,75 από το 2017 και 1,7 από το 2020. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως από το 2020 και έπειτα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να τους επιτραπεί από την Ε.Ε, τα νέα τους πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν 2,1 φορές περισσότερο NOx από το 80 mg/χλμ, δηλαδή 168 mg/χλμ, εκπομπές σχεδόν ίδιες με αυτές του πρότυπου Euro 5 (180 mg/χλμ) οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2009. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ανέτοιμες να κάνουν τους πετρελαιοκινητήρες τους να πληρούν τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε, μιας και από την 1η Ιανουαρίου του 2020 το επιτρεπόμενο πλεόνασμα μειώνεται στο 50%, κάτι που σημαίνει πως οι εκπομπές NOx θα επιτρέπονται μέχρι και 120 mg/χλμ, και έτσι ζητούν από τους Ευρωπαίους νομοθέτες να τους δοθεί ένα “παράθυρο χάριτος”. Για να δούμε αν τα γερμανικά λόμπι καταφέρουν να υπερισχύσουν.