Τα SUV μπορεί να τα μισείς ή να τα λατρεύεις αλλά για τις εταιρείες αποδείχτηκαν πως είναι η κότα με τα χρυσά αυγά. Οι πωλήσεις ολοένα και αυξάνονται και πάνε να γίνουν η δημοφιλέστερη κατηγορία. Κάποιοι τα χαρακτηρίζουν ως μόδα που θα περάσει, κάποιοι άλλοι τα βρίσκουν ως τα ιδανικά αυτοκίνητα αφού μπορούν να καλύψουν όλο και περισσότερες ανάγκες.

Πλέον είναι ελάχιστες οι εταιρείες οι οποίες δεν έχουν ένα SUV στην γκάμα τους και αυτές είναι η Aston Martin (για την ώρα τουλάχιστον, αφού έχει παρουσιάσει ήδη δυο πρωτότυπα την DBX και το Lagonda SUV και το πρώτο θα περάσει στην παραγωγή), η Bugatti, η Chrysler, η Ferrari, η Koenigsegg, η Lotus (αν και το σκέφτεται) και η McLaren. Υπάρχουν όμως 6 εταιρείες που σίγουρα δεν θα περίμενες να παρουσιάσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

1Alfa Romeo

Η Alfa Romeo προσπαθεί να ξαναγεννηθεί και να αποκτήσει το χαμένο κύρος του παρελθόντος. Η αρχή έγινε το 2015 με την Giulia που απέδειξε ότι είναι ένα πολύ ικανό μοντέλο που θα δυσκολέψει αρκετά τους ανταγωνιστές της. Επόμενο βήμα για τους Ιταλούς και ίσως ακόμα πιο σημαντικό από θέμα πωλήσεων ήταν να μπουν στα SUV.

Έτσι λίγο πριν φύγει το 2016 η Alfa Romeo παρουσίασε το δεύτερο νέο μοντέλο της, την Stelvio η οποία δείχνει εξίσου ικανή. Με την Stelvio η εταιρεία θέλει να αποσπάσει ένα μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις σε αυτή την δημοφιλή κατηγορία που σημαίνει αρκετούς νέους πελάτες και ζεστό χρήμα στα ταμεία της. Η Stelvio θα είναι μόνο η αρχή, αφού σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας θα δούμε ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο SUV που ίσως σημειώσουν καλύτερες πωλήσεις από ότι τα παραδοσιακά μοντέλα της γκάμας της.

2Bentley

Η Bentley δεν ήθελε να μείνει έξω από τον χορό των υπερπολυτελών SUV και αποφάσισε να το κάνει με το δικό της τρόπο. Παρουσίασε την Bentayga το γρηγορότερο, το δυνατότερο, το πιο πολυτελές SUV του κόσμου και σίγουρα το πιο ακριβό.

Σχεδιαστικά είναι καλύτερη από το πρωτότυπο που είχαμε δει, αλλά και πάλι δεν σε τρελαίνει με την σχεδίαση της. Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να γίνει γίνει γρήγορα best-seller, με την εταιρεία να ψάχνει τρόπους να αυξήσει την παραγωγή της για να προλάβει την αυξημένη ζήτηση.

3Lamborghini

Όταν σου πω Lamborghini το πρώτο πράγμα που θα έρχεται στο μυαλό σου είναι τα ακραία και υπερβολικά αυτοκίνητα της, οι V12 κινητήρες της, σίγουρα πάντως δεν θα είναι τα SUV. Ok η εταιρεία είχε παρουσιάσει το 1986 την αμφιλεγόμενη LM002 το πρώτο της SUV, αλλά ουσιαστικά ήταν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο.

Το 2018 αναμένεται να περάσει στην παραγωγή η Urus, ένα πολυτελές SUV που θα έχει χώρους για τέσσερις επιβάτες, θα είναι άνετο και εύκολο στην χρήση, στοιχεία που δεν είχαμε συνηθίσει στα μοντέλα εταιρείας. Η εμφάνιση του πρωτότυπου έχει όλα τα στοιχεία που περιμέναμε από μια Lamborghini, αλλά θα πρέπει περιμένουμε την έκδοση παραγωγής για να την κρίνουμε. to ψηλό και πεντάπορτο αμάξωμα με σήμα τον ταύρο ίσως να θέλει λίγο χρόνο να το συνηθίσουμε, όπως και το γεγονός πως θα φέρει και υβριδικό κινητήρα.

4Maserati

Η Maserari έψαχνε τρόπο να ανεβάσει τις πωλήσεις της όποτε σκέφτηκε να ακολουθήσει την τακτική της Porsche. Αποφάσισε να μπει δυναμικά στα πολυτελή SUV και έτσι γεννήθηκε η Levante ή αλλιώς η ιταλική Cayenne.

Η Levante θα παίξει καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της εταιρείας για αυτό στην γκάμα της θα υπάρχουν κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και plug-in υβριδικό σύνολο για πρώτη φορά στην ιστορία της. Αν αυτά τα στοιχεία σου φαίνονται “ξένα” για μια Maserati, η ιστορία έδειξε ότι η Porsche πέτυχε οπότε γιατί να μην συμβεί το ίδιο και με την Ιταλική εταιρεία;

5Rolls-Royce

Σίγουρα δεν θα περίμενες από την Rolls-Royce να παρουσιάσει ένα υπερπολυτελές SUV αλλά από την στιγμή που υπάρχουν Άραβες και πολλοί πλούσιοι σε όλο τον κόσμο που είναι διατιθέμενοι να το αγοράσουν, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει γνώμη και να παρουσιάσει ένα τέτοιο μοντέλο το 2018.

Μέχρι στιγμής έχουμε δει κάποιες φωτογραφίες από το project Cullinan και έχουμε την υπόσχεση της εταιρείας ότι θα είναι το καλύτερο του κόσμου.

6Porsche

Ήταν το 2002 όταν η Porsche παρουσίαζε την πρώτη γενιά της Cayenne και η εταιρεία αποφάσιζε να μεγαλώσει την γκάμα της, με στόχο να προσελκύσει εκτός από τους πιστούς υποστηρικτές της και νέους πελάτες. Η εταιρεία δέχτηκε πολύ σκληρή κριτική για αυτή την απόφαση και ήταν πολλοί εκείνοι που πίστευαν ότι με την Cayenne η εταιρεία χάνει την ταυτότητα της ως ένας κατασκευαστής σπορ αυτοκίνητων.

15 χρόνια μετά η Porsche ετοιμάζεται να παρουσιάσει την τρίτη γενιά της Cayenne το 2018, έχει την μικρότερη Macan στην γκάμα της και το 2015 κατάφερε να ξεπεράσει τις 200.000 πωλήσεις ετησίως, νούμερο που με τίποτα δεν θα μπορούσε να φτάσει χωρίς τα SUV της. Το παράδειγμα της το ακολουθούν πλέον και άλλες εταιρείες, οπότε υπάρχει μια “δικαίωση” για όσους πήραν την απόφαση η Porsche να μπει σε αυτή την κατηγορία.