Τα SUV μπορεί να τα μισείς ή να τα λατρεύεις αλλά για τις εταιρείες αποδείχτηκαν πως είναι η κότα με τα χρυσά αυγά. Οι πωλήσεις ολοένα και αυξάνονται και πάνε να γίνουν η δημοφιλέστερη κατηγορία. Κάποιοι τα χαρακτηρίζουν ως μόδα που θα περάσει, κάποιοι άλλοι τα βρίσκουν ως τα ιδανικά αυτοκίνητα αφού μπορούν να καλύψουν όλο και περισσότερες ανάγκες.

Πλέον είναι ελάχιστες οι εταιρείες οι οποίες δεν έχουν ένα SUV στην γκάμα τους και αυτές είναι η Aston Martin (για την ώρα τουλάχιστον, αφού έχει παρουσιάσει ήδη δυο πρωτότυπα την DBX και το Lagonda SUV και το πρώτο θα περάσει στην παραγωγή), η Bugatti, η Chrysler, η Ferrari, η Koenigsegg, η Lotus (αν και το σκέφτεται) και η McLaren. Υπάρχουν όμως 6 εταιρείες που σίγουρα δεν θα περίμενες να παρουσιάσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

1Alfa Romeo

Η Alfa Romeo προσπαθεί να ξαναγεννηθεί και να αποκτήσει το χαμένο κύρος του παρελθόντος. Η αρχή έγινε το 2015 με την Giulia που απέδειξε ότι είναι ένα πολύ ικανό μοντέλο που θα δυσκολέψει αρκετά τους ανταγωνιστές της. Επόμενο βήμα για τους Ιταλούς και ίσως ακόμα πιο σημαντικό από θέμα πωλήσεων ήταν να μπουν στα SUV.

Έτσι λίγο πριν φύγει το 2016 η Alfa Romeo παρουσίασε το δεύτερο νέο μοντέλο της, την Stelvio η οποία δείχνει εξίσου ικανή. Με την Stelvio η εταιρεία θέλει να αποσπάσει ένα μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις σε αυτή την δημοφιλή κατηγορία που σημαίνει αρκετούς νέους πελάτες και ζεστό χρήμα στα ταμεία της. Η Stelvio θα είναι μόνο η αρχή, αφού σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας θα δούμε ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο SUV που ίσως σημειώσουν καλύτερες πωλήσεις από ότι τα παραδοσιακά μοντέλα της γκάμας της.

2Bentley

Η Bentley δεν ήθελε να μείνει έξω από τον χορό των υπερπολυτελών SUV και αποφάσισε να το κάνει με το δικό της τρόπο. Παρουσίασε την Bentayga το γρηγορότερο, το δυνατότερο, το πιο πολυτελές SUV του κόσμου και σίγουρα το πιο ακριβό.

Σχεδιαστικά είναι καλύτερη από το πρωτότυπο που είχαμε δει, αλλά και πάλι δεν σε τρελαίνει με την σχεδίαση της. Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να γίνει γίνει γρήγορα best-seller, με την εταιρεία να ψάχνει τρόπους να αυξήσει την παραγωγή της για να προλάβει την αυξημένη ζήτηση.

3Lamborghini

Όταν σου πω Lamborghini το πρώτο πράγμα που θα έρχεται στο μυαλό σου είναι τα ακραία και υπερβολικά αυτοκίνητα της, οι V12 κινητήρες της, σίγουρα πάντως δεν θα είναι τα SUV. Ok η εταιρεία είχε παρουσιάσει το 1986 την αμφιλεγόμενη LM002 το πρώτο της SUV, αλλά ουσιαστικά ήταν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο.

Το 2018 αναμένεται να περάσει στην παραγωγή η Urus, ένα πολυτελές SUV που θα έχει χώρους για τέσσερις επιβάτες, θα είναι άνετο και εύκολο στην χρήση, στοιχεία που δεν είχαμε συνηθίσει στα μοντέλα εταιρείας. Η εμφάνιση του πρωτότυπου έχει όλα τα στοιχεία που περιμέναμε από μια Lamborghini, αλλά θα πρέπει περιμένουμε την έκδοση παραγωγής για να την κρίνουμε. to ψηλό και πεντάπορτο αμάξωμα με σήμα τον ταύρο ίσως να θέλει λίγο χρόνο να το συνηθίσουμε, όπως και το γεγονός πως θα φέρει και υβριδικό κινητήρα.

4Maserati

Η Maserari έψαχνε τρόπο να ανεβάσει τις πωλήσεις της όποτε σκέφτηκε να ακολουθήσει την τακτική της Porsche. Αποφάσισε να μπει δυναμικά στα πολυτελή SUV και έτσι γεννήθηκε η Levante ή αλλιώς η ιταλική Cayenne.

Η Levante θα παίξει καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της εταιρείας για αυτό στην γκάμα της θα υπάρχουν κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και plug-in υβριδικό σύνολο για πρώτη φορά στην ιστορία της. Αν αυτά τα στοιχεία σου φαίνονται “ξένα” για μια Maserati, η ιστορία έδειξε ότι η Porsche πέτυχε οπότε γιατί να μην συμβεί το ίδιο και με την Ιταλική εταιρεία;

5Rolls-Royce

Σίγουρα δεν θα περίμενες από την Rolls-Royce να παρουσιάσει ένα υπερπολυτελές SUV αλλά από την στιγμή που υπάρχουν Άραβες και πολλοί πλούσιοι σε όλο τον κόσμο που είναι διατιθέμενοι να το αγοράσουν, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει γνώμη και να παρουσιάσει ένα τέτοιο μοντέλο το 2018.

Μέχρι στιγμής έχουμε δει κάποιες φωτογραφίες από το project Cullinan και έχουμε την υπόσχεση της εταιρείας ότι θα είναι το καλύτερο του κόσμου.

6Porsche

Ήταν το 2002 όταν η Porsche παρουσίαζε την πρώτη γενιά της Cayenne και η εταιρεία αποφάσιζε να μεγαλώσει την γκάμα της, με στόχο να προσελκύσει εκτός από τους πιστούς υποστηρικτές της και νέους πελάτες. Η εταιρεία δέχτηκε πολύ σκληρή κριτική για αυτή την απόφαση και ήταν πολλοί εκείνοι που πίστευαν ότι με την Cayenne η εταιρεία χάνει την ταυτότητα της ως ένας κατασκευαστής σπορ αυτοκίνητων.

15 χρόνια μετά η Porsche ετοιμάζεται να παρουσιάσει την τρίτη γενιά της Cayenne το 2018, έχει την μικρότερη Macan στην γκάμα της και το 2015 κατάφερε να ξεπεράσει τις 200.000 πωλήσεις ετησίως, νούμερο που με τίποτα δεν θα μπορούσε να φτάσει χωρίς τα SUV της. Το παράδειγμα της το ακολουθούν πλέον και άλλες εταιρείες, οπότε υπάρχει μια “δικαίωση” για όσους πήραν την απόφαση η Porsche να μπει σε αυτή την κατηγορία.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ καλό άρθρο, ούτε που φανταζόμασταν ότι η Porsche το 2002 θα έφτιαχνε SUV, αφού το όνομά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα σπορ μοντέλα της τόσα χρόνια. Και μπορεί κάποιοι φαν να δυσαρεστήθηκαν όμως έγινε επιτυχία η Cayenne και έτσι η Porsche έκανε και 2η γενιά, αλλά και μικρότερο SUV τη Macan. Ομοίως και η Lamborghini που θα παρουσιάσει το σύγχρονο SUV της την Urus το 2018, μετά το σκληροτράχηλο LM002 που ήταν το 1ο της. Στην αρχή δεν πίστευα πως υπάρχει SUV Lambo… Και το ίδιο η Maserati Levante, η Alfa Romeo Stelvio την οποία περιμέναμε 13 ολόκληρα χρόνια, μετά το Kamal Concept του 2003. Τελευταία και η Rolls Royce μας λέει για υπερπολυτελές SUV ενώ η Bentley νωρίτερα λάνσαρε την Bentayga. Αυτές οι 2 πολυτελείς εταιρείες, δεν εκπλήσσουν τόσο όσο Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche… κάποια στιγμή ήρθε η ώρα που ετοίμασαν τα πολυτελή SUV τους… αφού ο ανταγωνισμός (π.χ. Mercedes) ήδη έχει στη γκάμα της, ενώ οι άλλες τις γνωρίζαμε για το σπορ χαρακτήρα τους και αποκλείσαμε το γεγονός να λανσάρουν τέτοιο αυτοκίνητο. Και ειδικά όσον αφορά τη Ferrari μας λένε ότι δε θα φτιάξουν SUV πράγμα που μου φαίνεται λογικό, απίστευτο φαίνεται η Ferrari να φτιάξει ποτέ τέτοιο αυτοκίνητο και δεν υπάρχει λόγος.

  • Petros K

    Πιστεύω την άτυπη πρωτιά την κατέχει η Porsche με την Cayenne.. Όταν ανακοινώθηκε και αργότερα παρουσιάστηκε ήταν για μένα από τις πιο ριζοσπαστικές ιδέες στην ιστορία της αυτοκίνησης, αφού δεν περίμενες ποτέ ότι μια εταιρία σαν την Porsche να παρουσιάσει ένα SUV, ο ειδικός τύπος ήταν διστακτικός αλλά το αυτοκίνητο πουλούσε και ακόμη πουλάει σαν ζεστό ψωμί! Το αποτέλεσμα είναι να γεμίσουν τα ταμεία της μάρκας και να μας δώσει αυτοκίνητα που υπό άλλες συνθήκες ίσως να μην φτιάχνονταν ποτέ!
    Πλέον αυτού του είδους η κατηγορία έχει μπει για τα καλά στην αυτοκινητιστική ζωή μας οπότε δεν με εκπλήσσουν εταιρίες όπως η Maserati, η Bentley και η Alfa Romeo να παρουσιάζουν SUV, αυτή που μπορώ να πω ότι θα με “ενοχλούσε” είναι η Ferrari που πολύ φοβάμαι δεν θα κρατήσει την υπόσχεση της και σε λίγα χρόνια θα βγάλει και αυτή ένα τέτοιο μοντέλο..

    • η Porsche ηταν αυτη που ταραξε τα νερα…..πλεον σκεπτομενοι αυτην……δεν πεφτουμε απο τα συννεφα απο εταιριες οπως η LAMBORGHINI/MASERATI !!!
      ακομα και η FERRARI να βγαλει…δεν θα ειναι το ιδιο οπως τοτε το 2002 !

  • Giannis

    Συμφωνω για Lamborghini,Maserati και Porsche καθώς κατεξοχήν έβγαζαν σπορ αυτοκίνητα.
    Στα υπόλοιπα διαφωνω με τον τίτλο.

    • Mika

      Νομιζω ουτε απο τη RR το περιμεναμε, ειλικρινα,αφου εβγαζε πολυτελεις λιμουζινες….Κι ομως, οι καιροι αλλαζουν.

    • Giannis

      Δεν μου έκανε αίσθηση απ την RR γιατί σκέφτομαι ότι ένας ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου κατουσιαν παίζει και να μην το οδηγεί(θα έχει σοφέρ).Θελω να πω ότι το μόνο που τον νοιάζει είναι να είναι υπερπολυτελειας.Οποτε αν αυτό το πετυχαινεις και με suv γιατί όχι ?

  • Philby

    Όποιος θέλει να κυλιστεί στο βούρκο είναι δικαίωμα του. Ευτυχώς δεν είναι όλοι.

  • Mika

    Οπου υπαρχει χρημα, λογικο ειναι οι εταιριες να θελουν κομματι της πιτας..
    Εκει οι παραδοσεις κι η προϊστορια πανε περιπατο.

  • jonjon

    Εξαιρετικό άρθρο! Το lm002( αν και το γουστάρω τρελά ) δεν το μετράω ήταν ένα ειδικό αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής που αρκετοί δεν ήξεραν ότι υπάρχει. Το SUV boom έγινε με την cayenne , που έδειξε ότι ενα SUV εκτός απο πρακτικό μπορεί να είναι και γρήγορο. Ολα τα άλλα είναι ιστορία οι πωλήσεις φέρνουν λεφτά και όλοι θέλουν ένα κομμάτι από την πίτα!

  • manowar

    Θελουν να μπουν στην κατηγορια αυτη, για να κονομανε ..το ξεκινησαν αγγλοι και μετα οι γερμανοι την εμποροποιησαν και τροποποιησαν με κακο τροπο ειδικα (η γνωστη 3αδα) γεμησαμε με πανάκριβα περιπτερα που δεν εχουν off road δυνατοτητες και εχουν επιδοσεις αναρτησεις και ελαστικα πιστας..εχω ακουσει εδω καποιες δικαιολογιες και καλα ειναι πρακτικα με χωρους τριχες οταν τα σκας μπορεις να πας σε λιμουζινα που εχει και αναρτηση πουπουλο και δεν καταλαβαινουν απο λακουβες και μεγαλυτερα πορτ παγαζ και χωρους..απο την στιγμη που δεν κανουν για off road και ειναι και χειροτερα σε ποιοτητα κύλισης απο ενα πανακριβο λιμο δεν βρισκω προσωπικά λογο υπαρξης.μια κακογουστη μοδα.οπως τα μοντερνα γιουνισεξ παπουτσια τυπου λουστρινια με ψηλο μονοκοματο πατο που τα φορανε με κολλητα παντελονια και ξερνανε αλλα αναγκαζονται να τα φορανε επιδη το προστάζει η μοδα ετσι και τα suv ψυχαναγκαστικα εργα λογο μοδας

  • Anestis Genk

    Οι εταιρείες δεν είναι αυτό που ήταν και δεν πρόκειται να δικαιολογήσω για κανέναν φούστη λόγο κάτι επειδή πουλάει…και η πρέζα πουλάει, άρα τι; είναι δικαιολογημένη;

    Οι εταιρείες δεν είναι αυτό που ήταν γιατί τις άλλαξε το marketing και όλη την κενωνία άλλαξε και μας στέρησε ως κοινωνία την κριτική σκέψη. Το σηματάκι toyota είναι ξεφτίλα γι’αυτό χρειαζόμαστε το lexus που λατινίζει και λίγο. Όταν βγήκε η Citroen DS όλοι είπαν πως είναι υπερπολυτελές και ήταν, κανείς δεν γκρίνιαξε πως έχει το ίδιο σηματάκι με το 2CV που είναι για την φτωχολογιά και αυτό την κάνει λιγότερο πολυτελή. Επειδή το αυτοκίνητο(η DS) ήταν πολυτελές, δεν χρειαζόταν special σηματάκι για να το επιβεβαιώσει και ο κόσμος τότε το καταλάβαινε.

    Ένα αμάξι ψηλό που δεν πάει χώμα, είναι μόνο για να καβαλάς πεζοδρόμια και πάλι με τα 35άρια προφίλ είναι επίφοβο.

    Ο χειρότερος συνδυασμός που μπορεί να γίνει μέχρι στιγμής μάλλον είναι:
    SUV+ηλεκτρικό+αυτόνομο+shared+premium. Από αυτά της λίστας λείπουν τα στοιχεία “αυτόνομο” και “shared”.

    Σε όσους έχουν κάποιο από αυτά τα αυτοκίνητα τους εύχομαι Yugo και τρόλεϊ χωρίς A/C με την “πλέμπα”.

  • Christos F4

    εγω το χω ξαναπει και το χουν πει κι αλλοι: η πρωτοκαθεδρια ανηκει στην πορσε. αν αυτο το μοντελο δεν ειχε σηματακι πορσε και ειχε βολκσβαγκεν θα εκανε τις πωλησεις του touareg δηλαδη ζησε μαη μου να δεις πωλησεις (μη ξεχναμε αλλωστε οτι η πλατφορμα ειναι του touareg). κι ετσι τσιμπησε ο κοσμος, κι ετσι μπηκαν στο χορο οι υπολοιπες premium μαρκες bmw audi mercedes lexus cadillac κλπ κλπ για τις οποιες ισχυει πανω κατω το ιδιο. οτι δεν θα εκαναν πωλησεις αν ειχαν αυτο το ονομα. αν δηλαδη το Χ5 το ειχε λανσαρει η ρενο πχ θα ειχε την τυχη του koleos. συμπερασμα: οι καταναλωτες ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ να ψωνιζουν