Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν 50% πιθανότητες να παραμείνουν στην ελίτ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα στην επόμενη δεκαετία, αν δεν τροποποιήσουν τις δραστηριότητές τους για να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς και δεν προσαρμόσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες τους, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess.

Για να το αποφύγουν αυτό, πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες αυστηρότερες ρυθμίσεις των εκπομπών ρύπων και τις διατάξεις για τον περιορισμό της χρήσης των παλαιότερων ντιζελοκίνητων οχημάτων στις ευρωπαϊκές πόλεις. Σε συνέντευξή του σε συνέδριο προμηθευτών αυτοκινήτων στο Βόλφσμπουργκ, έδρα της Volkswagen, ο Diess χαρακτήρισε “σχεδόν υστερική” τη δημόσια συζήτηση, η οποία διεξάγεται στη Γερμανία για τα όρια εκπομπών ρύπων. O Dies δήλωσε χαρακτηριστικά:

Εάν δεν προσαρμοστούμε στις επιταγές της εποχής, ο κλάδος θα παρακμάσει και θα χαθούν θέσεις εργασίας. Αρκεί να δούμε τι συνέβη σε πρώην κραταιά κέντρα της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως το Ντιτρόιτ στις ΗΠΑ (έδρα των Ford, GM & Chrysler) και το Τορίνο στην Ιταλία (έδρα της Fiat).

Το ποιο θα είναι το μέλλον για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτυπώνεται στα σημερινά στοιχεία. Σύμφωνα με την VDA, την ένωση των εταιρειών του κλάδου, μία απαγόρευση κυκλοφορίας στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030 θα θέσει σε κίνδυνο περισσότερες από 600.000 θέσεις εργασίας. Από αυτές οι σχεδόν 436.000 θα είναι σε αυτοκινητοβιομηχανίες και στους προμηθευτές τους.

Αναφερόμενος στις πιο αυστηρές διατάξεις για την ατμοσφαιρική ρύπανση, που προκαλούν τα συμβατικά οχήματα, ο Dies τόνισε ότι αυτές ίσως θέσουν ορισμένες εταιρείες εκτός αγοράς. Κι αυτό γιατί δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αλλαγές που πρέπει να κάνουν για να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση. Εξαιτίας της επιδείνωσης της κλιματικής αλλαγής, οι ευρωβουλευτές ζητούν να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων κατά 35% έως το 2030 – ο στόχος είναι υψηλότερος από εκείνον που είχε επισήμως ζητήσει το Βερολίνο.

Τώρα, εάν υποτεθεί ότι ο στόχος οριστεί στο 30% έως το 2030, τότε η VW πρέπει στα 100 αυτοκίνητα, που θα πουλάει, τα 30 να είναι ηλεκτρικά. Εάν ο στόχος οριστεί στο 40%, τότε πρέπει στα 100 νέα οχήματα τα 50 να κινούνται με μπαταρίες. Η δε μετατόπιση από τη συμβατική αυτοκίνηση στην ηλεκτροκίνηση θα αφαιρέσει 14.000 θέσεις εργασίας από την VW έως το 2020.

Η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί λιγότερο χρόνο, ενώ θα υπάρξει και μεταφορά θέσεων εργασίας εκτός Ευρώπης στις εταιρείες κατασκευής μπαταριών,

τονίζει, τέλος, ο Dies.