Στα τέλη Απριλίου, από τα paddocks του ρωσικού Grand Prix, η Honda είχε ανακοινώσει ότι το 2018 η ομάδα της Sauber θα φοράει τους κινητήρες της. Πριν, όμως, ξεκινήσει η τεχνολογική συνεργασία μεταξύ Sauber F1 Team και Honda, αυτή ακυρώθηκε, τρεις μήνες μετά, από την πλευρά των Ελβετών, και τα μονοθέσια που βγαίνουν από το Hinwil, έδρα της ομάδας στην Ελβετία, θα φορούν και του χρόνου κινητήρες της Ferrari.

O γενικός διευθυντής της Honda για τα motorsports, Masashi Yamamoto, είχε δηλώσει ότι η στάση της ελβετικής ομάδας άλλαξε μετά την αποχώρηση της Kaltenborn, και την ανάληψη γενικών καθηκόντων από τον Frederic Vasseur.

Σήμερα μαθαίνουμε τον λόγο που οι δύο εταιρίες τα “έσπασαν”, από την πλευρά της Sauber, και δια στόματος του Γάλλου, που κατέχει την θέση του managing director και CEO της Sauber Motorsport AG, αλλά κι επικεφαλής της Sauber F1 Team. Συγκεκριμένα ο Vasseur είπε:

Ανεξάρτητα από τα τρέχοντα προβλήματα αξιοπιστίας ή απόδοσης που έχει η Honda, γνωρίζοντας ότι θα επιστρέψουν σε κάποιο σημείο, η μεγαλύτερη ανησυχία μας ήταν ότι δεν μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την ευθύνη του κιβωτίου. Δεν διαθέτουμε τους εσωτερικούς πόρους για να κατασκευάσουμε το δικό μας κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε γνωρίζαμε ότι έπρεπε να συμφωνήσουμε με κάποιον. Με την Honda θα έπρεπε να ασχοληθούμε για το κιβώτιο με τη McLaren, αλλά δεν ήμουν τόσο σίγουρος ότι η McLaren θα συνέχιζε με την Honda. Έτσι θα δημιουργούσε μια περίεργη κατάσταση, ζητώντας από την McLaren να μας παρέχει κιβώτιο για έναν κινητήρα της Honda, όταν η McLaren θα μπορούσε να χρησιμοποιεί άλλο powerunit. Με αυτό το σενάριο δεν ένιωθα καθόλου σίγουρος. Έτσι, η “επανεπεξεργασία” της συμφωνίας με την Honda, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα θέματα για την Sauber.

Η Sauber είχε ήδη ξεκινήσει τη σχεδίαση του μονοθεσίου του 2018, πριν από τη λήψη της απόφασης μου να έρθω, και αυτός ήταν ο λόγος της βιασύνης, για να μην ρίξουμε πολλά χρήματα σε project που θα εγκαταλείπαμε. Ο σχεδιασμός ήταν ήδη σε εξέλιξη, τότε υπήρξε το κλείσιμο του εργοστασίου, οπότε έπρεπε να πάρουμε την απόφαση αμέσως.

Τέλος, μιλώντας για την φετινή χρονιά και ότι η Sauber είναι σήμερα 10η στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ο Vasseur παραδέχτηκε ότι θα είναι δύσκολο να περάσουν την McLaren, τονίζοντας:

Είμαι πολύ ειλικρινής, θα είναι πολύ δύσκολο να τερματίσουμε στην ένατη θέση. Η McLaren είναι στην ένατη θέση σήμερα, και η McLaren είναι δύο φορές μεγαλύτερη από τη Sauber, από άποψη ανθρώπινου δυναμικού – ίσως και ακόμα λίγο περισσότερο – έτσι έχουν την ικανότητα να βελτιώνονται ταχύτερα από εμάς, και είναι ήδη γρηγορότεροι από εμάς. Θα μπορούσαμε να κερδίσουμε πόντους σε ορισμένες περιπτώσεις, γι’αυτό κρατώ όλους κάτω από πίεση, για να είμαστε εκεί όταν δοθεί η ευκαιρία. Θα πιέζουμε σαν κολασμένοι, σαν να αγωνιζόμασταν για το πρωτάθλημα.