Επίσημο: Νέα Porsche Macan

Σχετικά άρθρα

Μετά τη χθεσινή διαρροή παρουσιάστηκε επίσημα σήμερα η νέα γενιά της Porsche Macan σε μια ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η εταιρία στη Σιγκαπούρη. Το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από το δεύτερο εξάμηνο του έτους και έχει μήκος 4,784 μέτρα, 5,8 εκατοστά μεγαλύτερο από τη προηγούμενη γενιά, πλάτος 1,938 μέτρα, ύψος 1,622 μέτρα και μεταξόνιο 2,893 μέτρα (+8,6 εκατοστά).

Ο χώρος αποσκευών να ανέρχεται στα 540 λίτρα, ενώ κάτω από το καπό υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος 84 λίτρων. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 1.348 λίτρα, με το αυτοκίνητο να έχει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης τα 2.000 κιλά. Σε ότι αφορά τον αεροδυναμικό συντελεστή, αυτός είναι στα 0,25 Cd.

Η δεύτερη γενιά του επιτυχημένου γερμανικού SUV είναι αμιγώς ηλεκτρική και βασίζεται στην PPE πλατφόρμα που υποστηρίζει έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Αρχικά θα είναι διαθέσιμες μόνο οι τετρακίνητες εκδόσεις Macan 4 και Macan Turbo που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh (95 kWh ωφέλιμη).

Το ηλεκτρικό σύστημα είναι 800 volt, υποστηρίζει ταχυφορτιστές έως 270 kW, με τη μπαταρία να φορτίζει από το 10 στο 80% σε μόλις 21 λεπτά. Για να αυξηθεί η ταχύτητα φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να λειτουργεί καλύτερα με φορτιστές 400V, χωρίζοντας το πακέτο 800V σε δύο μισά.

Η νέα Macan έχει κατανομή μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες 48% μπροστά και 52% πίσω. Η Macan 4 αποδίδει 408 άλογα με 650 Nm ροπής και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 5,2 δευτερόλεπτα, με την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 220 χλμ/ώρα. Η μπαταρία προσφέρει αυτονομία 613 χλμ στα πρότυπα του WLTP.

Η Macan Turbo παράγει 639 άλογα με 1.130 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,3 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ/ώρα και αυτονομία 591 χλμ (WLTP).

Όπως και η Taycan, έτσι και η νέα Macan δεν θα προσφέρει λειτουργία κίνησης με ένα πεντάλ, αλλά θα διαχειρίζεται τη συντριπτική πλειονότητα της πέδησης με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του πεντάλ φρένου. Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η ηλεκτρική Macan μπορεί να παράγει ενέργεια έως και 240 kW στο φρενάρισμα.

Στο βασικό εξοπλισμό των Macan 4 και Macan Turbo υπάρχει αερανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management), με τα μοντέλα να διαθέτουν ηλεκτρονικό διαφορικό Porsche Torque Vectoring στο πίσω μέρος, που αυξάνει κατά 15% τη γωνία διεύθυνσης για να κάνει το όχημα πιο ευέλικτο.

Για τον ίδιο λόγο, υπάρχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης, όπου οι πίσω τροχοί παίρνουν κλίση έως και 5% σε ταχύτητες κάτω από 80 χλμ/ώρα. Η Macan Turbo μπορεί να εξοπλιστεί και με το Porsche Torque Vectoring Plus σύστημα που επιτρέπει στον πίσω ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί ως μπλοκέ διαφορικό.

Η σχεδίαση της μπροστά ανάρτησης αποτελείται από διπλά ψαλίδια με το επάνω ψαλίδι να είναι χωρισμένο σε δύο συνδέσμους, κάτι που μετακινεί τον άξονα του τιμονιού πιο έξω. Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν τρεις οθόνες όπως και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει τα δεδομένα περίπου 10 μέτρα μπροστά από τον οδηγό, κάτι που αντιστοιχεί σε μια οθόνη 87″, που σύμφωνα με την Porsche είναι ένα από τα μεγαλύτερα heads-up display που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,6 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη 10,9″, με μια αντίστοιχη οθόνη να βρίσκεται μπροστά από τον συνεπιβάτη, μέσω της οποίας αυτός μπορεί να ελέγξει το σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα, ενώ μπορεί να προβάλει video ακόμη και όταν η Macan κινείται, με την Porsche να τοποθετεί σε αυτή ειδικό φίλτρο που αποτρέπει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Η Porsche αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει το Android για λογισμικό του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εξαιτίας των προβλημάτων και των καθυστερήσεων που αντιμετώπισε το VW Group με την ανάπτυξη του δικού του λογισμικού. Το λογισμικό εκκινεί αμέσως μόλις ανιχνεύσει ότι ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο έτσι ώστε να είναι έτοιμο μέχρι τη στιγμή που θα βάλει μπροστά.

Είναι συμβατό με εφαρμογές τρίτων όπως το Spotify, το Amazon Music και το YouTube, με τους χρήστες να μπορούν να κάνουν λήψη εφαρμογών όπως σε smartphone. Το σύστημα υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, με τον οδηγό όταν χρησιμοποιεί τους Χάρτες της Google ή τους Χάρτες της Apple, να μπορεί να στείλει τον χάρτη στον πίνακα οργάνων της Macan.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα