Ο Volkmar Denner, διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου προμηθευτή ανταλλακτικών στην Ευρώπη, της Bosch, βάλλει κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της νομοθεσίας της υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επικρίνοντας τα μέτρα που αναμένεται να σκοτώσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Denner κατηγορεί την ΕΕ ότι έχει έναν κοντόφθαλμο στόχο και αναρωτιέται γιατί η Ευρώπη δεν έχει κάνει τίποτα για να ανακαλύψει τα προτερήματα του υδρογόνου, καθώς και των συνθετικών και ανανεώσιμων καυσίμων, τονίζοντας:

Η κλιματική δράση δεν θα έπρεπε να αφορά το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για το τέλος των ορυκτών καυσίμων. Και ενώ η ηλεκτροκίνηση και η πράσινη ισχύς φόρτισης καθιστούν τις οδικές μεταφορές να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, το ίδιο κάνουν και τα ανανεώσιμα καύσιμα.

Όταν ο Κένεντι ανακοίνωσε τον φιλόδοξο στόχο της αποστολής ενός ανθρώπου στο φεγγάρι άφησε τους μηχανικούς να αποφασίσουν πώς θα το επιτύχουν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατρέχει τον κίνδυνο να κάνει το αντίστροφο.

Με την πολιτική της, η οποία στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με μονοπώλιο τεχνολογίας, η προσγείωση στη Σελήνη δεν θα είχε πετύχει. Οι πιθανές διαδρομές για την κλιματική δράση διακόπτονται αυτήν τη στιγμή.

Τα παραπάνω σχόλια και παρατηρήσεις του Denner έρχονται λίγο πριν τις αρχικές προτάσεις για τους νέους κανονισμούς “Euro 7“, σχετικά τους περιορισμούς για το διοξειδίου του άνθρακα και αζώτου, που εξετάζονται από την ΕΕ.

Πολλοί προβλέπουν ότι αυτοί οι περιορισμοί θα οδηγήσουν στο άμεσο θάνατο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με τους νέους κανονισμούς ενδέχεται να μην είναι πλέον ένα μόνο σημείο αναφοράς, αλλά να ενσωματώνουν τις εκπομπές καθ’όλη τη διάρκεια ζωής των οχημάτων, καθώς και την απόδοση τους σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Αυτή τη στιγμή, δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι τελικές λεπτομέρειες του Euro 7, με το νέο πρότυπο να είναι απίθανο να εισαχθεί πριν το 2025, τουλάχιστον.

Η Bosch, η οποία έχει επενδύσει 5 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων και συνεχίζει να πιστεύει στις δυνατότητες του υδρογόνου, υποστηρίζει πως οι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης έχουν φτάσει σε ένα σημείο όπου δεν έχουν πλέον σημαντική επίδραση στην ποιότητα του αέρα.

Από την άλλη, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, Stefan Hartung, είπε σε δημοσιογράφους ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης για τουλάχιστον άλλα 20-30 χρόνια.