Το άκρως ερωτεύσιμο Renault 5 Turbo II είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα hot hatches των ’80s, καθώς η “βιαιότητα” της εμφάνισης του γαλλικού pocket-rocket είναι τέτοια που το κάνει ακαταμάχητο. Ναι, ξέρω πως σχεδιαστικά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο και πως είναι homologation special αλλά δες το!

Ήταν Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 1.820 αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν αρχικά άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Το Turbo 2, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, όπως και ότι δε διέθετε ζάντες ελαφριού κράματος. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν. Στα δύο χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν 3.167 R5 Turbo 2, με την Evolution έκδοση που βλέπεις εδώ να είναι ένα από τα 200 που κατασκεύασε το γαλλικό εργοστάσιο.

Το Evo πακέτο διαθέτει αλουμινένια οροφή και ελαφρώς αυξημένη χωρητικότητα στον κινητήρα, καθώς από 1.397 κ.εκ. που είχαν τα “απλά” R5 Turbo 2, το Evo είχε 1.432 κ.εκ. Ο τετρακύλινδρος turbo εν σειρά κινητήρας στρογγυλοκαθόταν στο κέντρο του αυτοκινήτου και απέδιδε 185 άλογα, ο οποίος είχε να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 970 κιλών, κάτι που το έκανε εξαιρετικά γρήγορο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονταν σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου κιβωτίου και το διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης της ZF.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παραδόθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη, στο Λονδίνο, στις 17 Οκτωβρίου του 1985, ο οποίος το κράτησε για 32 χρόνια, καθώς το πούλησε στον σημερινό του κάτοχο στις 15 Μαΐου του 2017. Η τιμή που εκτιμά ο οίκος Silverstone Auctions ότι θα πωληθεί σε λίγες ημέρες κυμαίνεται μεταξύ 25.000 με 30.000 λίρες Αγγλίας (€28.250 – €33.900), και όπως βλέπεις δεν έχει ανακατασκευαστεί. Ένα αντίστοιχο, όμως, σε υπεράριστη ανακατασκευασμένη κατάσταση πουλήθηκε πέρσι για σχεδόν εξαψήφιο νούμερο!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Νοσταλγικός έρωτας από το παρελθόν!!!

  • SAMURAI-66

    Ειναι τοσο ποθητο οσο και χαλια….μαυρα χαλια συγκεκριμενα και δεν ξερω αν αξιζει να το αποκτησει καποιος.

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Να το αποκτήσει και να το ανακατασκευασει θα είναι ακόμη ωραιότερο σαν καινούριο!

    • εκεί είναι η γλύκα. να το περιποιηθείς, να γίνει σαν καινούριο και μετά να το μοσχοπουλήσεις.

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Ωραία θα είναι αν και εγώ δε θα το αποχωριζομουν εύκολα τέτοιο στολίδι. Θα το κρατούσα για πάντα!

    • SAMURAI-66

      Ειναι ωραιο μου αρεσει…ειχα renault clio και εμεινα ευχαριστημενος μαζι του…αλλα το βλεπω αρκετα ταλαιπωρημενο και θα ζηταει πολλα για να ερθει σε καλη κατασταση.
      Αλλα ειναι υπεροχο οχημα αναμφιβολα.

    • SAMURAI-66

      Ειναι ωραιο μου αρεσει…ειχα renault clio και εμεινα ευχαριστημενος μαζι του…αλλα το βλεπω αρκετα ταλαιπωρημενο και θα ζηταει πολλα για να ερθει σε καλη κατασταση.
      Αλλα ειναι υπεροχο οχημα αναμφιβολα.