H νέα BMW Z4, σε μορφή concept car προς το παρόν, έλαβε αποθεωτικές κριτικές από κοινό και δημοσιογράφους. Tο καλύτερο ορεκτικό για ένα αυτοκίνητο που καλείται να επαναφέρει την BMW στα σπορτίφ μονοπάτια της roadster κατηγορίας (μεταξύ μας, η 2η γενιά της Ζ4 δεν “τράβηξε”) και -το βασικότερο- να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην “ανάσταση” της θεότητας Supra.

Οι Βαυαροί διαχρονικά έχουν τον τρόπο να βγάζουν γούστα με τις προτάσεις τους, και σήμερα θα δούμε τις 10 πιο φετιχιστικές. Άλλες φορές δεν προχωρούν πέραν του ονειρικού σταδίου, κάποιες τα καταφέρνουν με εκτεταμένες αλλαγές και μερικές -ελάχιστες- η γραμμή παραγωγής φέρει το προνόμιο της υποδοχής σχεδόν αυτούσιου του πρωτοτύπου. Κάτι που αναμένεται να συμβεί με την ολοκαίνουργια 8αρα, η οποία επανέρχεται έπειτα από 18 χρόνια απουσίας.

1BMW Spicup

Με το που την είδες κάτι σου θύμισε, έτσι δεν είναι; Φτυστή η Alfa Romeo Montreal ή η Lamborghini Espada, διαλέγεις και παίρνεις. Ο ίδιος άνθρωπος σχεδίασε και τα 3 μοντέλα (Marcelo Gandini, μεγάλη η χάρη του) και δεν το έκρυψε. Από τις πρώτες ιδέες του -τότε νέου- σχεδιαστικού οίκου Bertone, η Spicup προκάλεσε αίσθηση στο Σαλόνι της Γενεύης εν έτει 1969.

Βασιζόμενη στο πάτωμα της 2000 CS και εφοδιασμένη με έναν straight-six 2,5 λίτρων κινητήρα, ξεχώριζε για την οροφή targa που μπορούσε να “αποσυρθεί” μέσα στο roll bar (εξ ου και το φάλτσο κόψιμο στη σχεδίασή του).

2BMW E25 Turbo

Kάτι σου θυμίζει part 2 (κι έχουμε ακόμα πραμάτια). Η έμπνευση για την μυθιστορηματική Μ1, παρουσιάστηκε στα προεόρτια των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μόναχο και είχε σκοπό να αποτελέσει το talk of the town, πίσω στο καλοκαίρι του 1972. Η Ιστορία, όμως, είχε διαφορετική αντίληψη.

Το αεροδυναμικό αμάξωμα στέγαζε τον βελτιωμένο κινητήρα της 2002 Turbo, ο οποίος βρισκόταν στο κέντρο και απέδιδε 276 ίππους. Το “κατοστάρι” απαιτούσε 6,6″ και η τελική έφτανε τα 250 χλμ/ώρα. Εντελώς συμπτωματικά, οι αριθμοί είναι σχεδόν ταυτόσημοι με αυτούς της Μ1, μόνο που τα 276 άλογα ήταν τελικά προσφορά του 3,5αρη ατμοσφαιρικού κινητήρα που αποτέλεσε την καρδιά των Μ635 CSi και Μ5.

3BMW Nazca M12

Aπό τον προπομπό, στον παρολίγο συνεχιστή της Μ1. Η BMW, σε συνεργασία με την Italdesign, παρουσίασε το Μ12 το 1991. Λίγες εβδομάδες αργότερα ακολούθησε το Nazca C2, με ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση

Η διαστημική εμφάνιση που φιλοτέχνησε το χέρι των Fabrizio και Giorgetto Giugaro έχαιρε της αμέριστης τεχνολογικής υποστήριξης του ανθρακονημάτινου αμαξώματος, ενώ και το πλαίσιο αποτελούταν σε μεγάλο βαθμό από το ίδιο υλικό. Οι επιρροές από τα “κτήνη” του Group C δεν κρύβονται, καθώς το τρίπτυχο παρμπρίζ-παράθυρα-πίσω παρμπρίζ α λα καλύπτρα μαχητικού εξασφάλιζε ορατότητα σε εύρος 360 μοιρών.

Το βάρος παρέμενε στα εντυπωσιακά χαμηλά 1.100 κιλά, συνδράμοντας το έργο του 5,0-λιτρου V12 από την 850i στην επίτευξη 3,7″ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα και τελικής ταχύτητας 340 χλμ/ώρα. Κεντρομήχανο και πανάλαφρο supercar, με μοτέρ 850i και εξωπραγματικές επιδόσεις. Πού το ‘χουμε ξανακούσει το άσμα;

4BMW Z18

Προσοχή στον άσο: Ζ18, όχι Ζ8. Κι αυτό roadster ήταν βέβαια, μόνο που το πλαστικό αμάξωμα απείχε 23 εκατοστά από το έδαφος και το εσωτερικό ήταν αφαιρούμενο. Κάτι σαν Hot Wheels βερσιόν της Χ5, μια και έπαιρνε κίνηση από έναν V8 4.4 λίτρων, αλλά το SUV της BMW δεν είχε παρουσιαστεί το 1995. Ήταν μυστήριο τρένο, μην την ψάχνεις.

5BMW Z9 Gran Turismo

Εποχή Chris Bangle στη Βαυαρία και οι ανά τον πλανήτη “Μπεμβάκηδες” προσεύχονται, ώστε ο Αμερικανός πάστορας να ακούσει το κάλεσμα του Θεού και να φύγει σούμπιτος. Παραλίγο.

Η Ζ9 Gran Turismo πέρασε σχεδόν μονοκόμματη στην παραγωγή ως 6 Series. Οι πόρτες, δυστυχώς, χάθηκαν στη διαδρομή.

6BMW X Coupe

Έχει γεμίσει τόσο το πορτμπαγκάζ του εγκεφάλου σου με απορίες για την ύπαρξη coupe SUVs, που δεν κλείνει ούτε με βιομηχανική τριχιά; Ιδού ο προφήτης της πιο άχρηστης κατηγορίας οχημάτων τη σήμερον ημέρα.

Μιας και μιλάμε για πορτμπαγκάζ, δες πώς άνοιγε αυτό του Χ Coupe

Γιατί μπορούσε. Η κουπέ έκδοση της Σειράς 1 πάντως, φαίνεται να αντέγραψε αρκετά από το γραπτό του Χ Coupe από πλευράς σχεδιαστικού μοτίβου.

7BMW Gina

Υπάρχει η Τζίνα Αλιμόνου, η Gina Carano, η Gina Gershon και έχουμε και την GINA. “Geometry and functions In ‘N’ Adaptations” σημαίνει, μόνο ο ίδιος ο Bangle γνωρίζει το νόημα. Το μόνο σίγουρο είναι πως το αμάξωμα, αποτελούμενο από ένα κράμα ανθρακονημάτινου πλέγματος τυλιγμένο σε ένα υπερανθεκτικό είδος υφάσματος που παίρνει σχήμα αναλόγως τις εντολές του οδηγού και τις αεροδυναμικές επιταγές, δεν έχει προηγούμενο (ούτε επόμενο).

Η σχεδίασης της μπέρτας του Batman στο “Batman Begins” άντλησε έμπνευση από την λειτουργία του υφασμάτινου αμαξώματος της GINA. Δεν θα ήταν άσχημο και για εναλλακτικό Batmobile.

8BMW M1 Hommage

Oι ωδές των Βαυαρών μας έχουν ταλαιπωρήσει τα τελευταία χρόνια. Χαζεύουμε τα δημιουργήματα του σχεδιαστικού κέντρου της BMW, διατηρούμε τις φρούδες μας ελπίδες πως κάπου-κάπως-κάποτε θα περάσουν το κατώφλι της παραγωγής (όχι ότι θα μπορούσαμε να τα αγοράσουμε, αλλά μήηηηπως τα πετυχαίναμε ποτέ στον δρόμο) και τελικά επιδιδόμαστε σε μπαράζ κρύων ντουζ.

9ΒΜW 3.0 CSL Hommage

Βλέπε (αν μπορείς από τα δάκρυα απόγνωσης) Μ1 Hommage.

10BMW Vision Efficient Dynamics

H κινούμενη απόδειξη πως τα πρωτότυπα μπορούν να βρίσκουν τον δρόμο για τους δημόσιους δρόμους, αρκεί να μην κιοτεύουν οι κατασκευαστές. Αν εξαιρέσεις τις γυάλινες πόρτες, τον 3,0-κύλινδρο τουρμποντίζελ που το γύρισε σε βενζίνη και κάποιες σχεδιαστικές μετατροπές για να μην υπάρχουν ιστορίες με crash tests και πεζούς, έχεις μπροστά σου το i8. Έκανε και το πέρασμά του από το Hollywood, στα χέρια του Tom Cruise και το “Mission Impossible: Ghost Protocol”.