Επιτέλους, μετά από αρκετούς μήνες στα 4, το μικρό και ταυτόχρονα τεράστιο αυτό αλογάκι σηκώθηκε σούζα, τρομάζοντας όλους όσους το υποτιμούσαν. Πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας στο ανανεωμένο Silverstone, γνωρίζαμε ότι το θέαμα, η αγωνία, οι μάχες και το καρδιοχτύπι θα τα ζούσαμε σε άφθονες ποσότητες. Τι και αν είχες φάει βαριά; Τι και αν δεν είχες φάει καθόλου; Γνώριζες ότι η βροχή που είχε πέσει πριν, θα έβγαζε από το μυαλό σου οποιοδήποτε συναίσθημα σχετίζεται με το στομάχι σου. Γιατί απλά, ξέρεις ότι, όταν σβήσουν τα 5 κόκκινα φώτα, όλα είναι γύρω από το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα το πλανήτη.

Καλά όλα αυτά, αλλά εσύ θέλεις να μάθεις πώς ο Fernando Alonso χάρισε στη Ferrari και τον εαυτό του τη νίκη, η οποία έχει ιδιαίτερη συναισθηματική και ψυχολογική σημασία για την ομάδα του Maranello. Επειδή, όμως, φαντάζομαι ότι οι πρόλογοι σε κουράζουν (άσε που και εμένα δεν είναι το φόρτε μου), καλό είναι να φέρουμε σιγά-σιγά το πρίσμα για να δούμε πιο αναλυτικά το συναρπαστικό Βρετανικό Grand Prix. Η “αλληλοκάλυψη”, που διάβασες στον τίτλο, μπορεί να σε παραξένεψε για λίγο. Όχι, οι Πρωταθλητές δεν έχουν δημιουργήσει το δικό τους CSI: Formula 1! Θα καταλάβεις παρακάτω τη σημασία του, αν δεν το έχεις ήδη κάνει.

Το σωστό και το συνηθισμένο είναι να ξεκινήσω από τον νικητή, καθώς, συνήθως, το δικό του όνομα είναι το πιο γνωστό μετά από το τέλος ενός αγώνα. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Fernando Alonso. Η κλάση, η ταχύτητα και η ικανότητα του Ισπανού είναι γνωστά. Γιατί άργησε να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη; Έχει χάσει την ταχύτητά του; Όχι, σε καμία περίπτωση. Απλά, δεν είχε το μονοθέσιο για να μπορέσει να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αλλά και η τύχη θα μπορούσε να του είχε φερθεί με καλύτερο τρόπο. Ωστόσο, στο Silverstone, ο “El Nano” είχε και τα δύο. Η 150° Italia είχε νέο πάτωμα, νέα πίσω αεροτομή και νέες απολήξεις των εξατμίσεων. Οι αναβαθμίσεις αυτές δούλεψαν καλά, αλλά και κάτι ακόμα ευνόησε το κόκκινο μονοθέσιο. Η απαγόρευση των ακραίων χαρτογραφήσεων. Οι κινητήρες της Ferrari φαίνεται να επηρεάστηκαν αρκετά λιγότερο από αυτούς της Mercedes και της Renault. McLaren και Red Bull έχασαν τα περισσότερα δέκατα, αλλά θα αναλύσουμε ποια από τις δύο έχασε περισσότερο χρόνο, καθώς μόνο οι χρόνοι δε μας λένε πάντα την αλήθεια. Γνωρίζεις ότι προσπαθώ να εξηγήσω τα πράγματα λαμβάνοντας υπόψιν όσα περισσότερα δεδομένα γίνεται και αυτό ακριβώς θα κάνουμε στη συνέχεια.

Πάμε και πάλι στον Ferni, γιατί το θέμα των χαρτογραφήσεων είναι αρκετά… ερωτεύσιμο, αλλά προσπαθήσω να συγκρατηθώ. Η εκκίνηση του, παρά 12 μέρες, 30χρονου ήταν καλή. Όχι τρομερή, αλλά καλή. Διατήρησε τη θέση του και ο ρυθμός του ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Κρατούσε με σχετική ασφάλεια την τρίτη θέση, έχοντας τον Felipe Massa να παίζει πολύ καλή άμυνα απέναντι στις επιθετικές κινήσεις του Hamilton. Το πρώτο stint του Ισπανού είχε διάρκεια 12 γύρων. Η πίστα δεν ήταν πλέον για ενδιάμεσα ελαστικά, και σωστά τοποθετήθηκε η μαλακή γόμα της Pirelli. Στον ίδιο γύρο, όμως, μπήκε και ο Hamilton. Στους πρώτους γύρους του δεύτερου stint, ο ρυθμός του Alonso δεν ήταν τόσο καλός. Γιατί έγινε αυτό; Μπορούμε να πάρουμε κάποιες εκδοχές, αλλά, δυστυχώς, δεν μπορούμε να γράφουμε με βεβαιότητα. Εκείνη τη στιγμή, η αγωνιστική γραμμή δεν είχε στεγνώσει 100%, το οποίο σημαίνει ότι οι οδηγοί χρειάζονταν μερικά περάσματα για να πάρουν το πολυπόθητο “feeling” των στεγνών ελαστικών, σε μια πίστα που στέγνωνε συνεχώς και με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να είναι πολύ χαμηλή, πράγμα που δυσκόλευε ακόμα περισσότερο την προσπάθεια των οδηγών να φέρουν τη μαλακή γόμα την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, για να πάρουν το μέγιστο κράτημα από αυτά. Φυσικά, ο Ferni μπορεί να μην πίεζε τα ελαστικά του, με στόχο να επιτεθεί αργότερα ή για να καθυστερήσει για λίγους γύρους την δεύτερη αλλαγή ή και τα δύο, καθώς αυτό είδαμε. Μπορεί στον 15ο γύρο να δέχθηκε το προσπέρασμα από τον Hamilton στην Copse, όμως, στον 24ο γύρο, είδαμε και πάλι μια όμορφη μάχη μεταξύ των δύο καλύτερων οδηγών του αθλήματος, με τον Ισπανό, έχοντας καλύτερα ελαστικά, να περνάει τον Βρετανό με τη βοήθεια του DRS.

Πανάξια νίκη για τον "El Nano" έπειτα από τη Κορέα, το 2010

Και πάμε στην πρώτη “βοήθεια” που ήρθε από την Πρωταθλήτρια του 2010 και τους φετινούς Πρωταθλητές μηχανικούς της στα pit stop. Στο τέλος του 27ου γύρου, ο Alonso μπαίνει στα pits για να βάλει το δεύτερο σετ μαλακής γόμας. Όμως, μπροστά του μπαίνει και ο Vettel, και όλοι περιμένουμε να δούμε μήπως κάποιος από τους δύο καθυστερήσει. Όπως και έγινε! Οι Πρωταθλητές μηχανικοί του καθυστέρησαν, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να μείνει για σχεδόν 8 δευτερόλεπτα περισσότερα από τον Ferni μέσα στο pit lane, ο οποίος πιο πριν ήταν τόσο γρήγορος που πέρασε και τον Webber! Πράγμα που ίσως να στέρησε στον 23χρονο τη μάχη για τη νίκη. Αλλά αυτό θα αναλυθεί εκτενέστερα και θα το καταλάβεις καλύτερα όταν έρθει η σειρά του. Από κει και πέρα, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν είχε πρόβλημα να ανοίγει τη διαφορά από τον δεύτερο Hamilton και τον τρίτο Vettel και να πηγαίνει ολοταχώς για την πρώτη του φετινή νίκη. Αυτός όμως, που σφράγισε την κυριαρχία του Super Star της Ferrari ήταν ο Super Star της McLaren. Η MP4-26 ήταν για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα το τρίτο σε απόδοση μονοθέσιο και ο ρυθμός του Hamilton ήταν πιο αργός από αυτόν του Alonso και του Vettel στα κρίσιμα σημεία του αγώνα. Ο Πρωταθλητής του 2008 κατέστρεψε τα 2 τελευταία stint του πρωταθλητή του 2010, και μαζί κάθε ελπίδα για μια ακόμα μία νίκη. Γι’ αυτό θα πάρουμε μεγαλύτερο πρίσμα παρακάτω. Στη συνέχεια, ο “El Nano” δεν είχε πρόβλημα να ανοίξει τη διαφορά και να φτάσει στην πολυπόθητη νίκη για τη Scuderia.

Καθοριστική στη νίκη του Alonso η βοήθεια του Hamilton

Μετά από την νίκη αυτή, η ψυχολογία των ανθρώπων στο Maranello είναι σίγουρα σε υψηλά επίπεδα. Στις δοκιμές, οι Ιταλοί ήταν βέβαιοι ότι το μονοθέσιό τους θα είναι άκρως ανταγωνιστικό. Ωστόσο, τα διαφορετικά δεδομένα που έπαιρναν από την πίστα, σε σχέση με αυτά της αεροδυναμικής σήραγγας, τους προβλημάτισαν έντονα, καθώς το κόκκινο μονοθέσιο δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Επειδή, όμως, δουλεύουν για τη Ferrari και ξέρουν πολύ καλά για ποια ομάδα δουλεύουν, έβαλαν τα κεφάλια κάτω και βελτίωσαν την απόδοση της 150° Italia τόσο στον έναν γύρο, όσο και στον ρυθμό του αγώνα. Η απαγόρευση των ακραίων χαρτογραφήσεων σίγουρα βοήθησε τη Ferrari, αλλά για να συνεχίσει η ιταλική ομάδα να παλεύει για τις νίκες, θα πρέπει οι μηχανικοί της να συνεχίσουν να δουλεύουν σκληρά για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο το αυτοκίνητό τους. Από το επόμενο Grand Prix, στη Γερμανία, θα έχουμε και πάλι τις ακραίες χαρτογραφήσεις, κάτι στο οποίο έβαλε την υπογραφή της η Scuderia, “για το καλό του αθλήματος”, σύμφωνα με τον Stefano Domenicali. Ο Alonso, βλέποντας το 2010, ξέρει ότι πολλά μπορούν να συμβούν στους επόμενους 10 αγώνες. Πέρυσι, η αντεπίθεση της Ferrari ξεκίνησε από το Silverstone με τη βοήθεια του νέου πακέτου που είχε παρουσιάσει. Ξέρει καλύτερα από όλους μας τις ικανότητές του και ξέρει, επίσης, ότι οι τεχνικοί του Maranello μπορούν να του δώσουν ένα ακόμα ταχύτερο μονοθέσιο. Τίποτα, λοιπόν, δεν έχει τελειώσει για τους Ιταλούς. Μπορεί οι πιθανότητες να είναι λίγες, αν ο Vettel συνεχίσει να φεύγει από τα Grand Prix με τόσο καλά αποτελέσματα, αλλά φέτος δεν έχουμε δει ακόμα εγκατάλειψη από την Red Bull

Και μιας και είμαι στον Sebastian Vettel, θα συνεχίζω με τον Γερμανό, καθώς είναι ο δεύτερος νικητής του Silverstone, παρόλο που γνωρίζουμε ότι νικητής είναι μόνο ένας. Ξεκινάω κατευθείαν από τον αγώνα του Seb και μετά θα αναφερθώ στα υπόλοιπα που τον αφορούν και δεν είναι τόσο καλά. Είχα γράψει, στις δηλώσεις μετά από τις κατατακτήριες, ότι ο Πρωταθλητής θέλει μια καλή εκκίνηση για να περάσει πρώτος και να κάνει τον αγώνα που ξέρει. Πραγματικά, έτσι έγινε. Ο Webber έκανε ακόμα μια άσχημη εκκίνηση, με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Vettel, αφού ξεκίνησε πολύ καλύτερα. Έτσι, πέρασε πρώτος και άνοιγε τη διαφορά από τους υπόλοιπους. Χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ξαναγύρισε στην πίστα με την μαλακή γόμα και μπορώ να πω ότι ο ρυθμός δεν ήταν ήταν εντυπωσιακός. Σε μερικούς μάλιστα γύρους ήταν λίγο πιο αργός από τον Webber, αλλά στην πλειονότητα των γύρων ήταν ταχύτερος από τον team-mate του. Αυτό, όμως, που πλησίαζε τον Γερμανό ήταν ο Alonso. Έχοντας εμφανώς καλύτερο ρυθμό, ο Ισπανός πλησίαζε προς την κορυφή, γράφοντας συνεχώς ταχύτερους γύρους. Ο Vettel μπήκε μαζί με τον Alonso στον 24ο γύρο και ήθελε ένα ταχύτατα pit stop για να διατηρηθεί μπροστά. Έλα, όμως, που δεν έγινε έτσι! O πίσω αριστερός τροχός άργησε να αλλάξει κανονικά, με αποτέλεσμα να υπάρξει επιπλέον καθυστέρηση για περίπου 8 δευτερόλεπτα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Μπορεί να χρειάζεται βελτίωση στο προσπέρασμα κορυφαίων οδηγών, ωστόσο, ο Vettel αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα στους 80 βαθμούς

Διάβασες πριν ότι ο Hamilton ήταν ένας ακόμα βοηθός του Alonso και ότι αυτή η καθυστέρηση των 8 δευτερολέπτων του κατέστρεψε τον υπόλοιπο αγώνα. Ας πάρω και πάλι το μεγάλο πρίσμα και ας ξεκινήσω. Μετά από το δεύτερο pit stop, ο Vettel βγήκε πίσω από τον Hamilton. Ο Γερμανός άρχισε να πιέζει από τη στιγμή που βγήκε από το pit lane. Ο Lewis ήταν μπροστά του και τον πλησίαζε για να περάσει και να κυνηγήσει τον Alonso, αν μπορούσε να το κάνει. Νόμιζε ότι ο “Billion Dollar Man” θα ήταν εύκολος αντίπαλος, καθώς φαντάζονταν ότι το DRS θα του επέτρεπε να περάσει με άνεση. Ωστόσο, ο Hamilton εκτός από εξαιρετικός στο προσπέρασμα είναι εξαιρετικός και στην άμυνα. Όσο και αν προσπαθούσε ο Vettel, δεν μπορούσε με τίποτα να περάσει. Και αυτό έχει διπλό κόστος. Το πρώτο είναι ότι χάνεις χρόνο. Υπάρχει, όμως και δεύτερο. Και είναι και αυτό πολύ σημαντικό. Όταν βρίσκεται για πολύ ώρα κολλημένος πίσω από ένα μονοθέσιο και δεν μπορείς να περάσεις, τα ελαστικά σου αρχίζουν και “κάνουν φτερά”. Δηλαδή χάνουν γρήγορα την απόδοσή τους. Ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Hamilton στην Copse, αλλά δεν τα κατάφερε και, όντας νευριασμένος με τον χρόνο που χάνει πίσω από τον Βρετανό και βλέποντας ότι το προσπέρασμα ήταν μια πολύ δύσκολη υπόθεση, μπήκε για να βάλει το τελευταίο σετ μαλακής γόμα στον 36ο γύρο, τη στιγμή που ο Alonso άλλαξε λάστιχα 3 γύρους μετά και μπορούσε να τα κρατήσει ακόμα περισσότερο.

Το τελευταίο stint του Γερμανού δεν ήταν καλό. Ο Hamilton, τον οποίο πέρασε μέσα από τα pits, άρχισε να τον πλησιάζει, αλλά για καλή του τύχη, τα λιγότερα καύσιμα του Βρετανού τον ανάγκασαν να κόψει ταχύτητα. Και σκέφτεται ότι όλα είναι εντάξει και ότι η δεύτερη θέση είναι σίγουρα δικιά του. Κάποιος, όμως, είχε άλλη γνώμη. Και αυτός δεν ήταν άλλος από τον Webber. Ο Γερμανός ήταν σχεδόν σε όλο το τελευταίο stint αρκετά πιο αργός, πράγμα που δεν άφησε έτσι ο Webber, καθώς μάζευε τη διαφορά με καλό ρυθμό και δεν άργησε να φτάσει πίσω από τον Γερμανό, χωρίς, ωστόσο, να καταφέρει να τον περάσει παρόλο που προσπάθησε πολύ. Στο Silverstone φάνηκε καθαρά ότι αν ο Vettel μετά από τον πρώτο γύρο και σε όλο τον αγώνα δεν είναι πρώτος και συναντήσει αργότερα μονοθέσια που πρέπει να προσπεράσει, όπως στην περίπτωση του Hamilton, η νίκες για τον Seb θα ήταν πολύ πιο δύσκολες. Φέτος, είναι καλύτερος, πιο σταθερός, πιο γρήγορος, αλλά δεν έχει σημειώσει ικανοποιητική βελτίωση σε κάτι. Στο προσπέρασμα κορυφαίων μονοθεσίων. Όχι, δε μιλάω για συγκρούσεις, άλλωστε φέτος άλλος είχε την τιμητική του, αλλά μιλάω καθαρά για επιθετικότητα. Και πάλι δεν την είδαμε από τον Γερμανό. Και πάλι είχε αργότερο μονοθέσιο, με κορυφαίο οδηγό σε αυτό και δεν κατάφερε να περάσει, χάνοντας πολύτιμο και χρόνο και καταστρέφοντας τα ελαστικά του. “Φώναζα” πέρυσι για την έλλειψη επιθετικότητας που είδαμε στην Ουγγαρία και στη Σιγκαπούρη και το ίδιο θέμα έχουμε και τώρα. Είναι Πρωταθλητής, αλλά στο προσπέρασμα πρέπει να βελτιωθεί. Το ότι ξεκινάει από την pole position τον βοηθάει πάρα πολύ, και ήθελα πολύ να γνωρίζω πόσους λιγότερους βαθμούς θα είχε, αν δεν ξεκινούσε από την πρώτη σειρά, γιατί φέτος πάντα από την πρώτη σειρά αρχίζει τον αγώνα του. Ίσως γι’ αυτό να μην είναι τόσο εξοικειωμένος με το προσπέρασμα, αλλά ουσιαστική βελτίωση σε σχέση με πέρυσι δεν έχουμε δει. Στο προσπέρασμα μόνο, γιατί σε όλα τα άλλα βλέπουμε. Και ότι βλέπουμε το γράφουμε. Επειδή υπάρχουν και άλλοι οδηγοί που περιμένουν τη σειρά τους, το σταματάω εδώ, γιατί, αν συνεχίζω, θα περάσω μόνο τον Vettel από το πρίσμα και όχι τους υπόλοιπους οδηγούς που μας ενδιαφέρουν.

Σειρά έχει ο Mark Webber. Ο πολύ καλός στο Silverstone Mark Webber. Και αξίζει συγχαρητήρια. Θα πούμε το γιατί. Ο αγώνας για τον Αυστραλό δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο. Το θέμα που έχει με τις εκκινήσεις δεν το έχει λύσει ακόμα και αυτό του έχει κοστίσει βαθμούς, και το ξέρει και ελπίζω να προσπαθεί να βελτιωθεί γενικότερα, αλλά και σε αυτόν τον τομέα. Ο ρυθμός του δεν ήταν καλός στο πρώτο stint, εκεί όπου η Red Bull είχε το πάνω χέρι. Ο Vettel ήταν σταθερά πιο γρήγορος από αυτόν και το πρώτο του stint τελείωσε στον 12ο γύρο. Εκεί μπήκε η μαλακή γόμα και σχεδόν σε όλο το δεύτερο stint ήταν και πάλι πιο αργός από τον team-mate του. Ελαστικά δεν πρόσεχε, αλλά μπορεί να έκανε λίγη εξοικονόμηση καυσίμων. Αλλά το “μπορεί” δεν είναι έχει και τόσο μεγάλη δύναμη. Το πιθανότερο είναι να ήταν απλά πιο αργός από τον Vettel, όπως συμβαίνει σε όλους τους αγώνες φέτος, καθώς ο Αυστραλός έχει τερματίσει πίσω από τον Vettel και στους 9 φετινούς αγώνες… Για δεύτερη αλλαγή μπήκε στον 26ο γύρο και από δεύτερος βρέθηκε 4ος, καθώς τον προσπέρασαν οι Alonso και Hamilton. Όπως, φυσικά, και τον Vettel. Στο τρίτο stint δεν μπορούμε να μιλάμε για καθαρή ταχύτητα, καθώς ο Hamilton καθυστερούσε αρκετά τον Vettel, αλλά και ο Webber δεν έδειχνε πολύ ταχύτερος, άσε που σε μερικούς γύρους οι χρόνοι του ήταν πιο αργοί από τους αντίστοιχους του Γερμανού.

Και πάλι σημάδια νούμερο 2 οδηγού για τον Webber...

Και αυτή είναι η παράγραφος που ο Webber θα πάρει τα συγχαρητήρια. Ο καλός και γρήγορος Webber φάνηκε στο τέταρτο και τελευταίο stint. Η τελευταία αλλαγή έγινε στον 38ο γύρο και από εκεί ξεκίνησε να είναι πιο γρήγορος από τον Vettel. Η πίστα είχε στρωθεί με μερική γόμα από τα προηγούμενα περάσματα, τα καύσιμα ήταν αρκετά κάτω από το μισό και ο Mark ήθελε να τα εκμεταλλευτεί όλα αυτά. Μόλις άκουσε ότι ο Hamilton έπρεπε να κάνει οικονομία στα καύσιμα ήξερε ότι ο Βρετανός δε θα ήταν και τόσο δύσκολος στόχος, αλλά έπαιξε και αυτός τον ρόλο του. Για να καταλάβεις πόσο γρήγορος ήταν ο Webber, σου λέω ότι σε όλους τους κοινούς του γύρους με τον Vettel, στο τελευταίο stint ήταν πιο αργός μόνο σε δύο. Στον 45ο και τον τελευταίο (52ο). Γιατί; Φυσικά και υπάρχει εξήγηση. Ο Αυστραλός πέρασε τον Hamilton στη ζώνη του DRS στον 46ο γύρο. Στον 45 γύρο, λοιπόν, δεν είχε την ταχύτητα που θα ήθελε, καθώς μπροστά του ήταν ο Βρετανός. Και αυτό δείχνει και το γυρολόγιό του. Στον 44ο γύρο, ο χρόνος του ήταν 1:36.276. Στον 45ο, ήταν 1:36.709 και στον 46ο (που έγινε το προσπέρασμα), ήταν 1:36.358. Η καθυστέρηση, λοιπόν, είναι εμφανής και μπορεί να είναι και καθοριστικής σημασίας, καθώς μπορεί και ήταν σε καλύτερη θέση για επίθεση στον Vettel, που παρόλο την εντολή που δέχθηκε από την ομάδα να μην συνεχίσει τις επιθέσεις, αυτός συνέχισε να πιέζει και μπράβο του, διότι είναι οδηγός αγώνων και πρέπει να πιέζεις στο όριο όταν μπορείς. Για τη Red Bull τι να πω; Ότι αυτό που έκανε ήταν το λογικό ή το μεροληπτικό; Μάλλον το δεύτερο. Αλλά από τη στιγμή που τα team orders είναι ελεύθερα. “καλά έκανε και το είπε”, θα έλεγε κάποιος. Ντροπή τους λέω εγώ, γιατί και προσπαθούν να μας κοροϊδέψουν και δεν το καταφέρνουν. Τα έχω γράψει γι’ αυτούς πέρυσι και δεν θα τα ξαναγράψω τώρα. Απλά θα πω μπράβο στον Webber και για το γεγονός ότι τους έγραψε, αλλά και για την ταχύτητα που έδειξε στο τελευταίο stint. Εγώ είμαι που έγώ θίξει και έχω γράψει πολλά για την ταχύτητα του Αυστραλού, αλλά στο τελευταίο stint ήταν ο Webber που θέλουμε να βλέπουμε. Καλό είναι να τον βλέπουμε συνέχεια, αλλά η -καλή- σταθερότητα του Mark δεν είναι το δυνατό του σημείο.

Το βάθρο είναι γλυκό και μου έφαγε πολλές λέξεις, οπότε ας κατέβω από αυτό. Καλό, αλλά ξέρω ότι θέλεις να διαβάσεις και για τους άλλους, και έχεις δίκιο. Σειρά έχει η McLaren και ο Lewis Hamilton. Σίγουρα, η MP4-26 επηρεάστηκε από την απαγόρευση των ακραίων χαρτογραφήσεων. Αλλά διαβάσω κάποιους να λένε ότι ήταν η ομάδα που έχασε τα περισσότερα δέκατα. Και, μάλιστα, γράφουν με βεβαιότητα. Όχι, δεν μπορώ να το γράψω αυτό με βεβαιότητα, γιατί δεν το υποστηρίζω πολύ. Όπως κάνω πάντα, έτσι και τώρα, θα πάρω υπόψιν μου όλες τις παραμέτρους για να δούμε αν συμβαίνει αυτό. Και πάλι, όμως, δε θα είναι τίποτα σίγουρο. Έχεις διαβάσει ότι στη Βαλένθια, η McLaren είχε μια εύκαμπτη εμπρός πτέρυγα, την οποία, μάλλον, χρησιμοποιεί για να πετύχει καλύτερη ισορροπία στο μονοθέσιό της. Επίσης, στη Βαλένθια είχαν προβλήματα με το set-up και η πτέρυγα, την οποία δεν είχαν καταλάβει πολύ καλά, είναι πολύ πιθανόν να τους επηρέασε σε αυτό. Στο Silverstone, η βρετανική ομάδα είχε μια νέα πίσω πτέρυγα, η οποία είχε πολύ μικρότερο άνω flop και κατά συνέπεια πολύ πιο αποδοτικό DRS. Φυσικά, η βροχή της Παρασκευής και ο άστατος καιρός του Σαββάτου δεν τους άφησε να την αξιολογήσουν όπως θα ήθελαν. Έτσι, επέλεξαν την παλιά έκδοση της πίσω αεροτομής, αλλά και πάλι, ο άστατος καιρός δεν τους άφησε να βρουν μια καλή ισορροπία με την νέα εύκαμπτη πτέρυγα. Παράπονα γι’ αυτό είχε και ο Button. Οι μηχανικοί της McLaren θέλουν στεγνό οδόστρωμα για να μπορέσουν να βρουν μια σωστή ισορροπία και ένα καλό set-up στην MP4-26 με τις αναβαθμίσεις, κάτι που ακόμα δεν έχουν καταφέρει να κάνουν.

Ας επικεντρωθούμε στον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ξεκινούσε από την 10η θέση και ήθελε να προσπεράσει γρήγορα τα αργότερα μονοθέσια που είχε μπροστά του για να μην χάσει πολύ χρόνο πίσω από αυτά. Αυτό ακριβώς έκανε. Μπορεί στην πρώτη στροφή να ήταν 10ος αλλά με πολύ όμορφο και άκρως επιθετικό πρώτο γύρο, ο “Billion Dollar Man” κέρδισε 5 ολόκληρες θέσεις! Μπροστά του ήταν ο Massa και, φυσικά, όταν ο Hamilton είναι ταχύτερος από κάποιον, στο μυαλό του είναι μόνο η επίθεση (καλώς ή κακώς). Η ανυπομονησία του είναι πασίγνωστη. Η… προϊστορία του με τον Massa επίσης. Ο Βραζιλιάνος δεν του επέτρεψε να περάσει και ο 26χρονος θέλοντας σαν τρελός να το κάνει, δύο φορές υπερέβαλε και βγήκε εκτός, χωρίς, όμως, να χάσει κάποια θέση ή πολύ χρόνο. Το πρώτο stint του Βρετανού κράτησε 12 γύρους. Η μαλακή γόμα μπήκε, αλλά και πάλι έβλεπε μπροστά του μια Ferrari. Όχι, δεν ήταν ο Massa, ήταν ο Alonso. Πίεζε στο όριο την MP4-26 και τα ελαστικά για να το περάσει, πράγμα που έκανε με μια πολύ επιθετική και ακόμα πιο τολμηρή κίνηση στην Copse. Ο Πρωταθλητής του 2008, χωρίς DRS φυσικά, μπήκε από την εσωτερική για την διάσημη αυτή στροφή, πάτησε στο βρεγμένο και το δυσκολότερο και πιο κρίσιμο κομμάτι ήταν το φρενάρισμα. Αλλά και σε αυτό ο Hamilton τα πήγε περίφημα, καθώς με τα slick ελαστικά φρέναρε από τα 287 Km/h στα 180 Km/h και πέρασε επιτυχώς τον Ισπανό. Μετά, όμως, τα ελαστικά του “Billion Dollar Man” είχαν τελειώσει, με αποτέλεσμα δεχθεί πίσω το προσπέρασμα που είχε κάνει. Ο Alonso τον έφτασε και στη ζώνη του DRS, ο Βρετανός πήρε την εσωτερική, όμως, η πολύ ανώτερη τελική ταχύτητα της Ferrari επέτρεψε στον “El Nano” να περάσει.

Πολύ σκληρή και πολύ επιτυχημένη άμυνα απέναντι στον Vettel έπαιξε για αρκετή ώρα ο Hamilton

Και φτάνουμε στο σημείο που ο Hamilton κλείδωσε τη νίκη του μεγάλου του Ferni. Μετά από το δεύτερο pit stop και την καθυστέρηση του Vettel, o Super Star της McLaren βρέθηκε μπροστά από τον Vettel. Η ανωτερότητα όμως της RB7, επέτρεψε στον Γερμανό να πλησιάσει με μοναδικό στόχο να περάσει στην δεύτερη θέση για να διεκδικήσει όποιες ελπίδες για τη νίκη. Μπορεί ο Lewis να ήταν πολύ αργότερος, αλλά δεν άφησε τον 23χρονο να τον προσπεράσει. Ακολουθώντας εξαιρετικές γραμμές και παίζοντας άψογη άμυνα απέναντι στον Πρωταθλητή, ο 26χρονος στην ουσία, όσο περισσότερο καθυστερούσε, τόσο περισσότερο επιβεβαίωνε τη νίκη του Alonso. Όχι, δεν το έκανε γι’ αυτό. Το έκανε για τον εαυτό του και μόνο. Κράτησε με νύχια και με δόντια τον οδηγό που του έκλεψε τον τίτλο του νεότερου Πρωταθλητή στην ιστορία της Formula 1. Και του κατέστρεψε το τρίτο και το τέταρτο stint. Και ενώ μετά από το τελευταίο pit stop στον 37ο γύρο έδειχνε ανταγωνιστικός στο κυνήγι της δεύτερης θέσης από τον Vettel (στον 41ο γύρο του πήρε 8 δέκατα), από τη McLaren του λένε ότι πρέπει να κάνει εξοικονόμηση καυσίμου, καθώς, αν συνέχιζε με τον ίδιο ρυθμό, δε θα τερμάτιζε τον αγώνα. Ο Martin Whitmarsh, πρόεδρος της McLaren, δήλωσε ότι δεν περίμεναν να απαλλαγεί τόσο γρήγορα από τα αργότερα μονοθέσια στους πρώτους γύρους, θα τον καθυστερούσαν, ο ρυθμός τους θα ήταν πιο αργός και η κατανάλωση πιο μικρή, αλλά ο Hamilton τους δεν έχασε καθόλου χρόνο πίσω τους, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να είναι κανονική, αλλά οι ποσότητες καυσίμου όχι αρκετές.

Όπως καταλαβαίνεις, μετά από μια τέτοια δήλωση, όλες οι ελπίδες σου για μία ακόμα θέση τελειώνουν και το μυαλό σου αρχίζει να σκέφτεται αν και πόσες θέσεις θα χάσεις. Πίσω από τον Hamilton ερχόταν πολύ γρήγορα ο Webber, τον οποίο κράτησε πίσω του όσο μπορούσε. Και με τον τρόπο αυτόν, ο οδηγός της McLaren μπορεί να βοήθησε ακόμα έναν πρωταθλητή. Το Vettel. Ο χρόνος που έχασε ο Webber πίσω από τον “Billion Dollar Man” μπορεί να ήταν καθοριστικός στην προσπάθεια του Αυστραλού να πιάσει και να προσπεράσει τον Γερμανό team-mate του, κάτι το οποίο δεν κατάφερε όσο και να προσπάθησε. Ύστερα, ο πιο πιστός οδηγός στην ιστορία του αθλήματος είχε να αντιμετωπίσει τον Massa. Άλλοι έλεγαν ότι δεν προλαβαίνει να τον φτάσει ο Βραζιλιάνος. Άλλοι πίστευαν ότι θα τον περάσει στον τελευταίο γύρο που ήταν ίσως ο πιο συναρπαστικός που έχουμε ζήσει μέχρι στιγμής τη φετινή χρονιά με τους Vettel, Webber, Hamilton και Massa να τα δίνουν όλα για την 2η θέση οι δύο πρώτοι και για την 4η οι δύο τελευταίοι. Ας αφοσιωθούμε πλήρως στο συμβάν του τελευταίου γύρου και την επαφή ανάμεσα στον Hamilton και Massa. Μπορεί ο Lewis να πήρε το “OK” από την ομάδα του για να παλέψει στον τελευταίο γύρο, όμως, τα φρένα του και τα ελαστικά του δεν ήταν στην ιδανική θερμοκρασία, λόγω του ότι είχε κόψει ρυθμό. Μόλις 3 στροφές πριν από το τέλος, ο Felipe Massa, έχοντας σε καλύτερη θερμοκρασία τα φρένα του, φρέναρε καλύτερα, αλλά ο Hamilton είχε κρατήσει την εσωτερική. Το αριστερό υπο-στέλεχος του αριστερού μέρους (όπως κοιτάμε) της εμπρός αεροτομής της MP4-26 ακούμπησε στον εμπρός αριστερό τροχό της 150° Italia, με αποτέλεσμα να σπάσει και να παίξει… φλίπερ, καθώς, αφού έσπασε, χτύπησε στο πίσω από το αριστερό pod wing του ιταλικού μονοθεσίου και στο sidepod του βρετανικού μονοθεσίου και πέρασε ανάμεσα από τα δύο μονοθέσια. Η προϊστορία των δύο οδηγών δεν είναι και τόσο καλή και η προκατάληψη απέναντι στον Hamilton είναι μεγάλη. Το ίδιο τμήμα της αεροτομής του Βρετανού είχε σπάσει και στο Monaco, μόνο που τότε ο Βραζιλιάνος είχε εγκαταλείψει και ο Lewis -δικαίως- πήρε ποινή. Αλλά θεωρώ πως τώρα σωστά δεν του επιβλήθηκε κάποια ποινή. Σίγουρα, το συμβάν εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες, αλλά ορθώς δεν τον τιμώρησαν. Στη συνέχεια, ο Hamilton από την προ-τελευταία στροφή, πήρε την εσωτερική για την τελευταία, ο Massa επέλεξε να μην κόψει και να πάει εκτός πίστας για να μην χάσει χρόνο. Μετά από όλα αυτά ο Βραζιλιάνος τερμάτισε μόλις 24 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Βρετανό!

Μπορεί ο Hamilton να μην πέρασε τον Massa, αλλά ούτε και ο Massa κατάφερε να το κάνει στο τέλος

Ωστόσο, η McLaren δεν έφυγε από το Silverstone χωρίς ποινή. Έστω και χρηματικό πρόστιμο €5.000, για το περιστατικό με τον Jenson Button. Ο σηματωρός της βρετανικής ομάδας κατέστρεψε τον αγώνα του 31χρονου, καθώς είχε καλές ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα. Το πρώτο αερόκλειδο σταμάτησε να λειτουργεί και η αλλαγή του εμπρός δεξί τροχού καθυστέρησε. Η μηχανικός το άφησε από τα χέρια του το αερόκλειδο για να πάρει το εφεδρικό, αλλά ο lollipop man νόμιζε ότι είχε τελειώσει με την αλλαγή, με αποτέλεσμα να αφήσει τον Button να φύγει χωρίς να έχει βιδώσει ο τροχός! Οι ειρωνείες μεταξύ των μηχανικών δεν έλειψαν, με τον μηχανικό του εμπρός δεξιά τροχού να χαιρετά τον σηματωρό με το μπουλόνι στο χέρι! Τα πράγματα στο Woking δεν είναι και τόσο καλά, με τον Whitmarsh να είναι υπό πίεση και το όνομα του Ron Dennis να αρχίζει να παίζει δυνατά για αντικαταστάτη του. Ξέρω ότι οι περισσότεροι φίλοι της McLaren θα τον ήθελαν πίσω, καθώς ο Ron είναι πιο δυναμικός χαρακτήρας και σίγουρα πιο ηγετική μορφή. Η McLaren πρέπει να φέρει επιπλέον βελτιώσεις για την MP4-26, αλλά πρώτα πρέπει να βρει ένα καλό set-up για το πακέτο που έχει, πράγμα που ούτε στο Silverstone κατάφερε να κάνει, με τη βροχή να δυσκολεύει πολύ το έργο των μηχανικών. Μένει, λοιπόν, να δούμε αν και πότε οι τεχνικοί του Woking θα φέρουν και πάλι την ομάδα τους στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Κάτι που θα τους βοηθήσει είναι το επίσημο “OK” της FIA για την επιστροφή στην προ Silverstone εποχή των ακραίων χαρτογραφήσεων. Έτσι, το μόνο που αλλάζει είναι ότι οι ομάδες δε θα μπορούν να αλλάξουν χαρτογραφήσεις μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, μία κατάσταση που δεν φάνηκε να επηρεάζει ιδιαίτερα την απόδοση των μονοθεσίων.

Άδικη εγκατάλειψη για τον Button, ο οποίος μπορούσε να φύγει με αρκετούς βαθμούς από την πατρίδα του

Μπορεί ο Felipe Massa να τερμάτισε στην 5η θέση και να έκανε μερικές αμυντικές και επιθετικές κινήσεις που αξίζει να αναφερθούν, αλλά το βασικό του πρόβλημα ήταν το ίδιο. Και δεν είναι άλλο από την έλλειψη ταχύτητας. Και πάλι ο ρυθμός του 30χρονου δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτόν του Alonso και το κακό για τον Βραζιλιάνο είναι ότι δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Η εκκίνηση του δεν ήταν καλή, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον Button, τον οποίο και προσπέρασε στη συνέχεια, αλλά ο Hamilton τον έφτασε σχετικά γρήγορα. Τουλάχιστον έπρεπε να παίξει καλή άμυνα απέναντι στον πιο επιθετικό οδηγό του αθλήματος. Και το έκανε. Με σωστές αμυντικές γραμμές ανάγκασε δύο φορές τον Hamilton να το παρακάνει και να βγει εκτός, χωρίς να καταφέρει ποτέ να τον περάσει στα ίσια. Βέβαια, για να λέμε και την αλήθεια, τον βοήθησε και η μία αγωνιστική γραμμή που υπήρχε στην πίστα. Έτσι, ο Hamilton δεν μπορούσε να κάνει πολλά αλλάζοντας γραμμές, καθώς το επιπλέον νερό που υπήρχε τον δυσκόλευε στο φρενάρισμα. Ο Massa μπήκε για αλλαγή στον 13ο γύρο και έχασε τη θέση του από τον Lewis και στη συνέχεια από τον Button στον 14ο γύρο. Η επόμενη αλλαγή ήρθε στον 26ο γύρο και το συγκεκριμένο σετ προσπάθησε να το κρατήσει λίγο περισσότερο. Τα μαλακά ελαστικά άντεχαν για 12-13 γύρους και ο Felipe τα κράτησε για 14, αλλά ήταν φανερό ότι είχαν “τελειώσει”, καθώς λίγο πιο πριν έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να βγει εκτός και να τον περάσει ο Hamilton, που είχε μπει αλλάξει ελαστικά και δεν χρωστούσε άλλο pit stop. Από τους υπόλοιπους γύρους του Βραζιλιάνου, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι το περιστατικό με τον Hamilton, στο οποίο ο Massa ήθελε να πάρει το αίμα του πίσω για το ό,τι έγινε στο Monaco. Αλλά η σκληρή άμυνα του Lewis δεν του το επέτρεψε. Το συμβάν έχει αναλυθεί παραπάνω και στις τελευταίες γραμμές για τον Felipe θα πω ότι η βελτίωση είναι επιτακτική ανάγκη. Το μονοθέσιό του είναι πολύ βελτιωμένο και το ίδιο θα πρέπει να κάνει και αυτός. Όχι για το πρωτάθλημα. Αυτό δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του Βραζιλιάνου. Διότι είναι μια μεγάλη ψευδαίσθηση. Για τη θέση του στη Ferrari. Αρκετά είναι τα ονόματα που ακούγονται και το τελευταίο είναι αυτό του Sergio Perez, ο οποίος τον Σεπτέμβριο θα δοκιμαστεί από τους Ιταλούς με το μονοθέσιο του 2009…

Ένα είναι το πρόβλημα του Massa. Η έλλειψη ταχύτητας

Βελτίωση στη Βρετανία είδαμε και για τη Mercedes GP. Η γερμανική ομάδα είχε αναβαθμίσεις για την W02, οι οποίες φάνηκε να δουλεύουν. Φυσικά, το “Ασημί Βέλος” δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστεί τα 3 κορυφαία μονοθέσια και η νίκη μοιάζει με άπιαστο όνειρο για τους οδηγούς της. Χρειάζεται πολλή και σκληρή δουλειά από τους τεχνικούς της για να μπορέσουν να δώσουν στους Nico Rosberg και Michael Schumacher ένα αυτοκίνητο-νικητή, και αυτή τη στιγμή φαντάζει απίθανο. Οι δυο τους στο Βρετανικό Grand Prix είχαν καλή απόδοση. Ο Rosberg είδε 6ος την καρώ σημαία, πολύ μακριά από τον 5ο Massa. Από την άλλη, ο αγώνας του Schumacher καταστράφηκε από τη σύγκρουση με τον Kamui Kobayashi. Η πτέρυγα του Γερμανού έσπασε και αμέσως μπήκε στα pits για να την αλλάξει και να βάλει τη μαλακή γόμα της Pirelli στον 9ο γύρο. Για τη σύγκρουση αυτή επιβλήθηκε ποινή Stop&Go, παρότι ήταν αυστηρή, οι ομάδες είχανε συμφωνήσει ότι σε περίπτωση ποινής δεν θα δινόταν ποινή διέλευσης από το pit lane, αλλά Stop&Go, λόγω του μικρού μήκους του. Κάτι ακόμα θετικό για τη Mercedes είναι το γεγονός ότι με τις αναβαθμίσεις η W02 έγινε πιο ευγενικό με τα ελαστικά, αλλά είπαμε, δεν είναι αρκετό. Το μονοθέσιο πρέπει να βελτιωθεί στο επίπεδο της ταχύτητας. Καθόλου εύκολο, αλλά το γεγονός ότι ξεκίνησαν 2 μήνες πριν από τις Red Bull, McLaren και Ferrari τη αποκλειστική δημιουργία της W02, είναι εναντίον τους. Προσωπικά, πιστεύω ότι ούτε φέτος θα καταφέρει να κερδίσει η γερμανική ομάδα, διότι σε κανέναν αγώνα δεν έδειξε ότι μπορεί να κάνει τη μεγάλη έκπληξη.

Ο Kobayashi κατέστρεψε τον αγώνα του Schumacher, χωρίς, βέβαια, να το θέλει

Για το τέλος του πρωταθλήματος μένουν 10 αγώνες, και μετά από τον αγώνα στο Silverstone, οι ελπίδες της Ferrari για τίτλο σίγουρα αναπτερώθηκαν. Πριν από ακριβώς έναν χρόνο, η αντεπίθεση των Ιταλών είχε ξεκινήσει πάλι από το Silverstone, με το νέο αεροδυναμικό πακέτο που είχαν στον συγκεκριμένο αγώνα. Μόνο που τότε ο Sebastian Vettel δεν είχε αυτό το τεράστια βαθμολογικό προβάδισμα. Πλέον, ο Γερμανός είναι 80 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο Webber, 92 μπροστά από τον Alonso και 95 μπροστά από τους Hamilton και Button. Επίσης, το κακό για όλους τους άλλους είναι ότι ο Γερμανός είναι μια βελτιωμένη έκδοση του περσινού Vettel, καθώς είναι πιο γρήγορος, πιο σταθερός, πιο τυχερός, πιο ώριμος και το κυριότερο, έχει τον αέρα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Είναι μια διαφορετική σεζόν για τον Vettel, μια διαφορετική σεζόν για όλους. Για άλλους πιο εύκολη και για άλλους πιο δύσκολη. McLaren και Ferrari κυνηγούν εδώ και πολλούς αγώνες τη Red Bull. Στο Silverstone, η Ferrari ήταν σίγουρα η πιο βελτιωμένη ομάδα, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω αν η επαναφορά των ακραίων χαρτογραφήσεων θα επηρεάσει τους Ιταλούς, και αν ναι, πόσο;

Το επόμενο Grand Prix είναι στο Nürburgring της Γερμανίας και η εμφάνιση των ομάδων θα είναι καθοριστική για τη συνέχεια στο πρωτάθλημα. Η RBR είναι σίγουρα ικανοποιημένη από την επαναφορά των ακραίων χαρτογραφήσεων, όπως, φυσικά, και η McLaren. Το σημείο που βρισκόμαστε είναι πολύ κρίσιμο και όλοι στα εργοστάσια τους σπάνε τα κεφάλια τους για να κάνουν τα μονοθέσιά τους ταχύτερα. Κάτι το οποίος δεν είναι καθόλου εύκολο, καθώς θα πρέπει ο ρυθμός εξέλιξης να είναι πιο γρήγορος από αυτών των αντιπάλων τους. Μπορούν στο Woking και στο Maranello να νικήσουν το απίστευτο μυαλό του Adrian Newey; Το μόνο σίγουρο είναι πως κάνουν ό,τι μπορούν για να το πετύχουν και να γραφτούν στην ιστορία για μια από τις μεγαλύτερες αντεπιθέσεις στην ιστορία της Formula 1.

Μια από τις μεγαλύτερες αντεπιθέσεις στην ιστορία ψάχνουν στο Maranello

Όλα τα αρχεία για τις ταχύτητες και τους χρόνους των οδηγών μπορείς να τα βρεις εδώ.

[Photos Copyright: Red Bull Racing/Paul Gilham/Getty Images, Red Bull Racing/Clive Mason/Getty Images, DIMITAR DILKOFF/AFP/Getty Images, Charles Coates/LAT Photographic, Clive Mason/Getty Images, AP Photo/Nigel Roddis, pool, Ferrari]

  • Ωραία ανάλυση Γιώργο!

    P.S: Το σεντόνι του champion league είναι το κείμενο! :P :lol:

    • Ε, εντάξει, ξέφυγα λίγο!!! :P :P :P :lol: :lol: :lol:

  • dr

    Απλά να προσθέσω ότι η Renault ήταν απαράδεκτη σε αυτόν τον αγώνα. Ο Πετρόφ θύμιζε HRT και ο Χάιτφελτ πήρε βαθμούς μόνο και μόνο επειδή οι μπροστινοι του εγκατέλειπαν ή έπαιρναν ποινές ή έκαναν πιτ παραπάνω.
    Επίσης η 7η θέση του Perez είναι σημαντική και πιστεύω ότι και ο Κομπαγιάσι θα έπαιρνε βαθμούς αν δεν ήταν άτυχος.

  • marios1098s

    Καταπληκτική ανάλυση Γιώργο! Φοβερή δουλειά!

    • Thanks, Μάριε! Ήταν “λίγο” μεγάλη, 5222 λέξεις για την ακρίβεια, αλλά ελπίζω να μην ήταν κουραστική…

  • maria

    …..πολύ ωραίο άρθρο κ καθόλου κουραστικό Γιώργο!!!!!……μπράβο!;-D

    • Χρονοβόρο, όμως, ήταν, ε; :P
      Βασικά, αν υπήρχαν βιντεάκια στο YouTube που δεν τα είχε βγάλει η FOM, θα γέμιζα το άρθρο με αυτά, αλλά…

  • Ο νέος τίτλος σας άρεσε?? Πλέον, δε θα λέγεται “Ανάλυσέ το”, αλλά “Το Πρίσμα”!! Μου αρέσει περισσότερο!!! :D

  • George F

    Μου αρέσει το  “Το Πρίσμα” πολλά Like !!