Γερμανία: Αναμένεται πτώση 14% στις πωλήσεις ηλεκτρικών το 2024

Σχετικά άρθρα

Δικαιωμένος πρέπει να αισθάνεται πλέον ο CEO της BMW Oliver Zipse μιας και ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing, σε πρόσφατη ομιλία του για τη σημασία του “τεχνολογικού ανοίγματος” για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τη διέλευση, είπε:

Η μοναδική εστίαση των φορέων χάραξης πολιτικής και των κατασκευαστών στα αυτοκίνητα με μπαταρίες αφήνει εκτεθειμένη τη σημαντικότερη βιομηχανία της Γερμανίας,

με την πρόβλεψη για πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης να επικρέμεται πάνω από το μήνυμά του.

Ο Zipse έχει διατυπώσει το ίδιο επιχείρημα εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας ευέλικτες γραμμές παραγωγής για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ακόμη και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Η προσεκτική στρατηγική του – η οποία συμφωνεί με εκείνη του προκατόχου του – δέχθηκε επίθεση ως μη αρκετά επιθετική για την αμφισβήτηση του ηγέτη της ηλεκτρικής Tesla Inc.

Τελικά ο Zipse φάνηκε πως είχε δίκιο μιας και η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνεται και τα plug-in υβριδικά επιστρέφουν από το περιθώριο.

Στη Γερμανία, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν φαίνεται καλή φέτος. Το ανώτερο άκρο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σχεδόν κορεσμένο, και υπάρχουν ελάχιστες προσφορές στην κατώτερη κατηγορία των 25.000 ευρώ,

τονίζει ο Jan Burgard, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων στρατηγικής για την αυτοκινητοβιομηχανία Berylls.

Η κατάργηση των επιδοτήσεων

Μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης, η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τα γενναιόδωρα κυβερνητικά κίνητρα εξαφανίζονται στην Ευρώπη και λιγότερα αυτοκίνητα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτά στις ΗΠΑ. Ενώ μια σειρά από νέα μοντέλα και επιλογές χρηματοδοτικής μίσθωσης με ελαφριά δέσμευση έχουν προσελκύσει την προσοχή των λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων, μερικά χρόνια μετά την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι υποδομές και οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση.

Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 14% φέτος ως απάντηση στην κατάργηση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση τον Δεκέμβριο, η πρώτη μείωση από το 2016, σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρατηρητές της αγοράς έχουν μειώσει τις προβλέψεις καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο προσιτά από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά τη μείωση των τιμών τους που ξεκίνησε η Tesla.

Το στοίχημα των σταθμών φόρτισης

Όταν ρωτήθηκε τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη γερμανική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο υπουργός Μεταφορών είπε: “Υποδομές φόρτισης”.

Τον Οκτώβριο του 2022, ο Wissing παρουσίασε μια φιλόδοξη στρατηγική για επενδύσεις ύψους 6,3 δισ. ευρώ σε μια πανεθνική υποδομή που θα αύξανε τον αριθμό των σταθμών φόρτισης στη Γερμανία σε ένα εκατομμύριο το 2030. Αυτό δεν προχώρησε τόσο γρήγορα όσο είχε προγραμματιστεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν μόνο περίπου 105.000 λειτουργικοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία, σύμφωνα με την αρχή υποδομών. Με τον τρέχοντα ρυθμό κατασκευής, σημείωσε η VDA, η Γερμανία θα πρέπει να τριπλασιάσει τον ρυθμό της αν θέλει να πετύχει τον στόχο της για το 2030.

Το αίνιγμα της φόρτισης, και ποιος πληρώνει γι’ αυτήν, παραμένει άλυτο πολλά χρόνια μετά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εκδήλωση της VDA συμφώνησαν ότι η φόρτιση είναι το κλειδί για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κανείς δεν θέλησε να πει ποιος θα πρέπει να χρηματοδοτήσει μια τέτοια επέκταση της υποδομής – ή πώς. Οι αυξανόμενες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση, σύμφωνα με σημείωμα αναλυτή της Deutsche Bank.

Η άλλη βασική πρόκληση για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η τιμολόγηση. Ο κυβερνητικός συνασπισμός στη Γερμανία πρέπει να επιτύχει τον στόχο του να κυκλοφορήσουν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα χάσει τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων. Τον Νοέμβριο, μόνο περίπου 1 εκατομμύριο – ή το 2% όλων των αυτοκινήτων – στους γερμανικούς δρόμους ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Χωρίς περαιτέρω επιδοτήσεις, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η επίτευξη του στόχου για το 2030 θα αποτελέσει πρόκληση.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα LFP μπαταρία από την CATL με αυτονομία 1.000 χλμ

Η CATL παρουσίασε μια νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, στον κινέζικο κύκλο δοκιμών. Η μπαταρία...

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...