Από την στιγμή που παρουσιάστηκε η έβδομη -προηγούμενη- γενιά του Golf είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι η γερμανική εταιρία θα βγάλει στην κυκλοφορία μια ακόμα πιο δυνατή έκδοση του Golf R. Αυτές οι φήμες φούντωσαν με την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου του Golf R400, στην έκθεση του Πεκίνου το 2014, αλλά τελικά δεν καρποφόρησε ποτέ η ιδέα.

Ωστόσο, η τοποθέτηση του πεντακύλινδρου 2,5-λίτρου TFSI κινητήρα μπήκε στο μυαλό αρκετών ανθρώπων, σε σημείο που η Innovative Motorsports ειδικεύεται στη “μεταμόσχευση” του κινητήρα του RS3 στο Golf (MK7). Μια τέτοια θα δεις στο παραπάνω video, με το αυτοκίνητο να ανήκει στο Kavin, ο τελευταίος ανέφερε χαρακτηριστικά:

Ποτέ δεν είχα σκοπό να βελτιώσω το αυτοκίνητο μου, αλλά το ένα οδηγεί στο άλλο. Άρχισα να το πειράζω, να το πειράζω, να το πειράζω και ο ήχος της εξάτμισης από τον τετρακύλινδρο κινητήρα απλά δεν μου ταίριαζε. Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.

Σύμφωνα με την Innovative Motorsports, η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου πέντε εβδομάδες και ξεκινά με ένα τρακαρισμένο RS3, το οποίο χρησιμοποιείται ως δότης του κινητήρα. Ουσιαστικά όλο το hardware του Golf αντικαθίσταται, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, ακόμη και του υποπλαισίου, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα πλήρως λειτουργικό πεντακύλινδρο Golf R, χωρίς παραχωρήσεις.