Πριν ένα χρόνο, η BMW ανακοίνωσε ότι από το 2025 και μετά η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων της με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, την Neue Klasse.

Η εν λόγω πλατφόρμα θα αντικαταστήσει τις πλατφόρμες UKL/FAAR και CLAR και θα υποστηρίζει προσθιοκίνητες, πισωκίνητες και τετρακίνητες υλοποιήσεις, ενώ θα υποστηρίζει plug-in υβριδικούς κινητήρες, όπως και κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου.

Σε πρόσφατη ομιλία του στο συνέδριο Sustainability through Innovation της μάρκας, ο Frank Weber, επικεφαλής τεχνολογίας της BMW έδωσε μερικές πληροφορίες σχετικά με τη νέα πλατφόρμα, τονίζοντας ότι αυτή θα είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα. Ένα κεντρικό στοιχείο αυτού του άλματος θα είναι η τεχνολογία μπαταριών που βρίσκεται σε κάθε αυτοκίνητο.

Η BMW συνεργάζεται με τις CATL, EVE και Northvolt για την προμήθεια των νέων κυλινδρικών μπαταριών, οι οποίες θα έχουν διάμετρο 45,7 χλστ. και ύψος 94 χλστ. όταν θα τοποθετούνται σε συμβατικά μοντέλα ή 119 χλστ. ύψος στα SUVs. Αυτό σημαίνει ότι οι κυλινδρικές μπαταρίες των αυτοκινήτων της BMW θα έχουν την ίδια διάμετρο με αυτές των 4680 της Tesla, το ύψος των οποίων είναι στα 79 χλστ..

Οι μπαταρίες των μοντέλων της BMW θα διαθέτουν διαφορετικές χημείες, ανάλογα με την περίπτωση χρήσης, δίνοντας προτεραιότητα στην ισχύ για τα M μοντέλα, το χαμηλό κόστος για entry-level μοντέλα, μεγάλη αυτονομία ή χαμηλή υποβάθμιση κατά περίπτωση.

Σε ιδανικές διαμορφώσεις, οι νέες μπαταρίες έχουν έως και 20% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις σημερινές της BMW και αυξάνουν την απόδοση του κάθε πακέτου μπαταριών κατά 30%. Επιπλέον, θα έχουν έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία και θα προσφέρουν 30% ταχύτερη φόρτιση. Ακόμα, θα είναι 20% ελαφρύτερες, θα κοστίζουν περίπου 50% λιγότερο στην παραγωγή τους και θα εκπέμπουν περίπου 60% λιγότερες εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή τους.

Συνεχίζοντας, η ισχύς των αυτοκινήτων θα κυμαίνεται από 271 ίππους έως 1.360 ίππους, ενώ η χωρητικότητα των μπαταριών θα κυμαίνονται από 75 kWh έως το μέγιστο (προς το παρόν) 150 kWh. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 volt μπορεί επίσης να φορτίσει αρκετά γρήγορα. Ο Weber λέει ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να δουν 48 χλμ. αύξηση της αυτονομίας κάθε λεπτό, με αυτή να φτάνει έως τα 603 χλμ, παρότι θα μπορεί να προσφέρει πακέτα μπαταριών που θα έχουν αυτονομία μεγαλύτερη των 1.000 χλμ.

Κλείνοντας, ο επικεφαλής του τμήματος Efficient Dynamics της μάρκας ισχυρίζεται ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν 25% βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.