ITALY-AUTO-BUSINESS-EARNINGS-DIVIDEND-FIAT

Αν παρακολουθείς έστω και στο ελάχιστο τα δρώμενα όσον αφορά στην Fiat Chrysler Automobiles, τότε σίγουρα θα γνωρίζεις πως αύριο θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του νέου 5-ετούς πλάνου που θα μας δείχνει σε γενικές γραμμές ποια θα είναι η πορεία που θα ακολουθήσουν οι φίρμες που απαρτίζουν το Group. Με μία σημαντική διαφορά όπως επισημαίνεται από διάφορες πηγές. Το πλάνο που θα παρουσιαστεί, δεν θα έχει να κάνει με την σωτηρία του Group. Αυτό, σύμφωνα με υψηλά ιστάμενα στελέχη αλλά και αναλυτές, έχει διασφαλιστεί. Αυτό που θα δούμε και θα ακούσουμε αύριο θα έχει να κάνει με την ανάπτυξη, επέκταση και εξέλιξη του group γενικά και των επιμέρους εταιριών ειδικότερα. Τι περιμένουμε λοιπόν να ακούσουμε;

  • Η Dodge θα επαναπροσδιοριστεί και θα πάρει τον ρόλο της εταιρίας αυτοκινήτων επιδόσεων. Με λίγα λόγια “αμερικάνικα musclecars”.
  • Η Jeep θα ανακοινώσει νέα μοντέλα που θα σχεδιαστούν και θα κατασκευαστούν στις Η.Π.Α. Ίσως μάθουμε κάτι περισσότερο και για την αναβίωση του Wagoneer.
  • Η Chrysler θα είναι η μοναδική εταιρία στο group που θα προσφέρει minivan.
  • Κάποια νέα μοντέλα, θα εδραιώσουν την Fiat ως ειδικό στην κατασκευή μικρών, στυλάτων αυτοκινήτων και crossovers. Πρώτο στη σειρά, το 500X.
  • Η Maserati θα ανακοινώσει πλάνα για περισσότερα premium αυτοκίνητα και crossovers.
  • Η Alfa Romeo θα παρουσιάσει αρκετά νέα μοντέλα στα επόμενα δύο χρόνια. Όλα θα είναι premium και όλα θα είναι πισωκίνητα/τετρακίνητα σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί τις Audi, BMW, Cadillac (στις Η.Π.Α.), Lexus, Mercedes-Benzκτλ.
  • Η Ferrari θα επικεντρωθεί στην παρουσίαση νέων μοντέλων σε νέες κατηγορίες. Αυτό, είναι ίσως το λιγότερο σαφές αφού η εταιρία έχει ήδη μοντέλα σε αρκετές κατηγορίες και επιπλέον, οι φήμες λένε πως αποκλείεται το λανσάρισμα κάποιου τετράθυρου μοντέλου. Οπότε σε ποια νέα κατηγορία μπορεί να παρουσιάσει νέο μοντέλο η Ferrari; SUV/Crossover;

Από τις πληροφορίες που κυκλοφορούν αλλά και από τις παλαιότερες δηλώσεις στελεχών, 2-3 πράγματα έχουν καταστεί σαφή. Ο Marchionne και η FCA ποντάρουν πολλά στις Alfa Romeo, Maserati και Jeep. Με λίγα λόγια, σε εταιρίες που θα πωλούν premium μοντέλα με υψηλά περιθώρια κέρδους. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην δυναμική είσοδο σε νέες, επικερδείς αγορές (βλ. Κίνα) και θα γίνει κάποιου είδους μνεία για την είσοδο της FCA στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Οκτώβριο. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ο κατασκευαστής στοχεύει σε παραγωγή της τάξης των 6 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το 2018 (από 4.4 εκατομμύρια που ήταν πέρυσι). Το πλάνο όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, θα παρουσιαστεί αύριο οπότε μείνετε συντονισμένοι.