934981-1024x684

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν αντιμετωπίζουν την ασφάλεια απέναντι στο hacking με την σοβαρότητα που θα έπρεπε και ένας 14-χρονος, απέδειξε ακριβώς αυτό με ηλεκτρονικά αξίας $15 και μερικές ώρες από την ζωή του…


Κάθε χρόνο, μαθητές και σπουδαστές συμμετέχουν στην CyberAuto Challenge, όπου μαζί με εκπροσώπους εταιριών, μηχανικούς κ.ά. σημαίνοντα άτομα της βιομηχανία εξερευνούν την πιο τεχνική πλευρά των αυτοκινήτων. Το event αυτό, διοργανώνεται από την Battelle, ένα μη-κερδοσκοπικό group που εστιάζει στην ασφάλεια και στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα και το CyberAuto Challenge, διοργανώνεται τα 3 τελευταία χρόνια.

Μετά από μερικές ημέρες στο camp, ο 14-χρονος μαθητής –του οποίου το όνομα φυσικά δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα-, ήθελε να δει αν μπορούσε να συνδεθεί ασύρματα σε ένα από τα αυτοκίνητα που παρείχε μία εταιρία –που επίσης δεν ονοματίζεται. Ο νεαρός μαθητής, πήγε σε ένα κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών και προμηθεύτηκε μερικά κοινά εξαρτήματα, το κόστος των οποίων δεν ξεπερνούσε τα $15. Το βράδυ της ίδιας ημέρας, ο πιτσιρικάς έφτιαξε μία συσκευή…

Με την συσκευή αυτή, ο 14-χρονος κατάφερε να συνδεθεί ασύρματα με το αυτοκίνητο, να μεταφέρει εντολές και να τις δει να εκτελούνται. Μπόρεσε να κλειδώνει/ξεκλειδώνει τις πόρτες, να ενεργοποιεί τους υαλοκαθαριστήρες, να ενεργοποιήσει το σύστημα απομακρυσμένης εκκίνησης, να ανάψει/σβήσει τα φώτα, ακόμα και να παίξει μουσική από το iPhone του μέσω του ηχοσυστήματος! Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε. Ένας νεαρός που δεν ήξερε καν να οδηγεί και δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του την “αρχιτεκτονική” του οχήματος, κατάφερε να κάνει όλα αυτά τα πράγματα

Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός. Μπορεί να είσαι ένα παιδί με $14.

Συνειδητοποίησε ο Dr. Anuja Sonalker, επικεφαλής επιστήμων και program manager στην Battelle. Μήπως οι κατασκευαστές πρέπει να σοβαρευτούν λίγο σε αυτό το θέμα; Γιατί έχω την εντύπωση ότι ήδη βρίσκονται πολύ πίσω από τις εξελίξεις. Ήδη μία αναφορά από το γραφείο του Γερουσιαστή των Η.Π.Α., Ed Markey, δείχνει ότι ενώ σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με κάποιου είδους τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας, ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν συστήματα προστασίας έναντι σε επιθέσεις hacking. Πρέπει δηλαδή να υπάρξει πρόβλημα ώστε να κληθούν οι εταιρίες να αντιδράσουν; Δεν υπάρχει πρόληψη;