2015-nissan-gt-r-18-1

Πριν μία εβδομάδα ακριβώς, η Nissan ανακοίνωσε την τιμή του GT-R MY2015, η οποία για πρώτη φορά από την παρουσίαση του μοντέλου, έσπαγε το ψυχολογικό φράγμα των 100.000 δολαρίων. Τι έγινε όμως και από «κελεπούρι», το GT-R έγινε… λιγότερο «κελεπούρι»; Όταν παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α. το 2008, το Nissan GT-R κόστιζε μόλις 70.000 δολάρια. Ποιες είναι οι αλλαγές που δικαιολογούν σχεδόν 50% αύξηση στην τιμή από το 2008 έως το 2015; Ευτυχώς για εμάς, το Roundabout Blog του BBC, έψαξε όλες αυτές τις αλλαγές και μας τις παρουσιάζει σε ένα ευπαρουσίαστο και γεμάτο πληροφορίες infographic. Εμείς απλά επεκταθήκαμε λίγο για να καλύψουμε τα κενά…

gtr

Πρώτα απ’ όλα, η ιπποδύναμη. Ο twin-turbo V6 του GT-R αποδίδει 14% περισσότερα άλογα το 2015 από ότι το 2008, από 480 στα 545. Βέβαια, μην το βλέπεις έτσι απλό. Δεν είναι ότι απλά αύξησαν την πίεση υπερπλήρωσης, έπαιξαν λίγο με το laptop και πήγαν για καφέ. Σε αυτά τα 7 χρόνια, έχουν αλλάξει η εισαγωγή, η εξαγωγή, τα μπεκ ψεκασμού, το κάρτερ λαδιού, οι wastegates και το πρόγραμμα. Μικροπράγματα θα μου πεις και θα έχεις δίκιο… αλλά δεν τελειώσαμε. Έπειτα, οι μηχανικοί της Nissan αναβάθμιζαν ή/και άλλαζαν, συνεχώς μικρά πράγματα και αυτό, είτε αρέσει σε μερικούς, είτε όχι, κοστίζει. Το λογισμικό του Launch Control έχει αναβαθμιστεί 3 φορές. Η μετάδοση (έστω και το λογισμικό ή τα modes αυτής) άλλες 2. Τα φρένα μεγάλωσαν στο MY2012 και έκτοτε η κατανομή πέδησης αλλά και το calibration άλλαζαν κάθε χρονιά. Η ανάρτηση άλλαζε σε ρυθμίσεις κάθε χρονιά ενώ το MY2012 άλλαξε και η γεωμετρία της. Το chassis ενισχυόταν, οι ζάντες και τα ελαστικά άλλαζαν, το ρεζερβουάρ μεγάλωσε και ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο αμάξωμα και το εσωτερικό.

Από την ημέρα της παρουσίασης του GT-R στον κόσμο, η αεροδυναμική απόδοση έχει αυξηθεί σημαντικά. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω έχουν αλλάξει, έχουν προστεθεί LED φώτα ημέρας και LED φωτιστικά σώματα με Adaptive Front lighting σύστημα και έχουν τοποθετήσει carbon εξαρτήματα.  Έχουν προστεθεί πράγματα στον βασικό εξοπλισμό. Το εσωτερικό είναι απείρως καλύτερο από το MY2008. Είναι πολύ περισσότερο premium και αντάξιο της τιμής του αυτοκινήτου. Τα υλικά είναι καλύτερης ποιότητας τόσο στην κονσόλα, όσο και στον πίνακα οργάνων και το σαλόνι ενώ το Bose Active Noise Cancellation σύστημα βελτιώνει το NVH του αυτοκινήτου, ιδίως σε ταξίδια. Και δεν έχω αναφερθεί σε μικροπράγματα όπως αλλαγές/προσθήκες στα χρώματα και ούτε πρόκειται να το κάνω.

Ναι, το GT-R έχει αυξήσει σημαντικά την τιμή του και ίσως να μην έχει το κυριολεκτικά άπειρο “value for money” που είχε όταν πρωτοβγήκε. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν γίνει αλλαγές. Έγιναν και είναι και πάρα πολλές ώστε το αυτοκίνητο να διατηρήσει την «φρεσκάδα» του αλλά και να παραμείνει επίκαιρο ακόμα και τόσο καιρό μετά την παρουσίασή του. Σίγουρα θα μπορούσαν να κρατήσουν την τιμή λίγο πιο χαμηλά αλλά γιατί να το κάνουν όταν πουλάνε; Βάλε στην άκρη ρομαντισμούς και περίεργες ιδεολογίες/νοοτροπίες και σκέψου. Αν εσύ είχες ένα προϊόν, το οποίο άλλαζε έστω και λίγο κάθε χρόνο, αύξανες την τιμή του κάθε χρόνο και πουλούσες το ίδιο, θα σταματούσες να αυξάνεις την τιμή του; Ιδίως με δεδομένο πως αυτή είναι η τελευταία αναβάθμιση του προϊόντος σου πριν λανσάρεις το επόμενο; Αν απαντήσεις ναι, συγνώμη αλλά λες ψέματα.

[Πηγή: BBC, GTRLife]