H Porsche ανακοίνωσε σήμερα ότι το νέο μικρό SUV που ετοιμάζει δεν θα ονομάζεται Cajun όπως ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά Macan, δίνοντας παράλληλα και το πρώτο σκίτσο της. Το όνομα στην Ινδονησιακή διάλεκτο σημαίνει τίγρης και συνδυάζει την δύναμη, την γοητεία και την δυναμική, βασικά χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινήτου της Porsche.

O Bernhard Maier, εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου της Porsche και εκτελεστικός διευθυντής του τμήματος πωλήσεων και marketing δήλωσε:

Η Macan συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου με τα οφέλη ενός SUV, κάνοντας το μια γνήσια Porsche.

Η Porsche Macan θα γίνει το πέμπτο μοντέλο της εταιρίας και θα παίξει σημαντικό ρόλο στην στρατηγική της έως το 2018. Η Porsche ευελπιστεί η Macan να γίνει το ίδιο πετυχημένη όσο η Cayenne όταν αυτή βγει από το εργοστάσιο της Λειψίας στα τέλη του 2013, στο οποίο ήδη έχουνε ξεκινήσει οι εργασίες επέκτασης του. Η Porsche θα επενδύσει 500 εκατ. ευρώ για να δημιουργηθεί μια νέα γραμμή παραγωγής αλλά και ένα βαφείο ενώ θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας.

Να θυμίσω ότι το νέο ελαφρύ και εύχρηστο entry-level crossover της Porsche θα κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα του Audi Q5 έτσι ώστε να τεθεί αντιμέτωπη με τα BMW X3, Mercedes GLK και Range Rover Evoque. Θα διαθέτει νέα ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα και θα είναι μόνιμα τετρακίνητη. Υπάρχουν οι φήμες ότι η Cajun θα είναι διαθέσιμη και σε 3-πορτη έκδοση ενώ θα έχει επιθετικότερη σχεδίαση σε σχέση με αυτή του Q5. Το εσωτερικό θα ακολουθήσει την σχεδίαση των Cayenne και Panamera (τα οποία κατασκευάζονται και αυτά στο εργοστάσιο της Λειψίας.

Σε ότι αφορά τι κινητήρες θα φορά μέχρι στιγμής είναι κάτι που δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη. Φημολογείται ότι στη γκάμα θα υπάρχουν ο 2.0-λιτρος TSI των 220 ίππων, ο V6 3.0-λίτρων TSI απόδοσης 304 και 355 ίππων. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων θα υπάρχει ο 2.0-λιτρος TDI των 200 ίππων, ο 3.0-λιτρος V6 των 250 και 310 ίππων. Σε ότι αφορά την υβριδική έκδοση αυτή θα φορά τον 2.0-λιτρο TSI των 211 ίππων ο οποίος θα συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 33 kW (45 ίππων) με την συνολική ιπποδύναμη να αγγίζει τα 245 άλογα με 480 Nm ροπής.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Το νέο SUV της Porsche θα ονομάζεται Macan

Στουτγάρδη. Το νέο σπορ αυτοκίνητο της Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG στην κατηγορία SUV ονομάστηκε Macan.  Macan είναι η ινδονησιακή λέξη για την τίγρη, η οποία συνδυάζει ευλυγισία, ισχύ, γοητεία και δυναμική – βασικά χαρακτηριστικά του νέου off-road μοντέλου της εταιρείας.

“Το Macan συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου με τα οφέλη ενός SUV και είναι μια γνήσια Porsche”, δήλωσε ο Bernhard Maier, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Porsche AG. “Το όνομα μιας νέας Porsche πρέπει να ταιριάζει με τη μάρκα, να είναι εύηχο σε πάρα πολλές γλώσσες και διαλέκτους, προκαλώντας ταυτόχρονα θετικούς συνειρμούς.”

Αποτελώντας την πέμπτη σειρά μοντέλων της Porsche, το Macan διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη Στρατηγική με Ορίζοντα το 2018, με την οποία η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει την γκάμα των μοντέλων επίσης. Η επιδίωξη επίσης Porsche με το Macan είναι το μοντέλο αυτό να μιμηθεί την επιτυχία του Cayenne. Το νέο SUV θα αρχίσει να βγαίνει από επίσης γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της Λειψίας το 2013. Για το σκοπό αυτόν, το εργοστάσιο επεκτείνεται, ώστε να κατασκευαστούν πλήρεις εγκαταστάσεις παραγωγής με γραμμή συναρμολόγησης αμαξωμάτων και βαφείο. Πρόκειται για μια επένδυση 500 εκατ. ευρώ, σε ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα της εταιρικής ιστορίας της Porsche. Μεσοπρόθεσμα, στο εν λόγω εργοστάσιο Porsche θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας.

Οι ονομασίες που χρησιμοποιεί η Porsche για τα μοντέλα επίσης σχετίζονται άμεσα με το κάθε μοντέλο και τα χαρακτηριστικά του: το όνομα Boxster είναι συνδυασμός του κινητήρα μπόξερ (boxer) και της λέξης roadster, το Cayenne παραπέμπει στην ακρίβεια, η Cayman είναι ευέλικτη, ενώ η Panamera είναι κάτι περισσότερο από ένα Gran Turismo,  αφού θα μπορούσε  να κερδίσει τον αγώνα μεγάλων αποστάσεων Carrera Panamericana.


  • ggarfe

    Θα βασιστεί στην πλατφόρμα του Q5.
    Δηλαδή μετά το καγιέν που είναι τούαρεγκ-q7, το ma(la)can θα είναι q5.
    Τελικά θα πρέπει να είναι κάποιος πολύ ma(la)can για να σκάσει καμιά 25αριά χιλιάδες € παραπάνω ώστε να αποκτήσει ένα πιο λουσάτο q5.

    • giokak

       Μην τα ισοπεδώνουμε όλα ρε παιδιά, δεν είναι καθόλου μα καθόλου κακό που θα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη πλατφόρμα και από θέμα αξιοπιστίας, μηχανικής αντοχής αλλά και ασφάλειας! Στην πραγματικότητα αυτό βοηθά στο να μείνει χαμηλά και το κόστος εξέλιξης, παραγωγής και κατ’επέκταση αγοράς από τον καταναλωτή!
      Η συγκεκριμένη τακτική έχει υιοθετηθεί παγκόσμια από την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανικών ακόμα και αν δεν ανήκουν στην ίδια “οικογένεια”! Τα παραδείγματα δε όπου δύο αυτοκίνητα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα αλλά διαφέρουν κατά κόρον είναι πάρα μα πάρα πολλά!
      Αυτό δηλαδή δεν σημαίνει ότι η Macan θα είναι ένα Q5 με σήματα Porsche όπως δεν είναι τα Q7 και Touareg σαν ένα Porsche Cayenne!
      Και στο κάτω κάτω, άσχετα με το αν σου αρέσει το Q5 σαν αυτοκίνητο αισθητικά (υποκειμενικό θέμα) δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ούτε την ποιότητα κατασκευής και υλικών, ούτε την παθητική και ενεργετική ασφάλεια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου αλλά ούτε και την  ευχαρίστηση που σου δημιουργεί η οδήγησή του (τηρουμένων των αναλογιών πάντα καθώς μιλάμε για ένα SUV)!

      Επίσης καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τα σχόλια τύπου ma(la)can…δεν αρμόζουν νομίζω ούτε στο πνεύμα του blog, ούτε στην εποχή που ζούμε…εξάλλου στο άρθρο αναφέρεται ξεκάθαρα από που προήλθε η ονομασία του μοντέλου και δεν είναι ελληνικής καταγωγής…

      Ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές σχόλιό μου…

    • Κώστας

      δηλαδη το SUV της Benltey που θα εχει πατωμα cayenne,θα ειναι μαπα ε?
      επισης αν νομιζεις οτι το cayenne ειναι το ιδιο αμαξι με το Q7-Touareg εισαι παρα μα παρα πολυ γελασμενος

    • Mika

      “gelasmenos”???
      Se briskw poly epieikh Kwsta!!!!
      Exw skeftei hdh 100 lekseis,sto gelasmenos den exw ftasei akoma!!!
      Alla m aresei o tropos pou skeftesai!!!
      :-))))))))))))

    • GiGi

      Το οτι χρησιμοποιουν την ιδια πλατφορμα δεν σημαινει οτι θα ειναι τα ιδια.Οι εταιρειες με τη κινηση αυτη,οπως εχουν κανει και αλλες περα της vw,πετυχαινουν οικονομιες κλιμακας.Δηλαδη με τη χρησιμοποιηση αυτης της πλατφορμας  μειωνουν το κοστος παραγωγης τους ανα μοναδα προιοντος.Αυτα τα 25 χιλιαρικα θα περναγαν στη τελικη τιμη αν επρεπε η καθε Porsche να κατασκευαζει,εξελισει,παραγει διαφορετικη πλατφορμα για καθε της αυτοκινητο.

    • MitsosDaBest

      Εγώ πάντως συμφωνώ με τον ggarfe.

      H VW έχει ένα κάρο λεφτά, τόσο πολύ τσιγκουνεύεται να φτιάξει μια νέα πλατφόρμα;

      Τρέμω στην ιδέα και μόνο να αγοράσει η VW την Alfa Romeo…

      Το επόμενο ΜiΤΟ θα βασίζεται στο Polo, η επόμενη Giulietta στο Golf, το επόμενο 159 στο Passat και το SUV της Alfa στο Audi Q3 και θα φοράνε όλα κινητήρες TSI…

      Και μετά θα βγάλει και το VW Up σε Alfa Romeo, όπως έγινε και με Skoda, Seat! =(

    • ggarfe

      Mήτσο,
      α)η fiat δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να πουλήσειν την ALFA ROMEO
      β)το θέμα είναι ότι η όρσε παρουσιάζεται σαν φίρμα επιπέδου ferrari από τη μια καί από την άλλη βασίζει τα αυτοκινητα της σε πλατφόρμες της φάουβε.
      Ξέρεις τι σημαίνει βασίζει;;;
      Ότι πρακτικά είναι ολόιδια.
      Τα υπόλοιπα φούμαρα, ότι δήθεν είναί ανώτερα, είναι για αυτούς που ενώ τους φτύνουν αυτοί λένε ότι βρέχει.
      ΟΚ, μπορεί να έχουν βάλει καλύτερα πλαστικά, να εφοδιάζεται καί με 1-2 πιο δυνατούς κινητήρες καί να έχει ένα πιο σφιχτό set-up αλλά η ουσία είναι ότι ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ είναι φολκσμπάζεν.

    • giokak

      Φίλε ggarfe θα μου επιτρέψεις να σου πω πως είσαι τελείως λάθος!…Το “βασίζει”…δηλαδή χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα δεν σημαίνει σε καμία απολύτως περίπτωση πως πρακτικά είναι ολόϊδια!
      Αυτό γιατί πολύ απλά δεν έχουν μόνο καλύτερα πλαστικά, 1-2 πιο δυνατούς κινητήρες και ένα πιο σφιχτό set up! Αυτή είναι τελείως ισοπεδωτική άποψη και κατά τη γνώμη μου δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα!
      Αν κάποιος ξεκινήσει τη σύγκριση μεταξύ Touareg και Cayenne από κάτω προς τα πάνω θα βρει πολύ περισσότερες διαφορές από όσες νομίζεις…Γράφεις, “ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ είναι φολκσμπάζεν”, από όσο θυμάμαι για παράδειγμα, η VW δεν εξοπλίζει τα αυτοκίνητά της με κεραμικά φρένα αλλά και ούτε καν με φρένα αντίστοιχης ποιότητας ακόμα και με τα συμβατικά της Porsche, η ποιότητα συναρμογής επίσης είναι αποτέλεσμα της ποιτικά καλύτερης και πιο εξελιγμένης παραγωγικής διαδικασίας και του αυστηρότερου ποιτικού ελέγχου στο εργοστάσιο της Porsche.
      Για να σου το πω απλά, δεν παίρνουν το πάτωμα της VW και βιδώνουν έτσι απλά πάνω του τις πόρτες, τα καθίσματα, το ταμπλό, τον ουρανό και σου λένε πάρτο…είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα και όχι τόσο απλά! Γι’αυτό το λόγο επίσης έχω την άποψη πως το Touareg ’11 είναι ελαφρώς υπερτιμημένο σε σχέση με την Cayenne ’11 αναλογικά με αυτά που προσφέρουν τα δύο αυτοκίνητα παρόλο που μιλάμε για το ίδιο πάτωμα ή κινητήρες. Και πίστεψέ το, η Cayenne προσφέρει πολύ περισσότερα από το Touareg σε όλες τις εκδόσεις της, ακόμα και σε αυτές με το ίδιο μοτέρ…

    • ggarfe

      Σεβαστή η άποψη σου φίλε μου.
      Πιο πάνω γράφεις ότι η κοινή χρήση σε πλατφόρμες καί μηχανικά μέρη βοηθά στη μείωση του κόστους.
      Συμφωνώ απόλυτα. Η διαφορά είναι ότι στην περίπτωση που έχεις έτοιμη μια μηχανολογική βάση το κόστος εξέλιξης σχεδόν εξαφανίζεται!
      Το κακό είναι ότι τελικά ο καταναλωτής δεν το βλέπει στην τσέπη του, μιας καί τα βελτιωμένα αντίγραφα φέρνουν στην μαμά εταιρία τρομακτικά περισσότερα κέρδη μιας καί πωλούνται σε απελπιστικά υψηλότερες τιμές…

      Για τα επιπλέον τεχνολογικά καλούδια θα πρέπει να πούμε ότι ανήκουν στις ΠΟΛΥ ακριβές εκδόσεις.
      Κεραμικά φρένα π.χ δεν θα βρείς στη βασική έκδοση της καγιέν που έχει ίδιο μοτέρ με το τουαρεγκ…

      Καί ειδικά στις βασικές εκδόσεις το καγιέν δεν αξίζει με τίποτα τις πολλές χιλιάδες € παραπάνω που κοστίζει…

    • giokak

       Αν κάνεις μια μικρή αντιπαράθεση του νέου Touareg 3.0 TDi και της νέας Cayenne diesel με τον ίδιο κινητήρα, το ίδιο πάτωμα κτλ θα δεις πως το πρώτο κοστίζει 83500 και το δεύτερο 108500.
      Δηλαδή μια διαφορά των 25000! Βάλε στην εξίσωση τα πολύ καλύτερα υλικά που χρησιμοποιεί η Porsche παντού μέσα στο αυτοκίνητο, το κύρος των δύο μοντέλων και την αξία μεταπώλησης κτλ και θα καταλάβεις πως η διαφορά είναι μικρή…εις βάρος της Porsche!

      Αλήθεια, πολύ θα ήθελα όσοι από το blog έχουν μπει σε οποιαδήποτε Porsche κατασκευασμένη μετά το 2000 και με αρχική τιμή κάτω των 120000 (γιατί μετά μπαίνουμε και σε άλλα νερά…) να σχολιάσουν τις μοκέτες της…είναι οι ποιοτικότερες και πιο παχιές από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία…ε, αυτό θα το πληρώσεις, αλλά θα το χαρείς και στο έπακρο σε μια συμβίωση μαζί τους!

      Και αυτό είναι το λιγότερο…

    • george

      i piotita kataskevis kai cayenne kai q7 kai touareg einai korifea, apla ine diaforetika epikedromeni, px porsche ine xlidi , o audi ine busness kai i vw einai apla poli piotiko kai aksiopisto, afto pou i8ela na po omos, DEN einai idia aftokinita oute gia plaka, otan me to cayenne turbo pigena atiki me 270 kai pigene me tin anesi les ke paei me 120, i otan sta limanakia to amaksi paei xalara 100+ stis strofes, e otan ixa paei limanakia me to q7 enos filou ekana prospa8ia na mino ston dromo, ine diaforetika aftokinita gia diaforetikus skopous, gia touareg den gnorizo logika 8ane kalitero se offroad aptala gt tala den ine kalo8ou offroad.

    • giokak

       Φίλε george, δεν μίλησα για ποιότητα κατασκευής αλλά για ποιοτικότερα υλικά, δεν είναι το ίδιο πράγμα! Τώρα όσο αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες των Q7, Touareg και Cayenne θα διαφωνήσω μαζί σου. Είναι offroad αυτοκίνητα, δεν είναι extreme offroad!
      Δηλαδή, δεν θα ανταγωνιστούν εκτός δρόμου ένα wrangler, μία G class ή ένα defender που κατασκευάστηκαν σχεδόν αποκλειστικά για χρήση εκτός δρόμου αλλά μπορούν να ακολουθήσουν με σχετική άνεση ένα range rover, ένα Discovery 4 ή ένα Land Cruiser για αρκετή απόσταση εκτός δρόμου και μάλιστα σε δύσβατα μέρη!
      Μεγαλύτερο μειονέκτημα θα είχε το Q7 λόγω μεγέθους προβόλων (γωνίες προσέγγισης και αποφυγής) και η έκδοση turbo τις Cayenne λόγω εξαιρετικά χαμηλού προφίλ ελαστικών…
      Μια βόλτα στο youtube θα σε πείσει για το πόσο offroad είναι η Cayenne και τι μπορεί να κάνει πραγματικά…ψάξε και θα μείνεις έκπληκτος!…

      Το αν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν βγάζουν τα πολυτελή SUV τους ούτε για parking εκτός ασφάλτου δεν σημαίνει πως αυτά δεν μπορούν να πατήσουν χώμα, βράχο, λάσπη, άμμο ή να περάσουν ένα ρυάκι με βάθος μισό μέτρο!

    • pariah

      Επιπέδου ferrari είναι η 911 που δεσμούς με τον σκαραβαίο έχει κόψει χρόνια τώρα και μετά τα supercars (918, carrera gt, 959 kok)….

      Βασικά η porsche είναι ότι θα ήθελε το fiat group να είναι η mazerati.

    • pariah

      To ότι η mito βασίζεται σε punto το ξέρεις πιστεύω ε;;;Και γενικά οι πλατφόρμες παίζουν και στο fiat group. 

      H mazerati suv που θα βασίζεται (όπως επίσης και το φημολογούμενο suv της alfa);;;Το dodge dart κ.α.;;;;Οπότε κάθισε και μέτρα badge engineering…

      Αλλά είναι αυτό που λένε για την καμπούρα των άλλων…

    • pariah

      Επίσης σχετικά με την τσιγκουνιά….Εδώ όλοι κάνουν συνεργασίες για να μοιραστούν κόστος εξέλιξης και θα τρέχουν (vag, fiat, gm, psa kok) να βγάλουν άλλες επιπλέον πλατφόρμες;;;

      Η σωστή εταιρία συμπιέζει το κόστος και το όφελος το επενδύει αλλού ή απλώς ενισχύει την ρευστότητά της…

      Και επειδή είσαι μικρός, το να έχουν διαφορετικά μοτέρ οι εταιρίες ενός γκρουπ το έκανε παλιά το fiat group όπου άλλα μοτέρ είχε η alfa και άλλα τα fiat/lancia…Τώρα όμως;;;

    • Takis

       ego pisteuo oti to fiat panda einai kalitero apo auto

    • Mika

      Den yparxei kamia amfibolia se ayto Takh!!! Mazi sou!

  • arghse na βγει στην παραγωγη και το εφαγε η πτωχευση στην ελλαδα!!!!
    αλλιωσ θα ηταν best seller me 2.0TDI me 200ps!!!!!!!
    θα ηταν mac(r)an to αυτοκινητο του maca(ka)n ellinara-pozerou!!!!!!!!!!

    • gkast79

      ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ ΦΙΛΕ !!!!!!!!

    • Και διηγώντας τα, να κλαις…

    • george

       egw pali giati ime sigouros oti 8a mas dixnoun ta ksena deltia oti imaste protoi se polisis eno den exoume na fame? 8a benoun spitia ipo8ikes gia na to parun .

  • Mika

    H alhtheia einai pws to onoma einai apaisio..Xilies fores to Cajun..
    Gia ta ypoloipa, ypomonh…
    Na doume an tha einai xalia san th Cayenne h an tha trwgetai..Elpizw na mh th kanoun xeiroterh apo th Xaliamera, pio xalia den ginetai…

    • giokak

       Η πρώτη Cayenne ήταν χάλια όντως αισθητικά και είχε κάποια προβλήματα ποιότητας και συναρμογής στο εσωτερικό που ξεπεράστηκαν κατά ένα “υπολογίσιμο” ποσοστό στη facelift έκδοσή της.
      Η νέα Cayenne όμως, είναι τελείως διαφορετική ιστορία! Είναι το ομορφότερο πολυτελες SUV αυτή τη στιγμή στην αγορά οπότε εξαλείφθηκε το μεγαλύτερο μειονέκτημα της προηγούμενης γενιάς (εκτός αν θεωρείται όμορφο κάποιο GL, Range Rover, X5, Q7, Touareg κτλ.)
      Το δεύτερο μειονέκτημα που αφορούσε το εσωτερικό της εξαλείφθηκε επίσης! Η συναρμογή είναι άριστη και η ποιότητα των υλικών ακόμα καλύτερη!
      Σήμερα που μπορεί κάποιος να δει και τα δύο αυτοκίνητα από κοντά καλό είναι αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να δοκιμάσει να τα δει και να τα περιεργαστεί…δεν κρίνουμε πάντα σωστά λέγοντας αυτό που ακούμε από κάποιον άλλο, ή αυτό που διαβάζουμε, ή αυτό που βλέπουμε από τις φωτογραφίες…ακόμα όμως και αν λέμε την δική μας πραγματική και προσωπική άποψη χωρίς να έχουμε δει από κοντά και αγγίξει το εκάστοτε προϊόν, δεν μπορούμε να είμαστε ακριβής στα σχόλιά μας…
      Η καλύτερη λύση κατά την άποψή μου, επισκεφθείτε εκθέσεις αντιπροσώπων, δείτε, αγγίξτε, νιώστε και στο τέλος κρίνετε!…Εξάλλου, είναι δωρεάν!…

    • Mika

      Swstos…Egw pantws ayth th Macan h opws alliws legetai, tha paw na th dw…
      You never know..

    • gkast79

      ΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΦΑ ΡΟΜΕΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ…….ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ Η JULIETA!!!!!!!!!

  • cfu

    makari an itan alloi kairoi allios,tin ithela !!!
    me to kinitira 2.0 TDI !!!!! goustaro !!!!

  • loeb

    Εμενα δεν με ενδιαφερει πραγματικα αν θα βασιζεται ενα αμαξι στην πλατφορμα ενος ηδη δοκιμασμενου. Ισα ισα εχει και τα θετικα του καθως και δοκιμασμενη ειναι και αν δεν ηταν καλη θα εφτιαχναν νεα πλατφορμα. Αρα καλα κανουν οι εταιρειες και μειωνουν το κοστος αρκει βεβαια η οποια διαφορα στην τιμη  να δικαιολογειτε. Αν δηλαδη εχει μια διαφορα στα 30000 ευρω να τα αξιζει και να μην ειναι μονο η φιρμα. Αυτο θα πρεπει να σκεφτεται ο καθε υποψηφιος αγοραστης αν θελει να κανει την πιο σωστη επιλογη. 

  • Συνήθως αδιαφορώ με πάθος για ότι γίνεται στον κόσμο των SUV, SAV, GAV, GDIHGDSIH ή όπως αλλιώς τα λένε τώρα αλλά κάθησα και διάβασα το άρθρο και τα σχόλια έτσι για αλλαγή. Δεν θα σχολιάσω τα του αυτοκινήτου γιατί α. Δεν με ενδιαφέρουν τα SUV όπως είπα, είναι απο τις λίγες κατηγορίες που δεν βασίζεται στην ζήτηση αλλά στο marketing -κανείς δεν ξύπνησε την εποχή πριν τα SUV και είπε “αχ και να είχα ένα SUV- και β. Μου την δίνει η Porsche! Αλλά θα σχολιάσω τα του κόστους/πλατφόρμας κλπ.

    Είναι λάθος να πιστεύει κανείς οτι δύο αυτοκίνητα βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα είναι πρακτικά ίδια. Δεν είναι. Η διαφορά μπορεί να μην είναι χαοτική καθώς η πλατφόρμα που μοιράζονται έχει περιορισμούς αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ίδια. Ποιότητα εσωτερικού, κινητήρες, οδική συμπεριφορά, εμφάνιση, NHV και πολλά άλλα διαφέρουν και αυτά όλα μαζί με την πλατφόρμα κάνουν ένα αμάξι. Κάθε εταιρία έχει τις βλέψεις τις για ένα αμάξι, μία κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει, ένα κόστος παραγωγής και ένα κέρδος στα οποία στοχεύει.

    Με αυτά που είπα για τις πλατφόρμες δεδομένα και αδιαμφισβήτητα, σκεφτείτε οτι η Porsche εδώ και κάποια χρόνια είναι η εταιρία που βγάζει το μεγαλύτερο κέρδος ανά αμάξι! Για όποιον έχει αμφιβολίες ας διαβάσει προσεκτικά αυτό το άρθρο που αναφέρεται στο 2005/2006: http://www.automobile.com/porsche-posts-28247-average-profit-per-vehicle.html Σας το εγγυώμαι προσωπικά οτι δεν έχει αλλάξει κάτι στα χρόνια που πέρασαν. Από εκεί και πέρα τα συμπεράσματα είναι δικά σας…

  • G Kal

    Tha ithela na sinisferw kati teleiws diaforetiko apo to thema tou arthou, mias kai i sizitisi exei metaferthei se allo adikimeno (platformes, FIAT, Alfa klp…). Prin apo 2 meres parakolouthisa sto CNBC ena poli endiaferon dokimanter me thema: How Porsche made billions. einai i istoria gia to pws mia mikri etairia, prospathise to 2008 na eksagorasei mia etairia 14 fores megalireti apo aftin!!! Nai, milaw gia tin VW kai sigoura osoi asxoliste me to aftokinito i ta oikonomika, tha exete akousei gia to daimonio sxedio tis “mikris” etairias kai ton paniko pou espeire sta tablo twn xrimatistiriwn ana ton kosmo. To simperasma pou evgala einai oti afti i etairia einai enas megalos oikomikos pagosmios paixtis pou apla kataskevazei kai aftokinita! Ta esoda tis etairias apo tis poliseis einai poli mikrotera apo ta esoda pou exoun apo to short selling! Isws iparxei i edipwsi oti i Porsche einai mia “mikri” kai “ftwxi” etairia pou apla prospathei na epiviwsei mesa stin krisi poulontas aftokinita. Episinaptw ena link me ena artho apo to 2009 pou leei me poli apla logia aftin tin “peripeteia”. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7843262.stm 
    kai to video apo to vimeo http://vimeo.com/18732673… 
    Enjoy.

    • ggarfe

      Θέλεις καί την Ελληνική version;;;

      Το μεγάλο κόλπο της VW (σε ταλιράκια)

      Η VolksWagen είχε έναν βασικό μέτοχο, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που είχε στην κυριότητά του σχεδόν 20% των μετοχών κι έναν ειδικό νόμο που πρακτικά έδινε το δικαίωμα βέτο στις αποφάσεις των μετόχων. Ουσιαστικά ακόμα κι αν κάποιος μέτοχος αποκτούσε παραπάνω από 20%, το δικαίωμα της ψήφου του θα περιοριζόταν μόνο στο 20%. Άρα με λίγα λόγια η VW ήταν ντεφάκτο μία κρατικά ελεγχόμενη επιχείρηση.
      Η μικρή εταιρία Porsche τώρα, καταλάβαινε πως σε αυτόν τον άγριο κόσμο των μεγαθηρίων δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς τη βοήθεια της γειτόνισσας, τόσο σε υλικά όσο και σε τεχνογνωσία. Ήξερε επίσης πως ο νόμος της VW δεν θα επιβίωνε για πολύ στην ενωμένη ευρώπη. Και η VW ήταν ένα πολύ καλό φιλέτο για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν η VW εξαγοραζόταν από κάποιο αντίπαλο, η μικρή Porsche θα ήταν καταδικασμένη να πεθάνει.
      Κάπως έτσι ξεκίνησε το φιλόδοξο σχέδιο να αποκτήσει η Porsche ένα ικανό μερίδιο στην VW προκειμένου -μαζί με το κράτος της Κάτω Σαξονίας- να αποκλείσουν κάθε επίδοξο μνηστήρα. Στην αρχή -το 2005- αγόρασαν ένα ικανό ποσοστό γύρω στο 20%, δηλώνοντας μάλιστα πως δεν ενδιαφέρονται για κάτι παραπάνω από το να αποτρέψει κάποιον ξένο να καταστρέψει τον καλύτερο συνεργάτη της.
      Καθώς όμως ο ειδικός νόμος της VW καταρρίφθηκε στο δικαστήριο, η πιθανότητα να μπει κάποιος ξένος ανάμεσα στην Porsche και την VW αναζωπυρώθηκε. Ή έτσι μας άφησαν να νομίζουμε. Γρήγορα το ποσοστό ανέβηκε στο 25% και πριν προλάβει κανείς να το καταλάβει έφτασε στο 31%. Σύμφωνα με το Γερμανικό νόμο, η Porsche έπρεπε να κάνει πρόταση εξαγοράς της VW αλλά πάλι τα αφεντικά της δήλωσαν στις αρχές του 2007, πως δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τον έλεγχο. Το μόνο που τους ενδιέφερε σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις ήταν να μην αποκτήσουν τον έλεγχο της μικρής αθώας VW οι κακοί κερδοσκόποι και την καταστρέψουν.
      Κι εδώ αρχίζει μία ιστορία που στην ουσία ήταν αντίστοιχης δεξιοτεχνίας με τη συγκάλυψη του ελληνικού χρέους από την GSachs. H Porsche μέσα από μία σειρά από δάνεια, swaps, options και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί το διεστραμμένο μυαλό ενός Golden Boy, άρχισε να αποκτά κρυφά μετοχές της VolksWagen.
      Για παράδειγμα αντί να αγοράσει μετοχές από την αγορά -κι έτσι να καταλάβουν όλοι ποιος ήταν ο αγοραστής- η Porsche ερχόταν σε με μία συμφωνία με τον πωλητή που ονομάζεται SWAP. Ο πωλητής υποσχόταν στην Porsche τη μεταβίβαση συγκεκριμένου αριθμού μετοχών σε συγκεκριμένη μελλοντική ημερομηνία και σε συγκεκριμένη τιμή. Με αυτόν τον τρόπο η Porsche είχε κλειδώσει έναν σημαντικό αριθμό μετοχών, ενώ τυπικά -μέχρι να έρθει αυτή η μελλοντική ημερομηνία- αυτές οι μετοχές φαίνονταν ακόμα στην κυριότητα του πωλητή.
      Ταυτόχρονα η Porsche πόνταρε στην άνοδο της τιμής της VW και μέσω δανεικών long option που είναι το αντίθετο του short selling. Γενικά φαινόταν σαν ένα πολύ παρακινδυνευμένο παιχνίδι, ειδικά με την κρίση να είναι μπροστά μας. Η μετοχή της VW ανέβηκε από τα 110ευρώ τον Ιούλη του 2007, κοντά στα 200 τον Νοέμβρη του ίδιου έτους και παρέμεινε σε αυτά τα υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
      Οι κερδοσκόποι, βλέποντας αυτή την “παράλογη” άνοδο, μυρίστηκαν αίμα και άρχισαν να ποντάρουν στην πτώση της τιμής της VW με το γνωστό μας πια short selling. Δανείζονταν μετοχές και τις πουλούσαν στην αγορά περιμένοντας την πτώση της τιμής. Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έμενε αλώβητη από την κρίση, κι αν αυτοί οι χαζοί γερμανοί δεν το καταλαβαίνουν, τόσο το χειρότερο γιαυτούς.
      Παρόλαυτά η Porsche συνέχισε τον χαβά της. Από τη μία πόνταρε στην άνοδο της τιμής της VW και από την άλλη μάζευε κρυφά μετοχές. Η τιμή της μετοχής παρέμενε σχετικά σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008 παρά τον υπόγειο πόλεμο που μαινόταν. Και τον Σεπτέμβρη του 2008 η Porsche ανακοινώνει επισήμως πως θα ήθελε να αποκτήσει το 51% της VW μέχρι το τέλος του χρόνου. Μέχρι τα μέσα του μήνα είχε 35% και μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη 42%. Αυτή η ξαφνική ζήτηση για μετοχές πίεσε την τιμή προς 350 και τα 400 ευρώ και οι κερδοσκόποι έτριβαν τα χέρια τους ποντάροντας σε ακόμα περισσότερες θέσεις πώλησης. Ήταν σίγουροι πως αυτή η άνοδος ήταν υπερβολική και πως σύντομα η “αγορά” θα τιμωρούσε την αποκοτιά της Porsche.
      Λίγα ήταν τα στοιχεία πως κάτι ύποπτο συνέβαινε μέχρι την 28η Οκτωβρίου όπου έσκασαν τα νέα. Από τη μία κάτι περιέργα χρηματο-οικονομικά κέρδη στην Porsche που εμφανίζονταν στους ισολογισμούς της, από την άλλη η “παράλογη” επιμονή των γερμανών να αγοράζουν σε τόσο υψηλές τιμές. Με αυτά κι αυτά μέχρι την 28η Οκτωβρίου μέχρι και το 16% των μετοχών της VW ήταν δανεισμένο και σορταρισμένο στην αγορά. Με λίγα λόγια οι κερδοσκόποι είχαν δανειστεί το 16% της εταιρίας και το είχαν πουλήσει περιμένοντας την πτώση της τιμής. Η Morgan Stanley είχε βγει μερικές μέρες πιο πριν να προειδοποιήσει τους παίκτες πως καλό θα ήταν να μην παίζουν πόκερ με τους γερμανούς δισεκατομμυριούχους. Αλλά τα προσδοκώμενα κέρδη ήταν μεγάλα και τα hedge fund είναι γνωστά για την καουμπόικη νοοτροπία τους.
      Εκείνη λοιπόν την ημέρα η Porsche ανακοίνωσε πως κατείχε 42% της VW και πως είχε στα χέρια της συμφωνίες για την αγορά ενός ακόμα 31% στο άμεσο μέλλον. Αν σε αυτό βάλουμε και τη συμμετοχή του κράτους της Κάτω Σαξονίας που ήταν κοντά στο 20%, έγινε εμφανές πως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, οι γερμανοί ήλεγχαν περίπου 95% των μετοχών. Αν προσθέσουμε και μερικά αμοιβαία κεφάλαια που ήταν αναγκασμένα να κρατάνε μετοχές VW λόγω του καταστατικού τους (τα λεγόμενα index tracking funds που παρακολουθούν τους δείκτες των χρηματιστηρίων), στην “ελεύθερη αγορά” υπήρχαν λιγότερες από 3-4% του συνόλου των μετοχών . Όμως οι κερδοσκόποι είχαν δανειστεί 16% των μετοχών. Τι σημαίνει αυτό? Πως για να επιστρέψουν τις δανεισμένες μετοχές, οι κερδοσκόποι έπρεπε να βρουν 16% σε μια αγορά που κυκλοφορούσε ελεύθερο μόνο το 4%.
      Ταυτόχρονα σημαίνει πως η πόρσε -εν γνώση της- είχε προσφέρει η ίδια στους κερδοσκόπους δανεικές μετοχές που κατείχε για να παίξουν εις βάρος της VW και άρα ήξερε πόσο εκτεθειμένοι ήταν. Με λίγα λόγια τους πούλησε την παγίδα για να πέσουν οι ίδιοι μέσα.
      Μόλις το κατάλαβαν αυτό, έτρεξαν όλοι να κλείσουν τις short θέσεις, αλλά στην αγορά υπήρχε μόνο 4-5% ελεύθερο, τη στιγμή που αυτοί χρειάζονταν 16%. Αυτό το στρίμωγμα στην έξοδο ονομάζεται short squeeze, και ανέβασε την τιμή στα 950 ευρώ μέσα σε δύο μέρες. Οι κερδοσκόποι άρχισαν να ουρλιάζουν σαν μωρές παρθένες πως οι κακοί γερμανοί τους την έφεραν και πως δεν έπαιξαν δίκαια. Τα τσουτσέκια του Μέρντοχ γκρίνιαζαν πως ούτε στη ζιμπάμπουε δεν συμβαίνουν αυτά και η Porsche περιχαρής βγήκε και ανακοίνωσε πως με το αίσθημα ευθύνης που τη διακρίνει θα προσφέρει (πουλήσει) μετοχές στην αγορά προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι κερδοσκόποι. Στην καταπληκτική τιμή των 450-500 ευρώ τη μία φυσικά. Η ειρωνεία είναι πως προσφέρθηκε να τους πουλήσει μετοχές που μετά οι κερδοσκόποι θα έπρεπε να τις επιστρέψουν σε αυτόν από τον οποίον τις είχαν δανειστεί, δηλαδή την ίδια την Porsche.
      Απ’ όλο το νταβαντούρι η Porsche έβγαλε πάνω από 20δις ευρώ μέσα σε 2 μέρες και οι κερδοσκόποι είμαι σίγουρος πως θα έκαναν πολύ καιρό μέχρι να ξανασορτάρουν γερμανική μετοχή.
      Για την ιστορία να πούμε πως τελικά η προσπάθεια του μικρού δαβίδ (porsche) να καταπιεί τον γολιάθ (VW), “απέτυχε” καθώς δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει τα χρήματα που χρειάζονταν. Τότε η φίλη και αδερφή VW πήρε την “εκδίκησή” της αγοράζοντας το 42% της Porsche για να την ξελασπώσει. Με λίγα λόγια σήμερα, τόσο η Porsche όσο και η VW βρίσκονται “εθνικοποιημένες” σε γερμανικά χέρια, χωρίς καμία από τις δύο να απειλείται με επιθετική εξαγορά και με το γερμανικό δημόσιο να διαθέτει καταστατική μειοψηφία στις σημαντικές αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου.
      Η πρακτική αξία αυτής της ιστορίας είναι πως η γνωστή σύμπραξη γερμανικού καπιταλισμού (οι οικογένειες Porsche και Piëch) και κράτους (κάτω σαξονία) επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στο εσωτερικό της χώρας και πως οι περίφημοι κερδοσκόποι, δεν είναι κάτι μυθικοί φαντομάδες που πάντα κερδίζουν. Αν κάτι ξέρουμε γιαυτούς, είναι πως κερδίζουν συνήθως σε στημένα παιχνίδια με εσωτερική πληροφόρηση ή και ξεκάθαρη απάτη. Και πως εμείς εδώ στην Ελλάδα, είτε πιαστήκαμε κορόιδά τους, είτε τους κλείσαμε το μάτι, έχουμε το κράτος και τους καπιταλιστές που μας αξίζουν.

      Βέβαια το θέμα έχει καί συνέχεια η οποία όπως είναι αναμενόμενο έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης…

      Everybody Join in! More Hedge Funds Join Anti-Porsche Lawsuit

      In a continuation of the Porsche-Volkswagen
      takeover/stock controversy, 18 hedge funds added their names to a list of people
      taking Porsche to court in a $2 Billion lawsuit here in the States.

      Porsche, Wendelin Wiedeking (former CEO),
      and Holger Härter (former CFO) are said to have committed fraud and “manipulated
      the market” over a four-year period in order to keep the company out of
      bankruptcy.

      The alleged shady dealings were “an
      attempt to recoup large losses suffered by [Porsche, Wiedeking, and Härter]
      after a VW share price surge in 2008 triggered by Porsche’s takeover attempt on
      Europe’s largest carmaker.”

      Porsche is said
      to have taken advantage of “a special type of options” which can be hidden (or
      not disclosed) according to laws in the Fatherland, in order to prevent the
      public from seeing exactly how much it had invested in VW.

      In a statement, Porsche said: “We are
      currently examining the charges made in the lawsuit’s amended version and if
      necessary we will defend ourselves against those charges.”

      People in contact with the various funds
      taking Porsche to court say damages claimed could be as high as $10 Billion.
      Ouch.

    • G Kal

      nope then tin thelw! thanks anyways!