<> on September 23, 2015 in Wolfsburg, Germany.

Το Dieselgate έχει καιρό που ξέσπασε, όμως όσοι γνωρίζουν από δικαστικούς αγώνες αντιλαμβάνονται πως ακόμα είμαστε στα αρχικά στάδια. Το νέο επεισόδιο του σκανδάλου παίζεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει πρωταγωνιστή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γνωστή σε εμάς και ως Κομισιόν.

Η επίτροπος Vera Jourova, ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου πως η VW έχει παραβεί 2 σετ νόμων της Ε.Ε, κλέβοντας στις δοκιμές ρύπων και παραποιώντας τις ανακοινωθείσες εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα παραβιάστηκε η ντιρεκτίβα λιανικών πωλήσεων και εγγυήσεων και η ντιρεκτίβα αθέμιτου ανταγωνισμού. Η πρώτη απαγορεύει τις εταιρείες να παραποιούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων τους και η δεύτερη απαγορεύει να βγάζουν κέρδος από τέτοιες παραποιήσεις.

Η Τσέχα πολιτικός θα έρθει σε επαφή με ενώσεις καταναλωτών της Ε.Ε και την VW για να συζητήσουν την κατάσταση. Η ίδια φέρεται να δήλωσε πως:

Δεν σκοπεύω να κάνω μονομερείς δραστικές ενέργειες χωρίς πρώτα να έχω συζητήσει με την εταιρεία. Η VW με την σειρά της πρέπει να δει τις επιπτώσεις των πράξεών της και να δράσει αναλόγως.

Η Γερμανική εταιρεία δέχεται πιέσεις από ενώσεις καταναλωτών και την Επίτροπο Βιομηχανίας της ΕΕ, και Elzbieta Bienkowska, για να αποζημιώσει τα 8,5 εκατομμύρια ιδιοκτητών αυτοκινήτων με το παράνομο λογισμικό. Αν και δέχτηκε να αποζημιώσει τους 475.000 Αμερικάνους, αρνείται να κάνει το ίδιο και στην Ευρώπη, επικαλούμενη διαφορετικούς νόμους αλλά και πως η ανάκληση για επιδιόρθωση κάνει τις αποζημιώσεις αχρείαστες και συμπλήρωσε πως συνεργάζεται με τις ευρωπαϊκές και εθνικές αρχές για την επίλυση του προβλήματος.

Με την σειρά της, η Ε.Ε φαίνεται πως για την ώρα θα αφήσει τα κράτη μέλη να αναλάβουν δράση το καθένα ξεχωριστά, αν και προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο επιβολής της κοινοτικής νομοθεσίας.