An American flag flies next to a Volkswagen car dealership in San Diego, California September 23, 2015. Volkswagen Chief Executive Martin Winterkorn resigned on Wednesday, succumbing to pressure for change at the German carmaker, which is reeling from the admission that it deceived U.S. regulators about how much its diesel cars pollute. REUTERS/Mike Blake

Ο επικεφαλής της φίρμας στην Β. Αμερική, Hinrich Woebcken, δήλωσε πως είναι αβέβαιο το αν και πότε θα επιστρέψουν οι πωλήσεις Diesel αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, αφήνοντας αιχμές για ενδεχόμενη απόσυρσή τους από την δύστροπη αμερικανική αγορά. Η αιτία δεν είναι άλλη πέρα από το ότι μετά το Dieselgate, οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων έγιναν πάρα πολύ αυστηροί για τα diesel ελαφρά οχήματα, σε τέτοιο βαθμό που είναι ακόμη πιο δύσκολο να μπορέσει κάποιος να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις. Επομένως, προς το παρόν ο γερμανικός κολοσσός θα εστιάσει στα βενζινοκίνητα οχήματα πρωτίστως και σε μια σταδιακή προώθηση των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Κάτι σχετικό είδαμε και πρόσφατα με την ανακοίνωση ανασχεδιασμού της φίρμας από τον Matthias Mueller.

Πλέον η VW έχει σταματήσει να διαθέτει στην αγορά της Β. Αμερικής οποιοδήποτε αυτοκίνητό της με diesel κινητήρα, λόγω του Dieselgate. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Woebcken όμως, οι πωλήσεις των υπόλοιπων οχημάτων της (βενζινοκίνητων) έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες της φίρμας, παρόλο που έχει χάσει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, από τη στιγμή που οι πωλήσεις της βασιζόταν στα diesels.

Παράλληλα, δεν απέκλεισε εντελώς το ενδεχόμενο επιστροφής των diesels στη χώρα, αλλά με διαφορετικό τρόπο προώθησης πια, σε μια βάση “κατά παραγγελία”. Συμπλήρωσε ωστόσο, πως η δαπανηρή τεχνολογία για την επισκευή των πετρελαιοκίνητων, ώστε να είναι σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων, είναι ήδη δημοφιλής στην Ευρώπη. Εδώ τώρα δεν ξέρω, κατά πόσο αυτό το είπε για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και κατά πόσο αυτό ισχύει, από τη στιγμή, που οι δύο Ήπειροι έχουν άλλα μέτρα η καθεμία, ενώ και στην Ευρώπη θεωρήθηκε επίσης παράνομο το λογισμικό που χρησιμοποίησε.

dieselgate

Για να πάμε και σε κάποια επίσημα στοιχεία, η VW το περασμένο 8-μηνο του 2016 είχε 1,8% μερίδιο στην αγορά των ΗΠΑ, σε σχέση με 2,1% που είχε την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Σύμφωνα όμως πάντα με τα στοιχεία που έδωσε το Autodata Corp., που ειδικεύεται στην έρευνα αγοράς, ο γερμανικός κολοσσός ξόδεψε φέτος 31% παραπάνω χρήματα για δαπάνες προωθητικών κινήτρων.

Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός, ότι το Dieselgate επηρέασε ολόκληρη την αμερικανική αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, των οποίων οι πωλήσεις μετά το σκάνδαλο του Dieselgate, έπεσαν κατακόρυφα, σύμφωνα με στοιχεία του WardsAuto.

Εν τω μεταξύ, η μεγάλη γερμανική φίρμα βρίσκεται ακόμη σε συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές για το θέμα της επισκευής των επηρεαζόμενων από το Dieselgate μοντέλων που έχουν πωληθεί στην αμερικανική αγορά τα τελευταία χρόνια, ενώ όπως ήδη γνωρίζεις έχει ήδη συμφωνήσει να δώσει 15 δις δολάρια για τις αποζημιώσεις και την επισκευή των παραπάνω οχημάτων.

  • Sofian

    χαχαχαχαχαχαχαχαχα :P