Η Tesla εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στη παραγωγή των 4680 μπαταριών

Σχετικά άρθρα

Η Tesla δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ώστε να παράγει σε ευρεία, μαζική παραγωγή τις νέες 4680 μπαταρίες της. Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η τεχνολογία ξηρής επίστρωσης των ηλεκτροδίων.

Τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Tesla την απέκτησε μέσω της εξαγοράς της Maxwell το 2019, με την εταιρία ωστόσο να την ανέπτυξε όχι σε μπαταρίες, αλλά σε υπερπυκνωτές.

Η διαδικασία κατασκευής μπαταριών με ξηρή επίστρωση εξαλείφει μεγάλα τμήματα της διαδικασίας κατασκευής και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το κόστος των μπαταριών της Tesla. Οι ειδικοί μπαταριών πιστεύουν ότι η Tesla θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 5.500 δολάρια ανά πακέτο μπαταριών Model Y, μειώνοντας έτσι το κόστος κατασκευής στο μισό σε σύγκριση με ένα πακέτο μπαταριών 2170. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό μεμονωμένο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυτό θα μπορούσε να εξοικονομήσει το 8% της τιμής ενός αυτοκινήτου Tesla.

Όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς, η Tesla αντιμετωπίζει προβλήματα που την εμποδίζουν στο να αυξήσει σημαντικά τον όγκο παραγωγής των συγκεκριμένων μπαταριών.

Συνήθως, τα ηλεκτρόδια της μπαταρίας επικαλύπτονται χρησιμοποιώντας μια υγρή διαδικασία, αναμειγνύοντας τα υλικά με τοξικούς διαλύτες συνδετικού υλικού. Μόλις επικαλυφθούν, τα ηλεκτρόδια πρέπει να στεγνώσουν σε τεράστιους φούρνους και οι δηλητηριώδεις διαλύτες που εξατμίζονται στη διαδικασία πρέπει να ανακτηθούν, να υποστούν επεξεργασία και να ανακυκλωθούν. Όλα αυτά προσθέτουν σημαντικό κόστος, εργασία και εργοστασιακό χώρο. Με τη διαδικασία ξηρής επίστρωσης, τα ηλεκτρόδια επικαλύπτονται χρησιμοποιώντας διαφορετικά συνδετικά με μικρή χρήση υγρών, επομένως δεν χρειάζεται να στεγνώσουν.

Η διαδικασία αυτή είναι πολύ φθηνότερη, γρηγορότερη και φιλικότερη για το περιβάλλον. Η Tesla χρειάζεται περίπου 4.400 κελιά μπαταριών 2170 για ένα Model Y, με τη μπαταρία να έχει 17.600 σημεία που πρέπει να συγκολληθούν – τέσσερα ανά κυψέλη – για να δημιουργηθεί το πακέτο που μπορεί να ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο.

Η μπαταρία 4680 χρειάζεται μόνο 830 κελιά και η Tesla άλλαξε τη σχεδίαση έτσι ώστε να υπάρχουν μόνο δύο σημεία συγκόλλησης ανά στοιχείο, μειώνοντας τη συγκόλληση στα 1.660 σημεία, κάτι που οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους.

Ο Elon Musk έχει επαναλάβει πρόσφατα ότι η Tesla δεν χρειάζεται φέτος τις 4680 μπαταρίες για να επιτύχει τους στόχους παραγωγής της, αλλά θα τις χρειαστεί τον επόμενο χρόνο για να αυξήσει την παραγωγή της με νέα μοντέλα, όπως το Cybertruck.

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Tesla ζητά από τους μετόχους της να δώσουν 56 δισ. δολάρια στον Elon Musk

Η Tesla θα ζητήσει από τους μετόχους της να ψηφίσουν ξανά για το ίδιο πακέτο αποζημίωσης ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον διευθύνοντα σύμβουλο...