Από το 2013, η Audi ξεκινήσει τη λειτουργία παραγωγής συνθετικών καύσιμων αιθανόλης, βενζίνης, e-diesel, μέσω του εργοστασίου της στη πόλη Werlte. Φαίνεται, όμως, αυτό έχει αρκετή απήχηση, καθώς χθες η γερμανική εταιρία ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει την παραγωγή με ένα νέο πιλοτικό εργοστάσιο, στην πόλη Laufenburg, της Ελβετίας, το οποίο θα κατασκευάζει συνθετικό e-diesel.

H διαδικασία παραγωγής e-diesel από αέρα, νερό και “πράσινη” ηλεκτρική ενέργεια είναι αρκετά πολύπλοκη. Η Audi μας λέει ότι το διοξείδιο του άνθρακα προέρχεται από το νερό και αποσπάται με μία μέθοδο που εξέλιξε η Climeworks. Σε ένα άλλο μέρος του εργοστασίου, μία μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίζει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το υδρογόνο αντιδρά με το διοξείδιο του άνθρακα σε μία διαδικασία που διεξάγεται στους 220 βαθμούς Κελσίου και σε πίεση της τάξης των 25 bar για να δημιουργήσει ένα ρευστό που αποτελείται από ενώσεις υδρογονανθράκων και ονομάζεται “Blue Crude”.

Η Audi έχει συνεργαστεί με το γερμανικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Ineratec, και τον Γερμανό-Ελβετικό παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας και προμηθευτή Energiedienst. Η Audi αναμένει να αρχίσει να κατασκευάζει το εργοστάσιο στις αρχές του 2018 και σχεδιάζει να αρχίσει να παραδίδει το e-diesel εντός του επόμενου έτους, με την εγκατάσταση να έχει προγραμματισμένη χωρητικότητα 400.000 λίτρα καυσίμου ετησίως.

Παρόμοια τεχνολογία έχει αναπτύξει και η Bosch, που έχει δημιουργήσει συνθετικό καύσιμο, κάνοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ουδέτερους σε εκπομπές CO2.