Opel, Ιάπωνες, Alfa Romeo, Volkswagen, GTE κατηγορία. 5 ονόματα, από τα πολλά που έχουν απασχολήσει το μυαλό του επικεφαλής του DTM Gerhard Berger για τη σωτηρία του DTM, μετά την-αιφνιδιαστική-απόφαση της Mercedes να ρίξει τίτλους τέλους στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού στο τέλος της τρέχουσας αγωνιστικής χρονιάς για χάρη της Formula E.

Μόλις προχθές διάβασες ότι ο πρώην πιλότος της Formula 1 επιβεβαίωσε τις συζητήσεις με τον CEO της Volkswagen Herbert Diess για μια ενδεχόμενη είσοδο του γερμανικού κολοσσού στον θεσμό και σήμερα έρχεται στην επιφάνεια μία διαφορετική προοπτική για την πορεία του DTM που έχει άμεση σχέση με τη Mercedes. Ο Αυστριακός εξέφρασε, λοιπόν, την επιθυμία του να ανοίξει ο δρόμος σε μη εργοστασιακούς συμμετέχοντες για να καταστεί βιώσιμο το μέλλον του πρωταθλήματος, κάνοντας αναφορά στη συνέντευξή του στην HWA.

Τι εστί HWA θα με ρωτήσεις τώρα. Πρακτικά, η HWA-από το αρχικά του ονόματος του Hans Werner Aufrecht, ενός εκ των ιδρυτών της AMG και προκάτοχος του Berger στην ηγεσία του DTM- είναι η υπεύθυνη ομάδα για την εξέλιξη και την προετοιμασία των αγωνιστικών της “μαμάς” Mercedes για το DTM κι όχι μόνο. Ο 59-χρονος Berger θεωρεί τη λύση της HWA ιδανική για την πορεία και πρωτίστως, τη σωτηρία του πρωταθλήματος, και χαρακτηριστικά δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA:

Ένα σύστημα πλήρως βασισμένο στους κατασκευαστές, όπως το έχουμε τώρα, δεν είναι καλό και οι συμμετέχοντες κατασκευαστές ήδη το γνωρίζουν αυτό.

Aν η HWA δε χρειάζεται να συμμετάσχει σε άλλα projects, η επιλογή να συνεχίσει να αγωνίζεται με τα αυτοκίνητά της στο DTM, θα ήταν μια ωραία λύση. Καμία άλλη εταιρεία δεν έχει τη δική της εμπειρία και ειδίκευση στο πρωτάθλημα από αυτήν.

Τα αυτοκίνητα υπάρχουν, το μόνο που θα αλλάξει το 2019 θα είναι οι κινητήρες, από τετράλιτροι ατμοσφαιρικοί V8 σε τετρακύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους.

Θα πρέπει να βρεθούν χορηγοί που θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν την προοπτική να αγωνιστούν τα αυτοκίνητα της HWA χωρίς τα σήματα της Mercedes, αλλά αυτό, πιστεύω, θα ήταν εφικτό.

Βέβαια, ο Berger λογαριάζει χωρίς τον “ξενοδόχο” που ακούει στο όνομα Toto Wolff. O αγωνιστικός διευθυντής της γερμανικής εταιρείας τόνισε, στο ενδεχόμενο να συνεχίσει η Mercedes “άτυπα” να αγωνίζεται στο DTM, ότι ήδη έχει ληφθεί η απόφαση να εγκαταλειφθεί η επιλογή του συγκεκριμένου πρωταθλήματος και στην ουσία “το ποτάμι δε γυρίζει πίσω”. Ωστόσο, επειδή πάντα στην ιστορία υπάρχει ένα “αλλά”, ο ίδιος δήλωσε με νόημα:

Αν η HWA βρει έναν χορηγό ή συνεργάτη με τον οποίο θα μπορούσε να παραμείνει στο DTM ως ανεξάρτητη οντότητα, τότε δε θα βάζαμε κανένα εμπόδιο στη συγκεκριμένη απόφαση.

1Ρεαλιστική η προοπτική της HWA;

Hans Werner Aufrecht και Klaus Ludwig

Ωστόσο, το εμπόδιο παραμονής της HWA δεν είναι άλλο από το ίδιο το όνομά της. Ο 81-χρονος Aufrecht, στυλοβάτης της σύγχρονης και όχι μόνο εποχής του DTM, αντικαταστάθηκε από τον Berger πέρσι τον Απρίλιο και οι “κακές γλώσσες” θέλουν να έχει παίξει σημαίνοντα ρόλο στην απόφαση της Mercedes να αποχωρήσει από το DTM το τέλος του 2018.

Μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι ο Aufrecht έχει δείξει ελάχιστο ενδιαφέρον να βοηθήσει τον διάδοχό του στην ηγεσία και είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές με τη FIA για τη δημιουργία ενός νέου πρωταθλήματος Τουρισμού από το 2020, όταν και θα λήξει το διετές συμβόλαιο του WTCC με τους κανονισμούς του TCR.

Επίσης, αυτό που καταλογίζεται στον Aufrecht, είναι ότι μεσολάβησε στις συνομιλίες μεταξύ της HWA και νέων κατασκευαστών, όπως η Huyndai, Volvo και KIA, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν καρποφορήσει.

Η πίεση βαραίνει, πλέον, τον Berger που καλείται να βρει μια λύση γρήγορα, καθώς η Audi αναφέρει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να “κατεβάσει τον γενικό” στο αγωνιστικό της πρόγραμμα στο DTM, εάν δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η συμμετοχή νέου κατασκευαστή μέχρι τον Ιούνιο.

  • Anestis Genk

    Δύσκολα σώζεται, όπως και η F3 (βασικά όλες οι φόρμουλες εκτός της 1) μόνο σαν εννιαίο υπάρχουν οι αγώνες πλέον. Μικρή εξαίρεση το πρωτάθλημα GT που εκεί τρέχουν οι μπον βιβέρ (όπως τον παλιό καιρό).

  • Yiannis P

    Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πάει κατά διαόλου λόγω όλης αυτή της ηληθιότητας για οικονομία και λιγότερη ρύπανση (λες και χρησιμοποιούμε τα αγωνιστικά κάθε μέρα σαν ιδιωτικά αυτοκίνητα). Ο μόνος λόγος που η F1 κρατιέται ακόμη είναι ότι έχει τεράστιο κοινό και παρά τα εγκλήματα που κάνουν με τους κανονισμούς υπάρχει ακόμη “κάβα” αν και αρκετός κόσμος της έχει γυρίσει την πλάτη.