Από το 2013, η Audi ξεκινήσει τη λειτουργία παραγωγής συνθετικών καύσιμων αιθανόλης, βενζίνης, e-diesel, μέσω του εργοστασίου της στη πόλη Werlte. Φαίνεται, όμως, αυτό έχει αρκετή απήχηση, καθώς χθες η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει την παραγωγή με ένα νέο πιλοτικό εργοστάσιο, στην πόλη Laufenburg, της Ελβετίας, το οποίο θα κατασκευάζει συνθετικό e-diesel.


H διαδικασία παραγωγής e-diesel από αέρα, νερό και “πράσινη” ηλεκτρική ενέργεια είναι αρκετά πολύπλοκη. Η Audi μας λέει ότι το διοξείδιο του άνθρακα προέρχεται από το νερό και αποσπάται με μία μέθοδο που εξέλιξε η Climeworks. Σε ένα άλλο μέρος του εργοστασίου, μία μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίζει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το υδρογόνο αντιδρά με το διοξείδιο του άνθρακα σε μία διαδικασία που διεξάγεται στους 220 βαθμούς Κελσίου και σε πίεση της τάξης των 25 bar για να δημιουργήσει ένα ρευστό που αποτελείται από ενώσεις υδρογονανθράκων και ονομάζεται “Blue Crude”.

Η Audi έχει συνεργαστεί με το γερμανικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Ineratec, και τον Γερμανό-Ελβετικό παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας και προμηθευτή Energiedienst. Η Audi αναμένει να αρχίσει να κατασκευάζει το εργοστάσιο στις αρχές του 2018 και σχεδιάζει να αρχίσει να παραδίδει το e-diesel εντός του επόμενου έτους, με την εγκατάσταση να έχει προγραμματισμένη χωρητικότητα 400.000 λίτρα καυσίμου ετησίως.

Παρόμοια τεχνολογία έχει αναπτύξει και η Bosch, που έχει δημιουργήσει συνθετικό καύσιμο, κάνοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ουδέτερους σε εκπομπές CO2.

  • gv

    καλη φαση για τον πλανητη μας αλλα αμφιβολο για την υγεια μας οποτε και παλι μας κοροιδευουν..
    το CO2 ειναι μεν ουδετερο για τον πλανητη αλλα δεν ειναι αυτο που σε σκοτωνει!
    αν αυτα τα αυτοκινητα κυκλοφορουν μεσα στις πολεις τι θα γινεται με τους εκλυομενους υδρογονανθρακες και τα σωματιδια?
    αυτα ειναι τα κακα των diesel,αυτα προκαλουν καρκινο στους κατοικους των πολεων οχι το CO2 πανεξυπνοι!
    οποτε μη χαιρεστε,περιμενουμε πιο αναλυτικες εξηγησεις πριν αρχισουν να πανηγυριζουν οι diseloλαγνοι..

    • DJ_D

      Αυτό που έγραψες εντομεταξύ, μπορεί και να ισχύει και για τις βενζίνες.

    • gv

      οχι στο βαθμο που ισχυει για τα diesel ομως οποτε..
      αλλα ετσι κι αλλιως εγω ειμαι γενικα υπερ της απομακρυσης των κινητηρων εσωτερικης καυσης απο τις πολεις αλλα λογικο ειναι να ξεκινησεις απο τα diesel που κανουν τη μεγαλυτερη ζημια..

    • DJ_D

      Υπάρχουν ενδείξεις πάντως ότι τα συνθετικά καύσιμα, ή η μίξη με άλλες ενώσεις μειώνουν αξιοπρεπώς τα σωματίδια.

      Υδρογονάνθρακες εκπέμπουν “πολλαπλάσια” οι βενζίνες.

  • Anestis Genk

    Όταν απαγορευτεί η καύση άνθρακα στην Γερμανία ίσως τα ανθρακορυχεία το ρίξουν στην παραγωγή υγρών καυσίμων.