Μπορεί ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στους δρόμους της Μελβούρνης να μην ήταν αντιπροσωπευτικός των αλλαγών στην αεροδυναμική που φέρουν τα μονοθέσια φέτος, αλλά ο προηγούμενος -στην πίστα του Sakhir στο Bahrain- ήταν άκρως απολαυστικός για τους θεατές, και είμαι σίγουρος και για τους οδηγούς.

Οι νέοι κανονισμοί που εισήχθησαν αυτή τη σεζόν στην F1 έχουν σκοπό να διευκολύνουν τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο και να αυξήσουν την επίδραση του συστήματος DRS και έτσι βλέπουμε απλούστερες εμπρός αεροτομές, απλούστερα bargeboards και απλούστερους αεραγωγούς για την ψύξη των φρένων, ενώ τέλος υπάρχει και μια απλούστερη και πλατύτερη πίσω αεροτομή.

Σε δηλώσεις τους, μετά τον εναρκτήριο αγώνα στην Αυστραλία, οι οδηγοί δεν ήταν σίγουροι ότι οι νέοι κανονισμοί είχαν μεγάλη επίδραση για την αύξηση των προσπεράσεων, αλλά αυτές αντιστράφηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Bahrain, όπου μαζί με την τρίτη ζώνη για το DRS τα προσπεράσματα ήταν σε κάθε σημείο της πίστας.

Ο τεχνικός διευθυντής της FIA, Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψε ότι οι προσομοιώσεις με μονοθέσια του 2018 χρησιμοποιώντας τους φετινούς κανόνες ήταν πιο ενθαρρυντικές ανάλογα με την πίστα, τονίζοντας:

Δεν περίμενε κανείς μια τεράστια αλλαγή στην Αυστραλία, η οποία είναι δύσκολη πίστα να προσπεράσεις σε κάθε περίπτωση. Ορισμένες προσομοιώσεις έδειχναν μια αύξηση 10% των προσπεράσεων, υποθέτοντας μια παρόμοια εξέλιξη ενός αγώνα, φυσικά. Σε άλλους αγώνες, οι ίδιες προσομοιώσεις αναμένουμε μια πιο σημαντική αύξηση, πιθανώς μέχρι 50%. Αυτή είναι η ανατροφοδότηση που είχαμε μέχρι στιγμής, αλλά θα γίνει πραγματικά σαφής μόνο καθώς προχωρούμε μέσα στην σεζόν. Δεν περιμέναμε θαύματα στο πρώτο αγώνα στην Αυστραλία, αλλά γενικά περιμένουμε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την αεροδυναμική.

Για να προσθέσει ο Έλληνας αεροδυναμιστής:

Παρατηρώντας τα μονοθέσια στις δοκιμές και βλέποντας κάποιες λύσεις [στις αλλαγές] υπάρχουν αναμφισβήτητα μερικά πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε ελαφρώς διαφορετικά στους κανονισμούς, αλλά αυτό ισχύει πάντα. Συνολικά, είμαι ευχαριστημένος με την κατεύθυνση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών. Σίγουρα δεν νομίζω ότι φτάσαμε στο τελικό σημείο προορισμού και δεν μπορούμε ποτέ να καθίσουμε και να πούμε “Εντάξει, όλα είναι καλά”.

Ωστόσο, νομίζω ότι αν δεν είχαμε περάσει αυτούς τους κανονισμούς και καθόμασταν εδώ, γράφοντας τους κανονισμούς του 2021, θα είμαστε σε πολύ χειρότερη θέση. Για αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε, το 2019 είναι μια πολύ χρήσιμη άσκηση και έχει μειώσει το φαινόμενο της αφύπνισης. Το κατά πόσο θα είναι το φετινό πρωτάθλημα συναρπαστικό, εξαρτάται από το πόσο κοντά βρίσκονται οι ομάδες. Και όπως όλοι οι άλλοι, αυτό είναι κάτι που είμαι πολύ ανυπόμονος για να δω.

Η Pirelli θέλοντας να δείξει την πορεία της Formula 1 στην πάροδο των χρόνων, ανακοίνωσε ότι το 2017 έγιναν 435 προσπεράσματα, ή κατά μέσο όρο 21,8 προσπεράσματα ανά αγώνα. Σε συνδυασμό με τα δεδομένα του Autosport από το 2001 μέχρι το 2016, οι αριθμοί του 2017 ήταν οι χειρότεροι από την εισαγωγή του DRS, το 2011.

Αλλά φέτος, δύο χρόνια αργότερα, οι κανονισμοί για την αεροδυναμική έχουν υποστεί μια μικρή αναθεώρηση και φαίνεται ότι το θέαμα θα ξαναέρθει στις οθόνες μας.