Αν μπορούσες να ξοδέψεις κοντά στις 900.000 δολάρια τι θα επέλεγες; Μια Porsche 911 Carrera RS του 1973, ή μήπως μια Carrera GT toy 2005;

Η σπάνια Porsche 911 Carrera RS 2.7 του 1973 με αριθμό πλαισίου No 9113600788 και μηχανής No 6630780, έχει διανύσει μέχρι σήμερα 3.823 χιλιόμετρα και πωλείται έναντι του ποσού των 890.900 δολαρίων. Στα 2 χρόνια παραγωγής της, η γερμανική εταιρία κατασκεύασε μόλις 1590 αυτοκίνητα, κάνοντας της συλλεκτική. Η Porsche την έβγαλε στη παραγωγή για να πάρει ομολογκασιόν η αγωνιστική έκδοση της για να συμμετάσχει στο νεοσύστατο τότε θεσμό Group 4 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος GT το 1972.

Είναι η πρώτη 911 που φοράει το λογότυπο RS, που στα γερμανικά σημαίνει RennSport, δηλαδή race sport και από πολλούς ειδικούς θεωρείται η καλύτερη 911 όλων των εποχών. Μηχανικά και σε σύγκριση με την στάνταρ 911 S, φορά έναν μεγαλύτερο κινητήρα χωρητικότητας 2.687 κ.εκ. και 210 ίππους και 274 Nm ροπής, με ανασχεδιασμένη ανάρτηση και σκληρότερα ελατήρια, πίσω “ducktail” αεροτομή, μεγαλύτερα φρένα, φαρδύτερα πίσω ελαστικά και φτερά. Επίσης έχουν γίνει προσπάθειες μείωσης του βάρους χρησιμοποιώντας λεπτότερη λαμαρίνα, τζάμια αλλά και αφαίρεση των πίσω καθισμάτων αγγίζοντας το συνολικό βάρος των 1.095 κιλών, κάνοντας τη ικανή να πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 5,7 δευτ.

Η Carrera GT πωλείται για 899.900 δολάρια και έχει διανύσει 4.406 χιλιόμετρα. Είναι μια από τις 100 Carrera GT που είναι βαμμένη σε κόκκινο “Guards Red”, με την Carrera GT να είναι ένα από τα υπέροχα supercars της δεκαετίας του 2000 και παρότι η παραγωγή της σταμάτησε πριν 11 χρόνια, το γερμανικό hypercar δείχνει ακόμα φρέσκο και είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες Porsche που έχει εξελίξει ο Walter Rohrl.

Να θυμίσω ότι μηχανικά ο V10 5,7-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας βασίζεται σε έναν παλιό V10 που είχε εξελίξει η Porsche τη δεκαετία του 1990 για την Formula 1. Αποδίδει 612 άλογα στις 8.000 σ.α.λ με 590 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 330 χλμ/ώρα. Οι “εσωτερικές” αναρτήσεις, τα κεραμικά φρένα, η αεροδυναμική… όλα ήταν στα όρια αυτού που ονομάζουμε “αγωνιστικό”. Και ο ήχος… Αυτός ο ήχος!