Η Nissan γίνεται η πρώτη μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε την απόφαση να σταματήσει την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης για τις παγκόσμιες αγορές, έτσι ώστε να επικεντρωθεί στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση.

Όπως ανακοίνωσε η Nissan έχει ήδη σταματήσει την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς τα επερχόμενα πρότυπα εκπομπών Euro 7 αποτελούν τεράστια πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όλου του κόσμου. Η Nissan θεωρεί πως οι νέοι κανονισμοί θα οδηγήσουν στη σημαντική αύξηση του κόστους έρευνας και ανάπτυξης των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου επόμενης γενιάς, καθιστώντας τους μη βιώσιμους.

1Διάβασε ακόμη

Το πρότυπο εκπομπών Euro 7 ίσως “σκοτώσουν” τους κινητήρες εσ. καύσης το 2026

Εξαιτίας των αυστηρότερων εκπομπών ρύπων που ισχύουν στην Ευρώπη, η Nissan δεν θα κάνει διαθέσιμο στη Γηραιά Ήπειρο το νέο Z, ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με το νέο GT-R.

Για τις αγορές της Ιαπωνίας και της Κίνας, η Nissan θα καταργήσει σταδιακά την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ θα ενημερώσει και θα βελτιώσει την υπάρχουσα γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στους υβριδικούς.

Μοναδική εξαίρεση θα είναι η αγορά των ΗΠΑ, εκεί όπου θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται νέοι βενζινοκινητήρες, κυρίως για τα SUV και τα pickups της.

2

Η ιαπωνική εταιρία φέρεται να έχει μειώσει σημαντικά τις ετήσιες επενδύσεις της στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης νέων κινητήρων, οι οποίες σήμερα ανέρχονται σε περίπου 500 δισεκατομμύρια γιεν (3,8 δισεκατομμύρια ευρώ). Ένα τεράστιο μέρος της εξοικονόμησης αναμένεται να διατεθεί για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών κινητήρων και ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρία ξεκαθαρίζει πως δεν θα κλείσει κανένα εργοστάσιο της που παράγει κινητήρες και πως δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας.