Χειροκίνητη 911 GT3: Επένδυση στην ιστορία

Σχετικά άρθρα

«Άφημα» συμπλέκτη και σπιναριστή εκκίνηση

Η Έκθεση της Γενεύης ήλθε και απήλθε, σημαντικά μοντέλα έκαναν πρεμιέρα, φανταχτερά dream cars προκάλεσαν ονειρώξεις. Προσωπικό Top 5, με σειρά προτίμησης: RUF CTR, Spyker C8 Preliator Spyder, Αlpine A110, Ford Fiesta ST και Porsche 991 GT3. Το καθένα για τον δικό του λόγο. Η αναβίωση του Yellowbird αποτελεί τον ορισμό του «blast from the past», το Preliator αλλάζει επίπεδο uniqueness με την αντικατάσταση του 4.2 V8 της Audi από τον 5-λιτρο V8 του Von «Crazy-gsoegg», η Alpine ξυπνάει τον ρομαντικό μέσα σου, το Fiesta γιατί πρέπει να έχεις κάτι για κάθε μέρα, και η GT3…

H νέα GT3 αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο για τις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, μια δήλωση για τη διαμόρφωση της αγοράς υπεραυτοκινήτων και η υπενθύμιση πως η παράδοση ανθίσταται σθεναρά στις όποιες νόρμες και μόδες δημιουργούνται. Όλα αυτά με ένα μόλις πεντάλ παραπάνω.

«Καρφωτή» δευτέρα σε πείσμα των καιρών

Τα 4 από τα 5 “επίλεκτα” είναι χειροκίνητα. Εξαίρεση η Α110, που διατίθεται αποκλειστικά με 7-τάχυτο ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το Preliator (όνομα-σεμινάριο, σε αντίθεση με κάποιους άλλους) επιστρέφει στον “ποδαράτο” συμπλέκτη, δείγμα ότι όσοι έχουν τα “γένια” αρχίζουν να εκτιμούν περισσότερο τα “χτένια”. Επί τη ευκαιρία, δες την παραπάνω φωτογραφία και θαμπώσου από τον επιλογέα – γλυπτό. Κυριολεκτικά.

Η Porsche, από την άλλη, είχε αποφασίσει να «κουνήσει μαντήλι» στις χειροκίνητες αλλαγές για τις αγωνιστικών καταβολών εκδόσεις της 911. Το «Renn Sport» εισήλθε στον 21ο αιώνα και τις αστραπιαίες αλλαγές του PDK, αφήνοντας την 4-λιτρη 997 GT3 RS να υπογράψει το οπισθόφυλλο μιας Βίβλου, οι διδαχές της οποίας αποτελούσαν ευαγγέλια για την αυτοκίνηση επί 40 χρόνια.

Πέρσι, αποφάσισε να κάνει μια μικρή κι επετειακή εξαίρεση παρουσιάζοντας την 911 R. Φόρος τιμής στην αγωνιστική έκδοση του 1966, αλλά κυρίως αποχαιρετιστήριο άσμα στην παράδοση της γερμανικής εταιρίας.

Μόλις 991 κατασκευάστηκαν, για να τονιστεί η μοναδικότητα του μοντέλου και να δικαιολογηθεί το επιπλέον κόστος αγοράς (+€60.000) σε σχέση με την GT3 RS, στην οποία και βασίζεται.

«Φυλαγμένη» αλλαγή σε τρίτη, μην γρατσουνίσει

Οι Γερμανοί είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την διαχείριση της ιστορίας τους (με αυτή των άλλων όχι τόσο, αλλά διαφορετική κουβέντα). Η Porsche θα μπορούσε να είχε βάλει τις λέξεις «Carrera» στις πλαϊνές λωρίδες, να αφήσει την αεροτομή σε σταθερή ανοιχτή θέση (ούτε καν ducktail), να την βάψει στα αντίστοιχα χρώματα και να γονατίσει το εργοστάσιο στο Τσουφενχάουζεν από τη ζήτηση.

Δεν ήταν αυτό το ζητούμενο, όμως. Εξάλλου υπάρχουν οι Cayenne, Macan και Panamera για το φουλάρισμα του ταμείου. Βέβαια, το κέρδος δεν βγαίνει από την εξίσωση. Επιχείρηση είναι η Porsche, από τις πιο επιτυχημένες παγκοσμίως. Εξ’ου και η υπερτιμολόγηση της R, με πρόσχημα το χειροκίνητο κιβώτιο. Αλλά σε αυτό το σημείο ο συμπλέκτης δεν έπιασε σωστά και η φουρκέτα “πέταξε” την ταχύτητα, παραλίγο στο πρόσωπο των Γερμανών.

«Μύτη – τακούνι» σε δευτέρα και ξανά προς τη δόξα τραβά

Το φαινόμενο με τα αυτοκίνητα του στυλ 911 R το έχουμε συζητήσει διεξοδικά. Η αισχροκέρδεια και η καπήλευση της νοσταλγίας απενοχοποιούνται αυτόματα όταν υπάρχει γνώση και συναίνεση από την πλευρά αυτού που τις υφίσταται. Κάποιες εταιρίες, μάλιστα, κατηγορούνται ως συνεργοί σε αυτή την βιομηχανία της ματαιοδοξίας. Η Porsche αποδεικνύει πως βρίσκεται στην αντίπερα όχθη, κι έρχεται να με δικαιώσει ένα μήνα αργότερα.

Ο διευθυντής του Porsche GT, του τμήματος υπεύθυνο για τη δημιουργία των GT3/GT3 RS και της 911 R, είχε δηλώσει πως όλες οι 911 είναι σχεδιασμένες για να οδηγούνται. Ο Andreas Preuninger δεν έκρυψε την ενόχλησή του σχετικά με την τροπή που πήρε το σίριαλ της 911 R, με την παράνοια των συλλεκτών και των δημοπρασιών που εκτίναξε την τιμή του μοντέλου στο 1 εκατομμύριο ευρώ. Και αυτό γιατί ένα αυτοκίνητο – tribute σε μια από τις πλουσιότερες κληρονομιές, μετετράπη σε πανάκριβο trend και εικόνισμα μιας ψευτοψαγμένης κουλτούρας.

Ευτυχώς, ο θυρεός της Βυτεμβέργης φαίνεται πως επανήλθε στο σωστό μονοπάτι. Ίσως το όλο πόνημα να φαντάζει μάταιο. Εξάλλου, για τους περισσότερους από εμάς η οδήγηση μιας 911 GT3 μπορεί να γίνει είτε μέσω videogames, είτε μέσω του Τζόκερ (του παιχνιδιού, όχι του τρελού). Ρεαλιστικές Porsche ιδανικά είναι οι 968 και 944 Τurbo, αλλιώς κοιτάμε 924, «γριές» 996 και Boxster “Manthos Foustanos Edition”.

Τί κατάφερε, λοιπόν, η νέα GT3 που να μας αφορά; Μας υπενθύμισε πως ο σεβασμός στην ιστορία αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον. Και, πολύ απλά, μας έκανε να ονειρευόμαστε. Το αποφασιστικό “χούφτωμα” του λεβιέ όταν κατεβάζεις 3η-2α, το άγχος μην φύγει το πόδι στο “τακούνιασμα”, τα σκασίματα της εξάτμισης που το συνοδεύουν, “συμπλεκταρίσματα”, “ξερόγκαζα” και -γιατί όχι;- χειρόφρενα. Την απευθείας σύνδεση ανθρωπίνου σώματος και μηχανής, που μόνο ένας “ποδοσφαιρικός” συμπλέκτης κι ένας λεβιές που λατρεύει να του βάζεις χέρι μπορούν να εξασφαλίσουν. Προς το παρόν, τα όνειρα παραμένουν αφορολόγητα. Ας το εκμεταλλευτούμε, όσο προλαβαίνουμε.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...

Ανανεωμένη Porsche Cayenne GTS με 500 άλογα

Την ανανεωμένη έκδοση της Cayenne GTS παρουσιάζει η Porsche με το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τους νέους προφυλακτήρες, από τα...

Rezvani Retro RR1. Μια 911 με “σύγχρονη-ρετρό” εμφάνιση

Η νέα δημιουργία της Rezvani είναι το Retro RR1. Πρόκειται για μια 911 (992) που διαθέτει νέο αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με ρετρό σχεδίαση...