Από το 2021 σταδιακά από το 2020, το ανώτατο όριο των εκπομπές CO2 για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα είναι στα 95 γρ./χλμ., και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στους συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς στόχους.

Ο λόγος είναι η μείωση στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, της μικρής διείσδυσης στην αγορά των ηλεκτρικών και των υβριδικών μοντέλων, αλλά και της διογκούμενης ζήτησης για βενζινοκίνητα SUV αυτοκίνητα που παράγουν υψηλότερες εκπομπές.

Αυτό που οφείλουν να κάνουν οι εταιρείες είναι να κρατήσουν τον μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα επίπεδα των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Σε περίπτωση απόκλισης προβλέπονται βαριά πρόστιμα – συγκεκριμένα, 95 ευρώ ανά γραμμάριο που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο. Εν συνέχεια γίνεται πολλαπλασιασμός με τον αριθμό των αυτοκινήτων που κάθε εταιρεία θα πουλήσει μέσα το 2020.

Η Jaguar Land Rover έκανε γνωστό ότι στο τέλος του έτους εκτιμά ότι θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο ύψους 90 εκατομμυρίων λιρών (€99,2 εκατ.) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς δεν θα καταφέρει να πιάσει το παραπάνω όριο. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι για αυτό ευθύνεται η καθυστέρηση στην κυκλοφορία των νέων plug-in υβριδικών οχημάτων, τα οποία εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τα μοντέλα πετρελαίου και βενζίνης, με τον επικεφαλής των οικονομικών της (CFO), Adrian Mardell, να δηλώνει:

Δεν είμαστε χαρούμενοι που δεν θα συμμορφωθούμε το 2020, αλλά πολλά από αυτά δεν περνάνε από τα χέρια μας.

Παρόλο που η JLR προσπάθησε να επιτύχει τον στόχο των 95 γρ/χλμ, έπρεπε να σταματήσει τις πωλήσεις των Evoque PHEV και Discovery Sport PHEV, λόγω ασυμφωνίας στα στοιχεία εκπομπών, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να μείωση των ρύπων να γίνει αδύνατη.

Ο Mardell πρόσθεσε ότι η εταιρία αύξησε πραγματικά το ποσό που είχε προβλέψει για τις κυρώσεις, από 58 εκατομμύρια λίρες στα 90 εκατομμύρια λίρες. Ωστόσο, αναμένει ότι η JLR θα επιτύχει τον στόχο μείωσης του CO2 στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, καθώς οι plug-in υβριδικές εκδόσεις, μαζί με το αμιγώς ηλεκτρικό Jaguar I-Pace, θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 11-12% όλων των πωλήσεων της JLR στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο το συγκεκριμένο τρίμηνο.