Για 19ο μήνα οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της Κίνας παρουσίασαν πτώση, μετά από περισσότερο από δύο δεκαετίες ετήσιας ανάπτυξης. Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2020 οι Κινέζοι αγόρασαν 18% λιγότερα αυτοκίνητα (1,94 εκατ. αυτοκίνητα) σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019.

Επίσης, πτώση για έβδομο συνεχόμενο μήνα παρουσίασαν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών μοντέλων και μοντέλων με κινητήρες υδρογόνου, η οποία έφτασε το 54,4%.

Πριν από τρία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απολάμβαναν διψήφιο ετήσιο ρυθμό αύξησης στην αγορά της Κίνας, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Ο λόγος για την πτώση των πωλήσεων εξακολουθεί να είναι η επιβράδυνση της συνολικής οικονομίας, οι περικοπές των επιδοτήσεων για την αγορά φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, τα πρότυπα εκπομπών China VI που ορισμένες επαρχίες της Κίνας τα έχουν θέσει νωρίτερα σε ισχύ και η μείωση της κατανάλωσης στις μικρές και μεσαίες πόλεις.

Επίσης και ο κοροναϊός συνετέλεσε στη πτώση των πωλήσεων τον Ιανουάριο, με τον Fu Bingfeng, αντιπρόεδρο της Ένωσης Κατασκευαστών αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), να λέει πως οι πωλήσεις στη Κίνα θα μειωθούν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω της επιδημίας του κοροναϊού, συμπληρώνοντας πως αν οι αρχές καταφέρουν να ελέγξουν την επιδημία μέχρι τον Απρίλιο, οι πωλήσεις νέων ΙΧ στη Κίνα θα μειωθούν κατά 5% καθ’όλη τη διάρκεια του 2020.