Πριν από 30 χρόνια, οι γείτονες υπερέβαλαν εαυτούς και λογική όταν αποφάσισαν πως τα 160 άλογα της 2,0-λιτρης Thema Turbo δεν επαρκούσαν.

Αντί να καταφύγουν στην απλοϊκή και πεζή λύση του tuning, αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν τις γνωριμίες τους. Όπερ ήρθαν σε επαφή με τη Ferrari, δανείστηκαν τον 3,0-λιτρο V8 της 308 GTS και τον στρίμωξαν κάτω από το καπό του πολυτελούς 4θυρου. Με τους εμπρός τροχούς να πρέπει να χαλιναγωγήσουν 215 ιταλικά άτια και 285 Nm ροπής, τα ο 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρωνόταν σε 6,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ/ώρα. Ναι, μία M5 της εποχής μπορεί να ήταν ταχύτερη, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, το γεγονός ότι κάτω από το καπό βρίσκεται κινητήρας Ferrari, αναπληρώνει πολλούς από τους χαμένους πόντους.

Ως αποτέλεσμα, η “σεντάν Ferrari” (όπως είναι το παρατσούκλι της) έγινε το πιο αξιόλογο αυτοκίνητο της χώρας στον συνδυασμό επιδόσεων/μεταφοράς οικογένειας και μπαγκαζιών (οι Maserati Quattroporte της εποχής και οι 424 χρησίμευαν μόνο ως ανέκδοτα του Αρκά). Μόλις 1.601 Thema 8.32 κατασκεύασε η Lancia και σήμερα πωλούνται για περίπου 30.000 ευρώ.