Nissan Navara EnGuard Concept (6)

Στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στο Ανόβερο η Nissan παρουσίασε το Navara EnGuard Concept. Βασίζεται στο Navara Double Cab Tekna και περιγράφεται ως ένα όχημα που μπορεί να λειτουργήσει ως όχημα διάσωσης, ακόμη και στα πιο ακραία περιβάλλοντα του κόσμου.

Σε σχέση με το Navara παραγωγής, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 50 mm, υπάρχουν νέα φουσκωμένα φτερά, πλαϊνά σκαλοπάτια, φώτα έκτακτης ανάγκης, νέοι προβολείς ομίχλης, νέα πίσω φωτιστικά σώματα και φθορίζον πράσινες λεπτομέρειες, οι οποίες είναι ορατές ακόμη και στο φως της ημέρας και αναγνωρίζονται εύκολα από τους ανθρώπους που έχουν αχρωματοψία.

Επίσης φέρει αρκετά εργαλεία διάσωσης, drone (DJI Phantom 4) με ικανότητα λειτουργίας τα 6 χλμ, ταχύτητα έως και 20 μέτρα/δευτερόλεπτο και αυτονομία 30 λεπτών. Η εικόνα του drone μεταδίδεται ασύρματα στην pop-up οθόνη που βρίσκεται στη καρότσα του αυτοκινήτου, ενώ συναντάμε και δύο φορητές μπαταρίες 2 kW α που αναπτύχθηκαν από την Nissan και είναι ανθεκτικές στις καιρικές συνθήκες μιας και είναι επενδυμένες με αλουμίνιο. Το Nissan Navara EnGuard Concept κινείται με τον 2,3-λίτρων turbodiesel κινητήρα απόδοσης 190 ίππων.

Δελτίο Τύπου

Nissan Navara EnGuard Concept: το απόλυτο παντός εδάφους pick-up, με φορητή μπαταρία για επιπλέον ενέργεια σε επιχειρήσεις διάσωσης!

Η Nissan παρουσίασε στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στο Ανόβερο,  μια πρωτότυπη εκδοχή του βραβευμένου pick – up της φίρμας, με την κωδική ονομασία Navara EnGuard Concept. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι ένα σκληροτράχηλο παντός εδάφους pick-up, σχεδιασμένο να λειτουργεί ως όχημα διάσωσης στα πιο σκληρά και δύσβατα σημεία του πλανήτη.

Βασισμένο στην  έκδοση Double Cab Techna του Nissan Navara, κατόχου του βραβείου του διεθνούς Pick-up για το 2016, το Navara EnGuard Concept διαθέτει πολλά εξειδικευμένα στοιχεία σχεδιασμού αλλά και αναβαθμισμένη απόδοση. Επιπλέον, είναι εφοδιασμένο με  υπερσύγχρονο εξοπλισμό, κατάλληλο για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου ενός προηγμένου drone που τροφοδοτεί το πλήρωμά του με  ζωτικής σημασίας πληροφορίες, σχετικά με τους κινδύνους που καλείται να αντιμετωπίσει.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο, σηματοδοτεί για τη Nissan και την παγκόσμια πρεμιέρα ενός πρωτότυπου φορητού πακέτου μπαταριών, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την φίρμα με βάση την τεχνογνωσία από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα  LEAF και e-NV200.

Σε κανονικές συνθήκες, οι  συστοιχίες των μπαταριών  είναι συνεχώς σε κατάσταση φόρτισης, αντλώντας ενέργεια  από τον 2.3 λίτρων diesel twin-turbo κινητήρα των 190PS, η οποία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, εφόσον απαιτηθεί.   Κάθε συστοιχία έχει απόδοση 2kW και χρησιμοποιεί επτά μονάδες μπαταρίων, που βρίσκονται σε ένα στεγανό περίβλημα από αλουμίνιο.

Δύο πρίζες φόρτισης και πέντε πρίζες παροχής είναι ενσωματωμένες σε κάθε συστοιχία, η οποία διαθέτει ειδικές υποδοχές στα άκρα, προκειμένου να είναι εύκολη η μεταφορά της.  Σε μια επιχείρηση διάσωσης  οι μπαταρίες αυτές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την λειτουργία ειδικών εργαλείων κοπής ή και για την ανύψωση βαρέως εξοπλισμού,  με την λειτουργία τους να έχει σχεδιαστεί ειδικά για να παρέχει μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση  αντί  της  γεννήτριας βενζίνης.

Με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς εύφλεκτα καύσιμα, οι συγκεκριμένες συστοιχίες μπαταριών, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε κλειστούς χώρους, όπως για παράδειγμα σε ένα κτίριο ή μια σπηλιά.  Για ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση, η Nissan έχει ενσωματώσει πρόσθετες πρίζες σε κάθε πλευρά του χώρου φόρτωσης του Navara EnGuard Concept.

Εκτός των συγκεκριμένων συστοιχιών μπαταριών, στον υπόλοιπο χώρο φόρτωσης του Navara EnGuard Concept  υπάρχουν δύο συρόμενα συρτάρια από fiberglass. Το ρηχό πάνω συρτάρι περιέχει ελαφριά αντικείμενα, όπως  συσκευές ραδιοεπικοινωνίας, σχοινιά και ένα τσεκούρι. Το κάτω συρτάρι είναι βαθύτερο και στενότερο και χρησιμεύει για την αποθήκευση μεγαλύτερων αντικειμένων, όπως φιάλες οξυγόνου, συσκευές ανάνηψης, σωσίβια και ναυαγοσωστικά βοηθήματα.

Κλειδί  στον επιχειρησιακό ρόλο του οχήματος έχει ένα drone DJI Phantom 4, με ανώτατο όριο πτήσης στα 6.000 μέτρα. Με βάρος μόλις 1.380 γραμμάρια, το συγκεκριμένο drone μπορεί να πετάξει με ταχύτητες έως και 20 μέτρα ανά δευτερόλεπτο για περίπου 30 λεπτά και μπορεί να αναμεταδώσει  εικόνες σε μια οθόνη HD που είναι επιμελώς τοποθετημένης στην πλάτη του χώρου φόρτωσης του Navara EnGuard Concept.

Σε σύγκριση με το κανονικό Nissan Navara, το συνολικό ύψος του Navara EnGuard Concept έχει αυξηθεί κατά 50 mm,  παρέχοντας  επιπλέον απόσταση από το έδαφος, αλλά και ενισχύοντας το “παντός εδάφους” προφίλ του οχήματος.  Οι θόλοι των τροχών διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένα φτερά,  ενώ και τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι ειδικού τύπου.

Η καμπίνα των επιβατών διαθέτει μια πλήρως ανασχεδιασμένη γραμμή οροφής, η οποία είναι 136 χιλιοστά υψηλότερη σε σχέση με το κανονικό Navara. Ενσωματώνει ένα ισχυρό LED φωτισμό 360 μοιρών, ενώ μπλε strobe φώτα έκτακτης ανάγκης έχουν τοποθετηθεί στις τέσσερις γωνίες  της οροφής για να είναι πλήρως ορατά. Αντίστοιχα φώτα strobe, είναι ενσωματωμένα στην κορυφή των τεσσάρων φτερών στους θόλους των τροχών, καθώς και στα ανασχεδιασμένα εμπρός φώτα ομίχλης αλλά και στα πίσω φωτιστικά σώματα.

Παράλληλα, η επιλογή των χρωμάτων αλλά και η εφαρμογή τους στο όχημα, αποτέλεσε μια πολύ προσεκτική υπόθεση για τη Nissan, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο του ως όχημα διάσωσης. Για παράδειγμα, η έρευνα της Nissan αποκάλυψε πως το φθορίζον πράσινο είναι το πιο ορατό χρώμα στο φως της ημέρας, αλλά και το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο από τους ανθρώπους που έχουν αχρωματοψία. Έχοντας αυτό το χρώμα στους τροχούς και τα πλαϊνά σκαλοπάτια, το όχημα γίνεται πιο γρήγορα αντιληπτό από τους προβολείς των διερχόμενων οχημάτων.

Βασισμένο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Techna, το Navara EnGuard Concept έρχεται με πολλά στάνταρ χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σε μια επιχείρηση διάσωσης. Αυτά περιλαμβάνουν το προγμένο σύστημα πλοήγησης και πληροφόρησης NissanConnect, το διζωνικό κλιματισμό, όπως  και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Ακόμα πιο χρήσιμο μπορεί να αποδειχθεί το πρωτοποριακό σύστημα Around View Monitor της Nissan, που προσφέρει πανοραμική θέαση 360 μοιρών της θέσης του οχήματος και του γύρω περιβάλλοντος στην κεντρική οθόνη του ταμπλό. Αυτό αποτελεί ένα  ιδανικό εργαλείο για τους διασώστες, καθώς τους  επιτρέπει να πλοηγηθούν σε  δύσβατο έδαφος, χωρίς να καθυστερούν με το να βγαίνουν από το όχημα για να επιθεωρήσουν την κατάσταση.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο, ως μέρος του οράματος Intelligent Mobility της  Nissan, έρχεται για να  διερευνήσει πώς η τεχνολογία των προηγμένων μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων,  μπορούν να χρησιμοποιηθούν περαιτέρω προσδίδοντας περισσότερα οφέλη στην κοινωνία.

  • jonjon

    Έτσι έπρεπε να είναι η βασική του έκδοση!

  • AMG

    Εξωτερικά με πείθει,περίμενα κάτι πιο δυνατό εντός του.

  • antonis

    Το θελω όπως ειναι χωρίς τον εξοπλισμό διασώσεις.

  • mother1russia

    Τουμπανο ειναι, εχει ο πατερας μου το Hilux και τον εχει σκισει στα προβληματα το παλιο σαπιο.
    Μακαρι να ειχε αγορασει Navara ειναι και πιο ομορφο

    • AMG

      Αν θες όμορφο αγροτικό πάρε Nissan,αν θες κάτι πιο αξιόπιστο πάρε Hillux αν και το τελυταίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συντήρηση και το τρόπο οδήγησης του.Τι προβλήματα έβγαλε και ποιό έτος το αγοράσατε.

    • mother1russia

      Το Hilux αξιοπιστο?? Σου λεω μεγαλυτερη σαβουρα δεν εχω δει.
      Και μιλαω για Hilux του 2009 οχι τα παλια, τα παλια ξερω ηταν αξιοπιστα

    • AMG

      Τι να πω φίλε εγώ δεν είμαι μάγος ούτε ειδικός μπορεί να έπεσες στην εξαίρεση του κανόνα.Ο άνθρωπος με τον οποίο έκανα μαθήματα οδήγησης έχει ως αυτικίνητο εκπαίδευσης ένα Toyota Yaris με 300.000 χιλιόμετρα και καθε τρεις και το πήγαινε στα συνεργία.Μου είπε πως δεν θέλει να ξανακούσει για Toyota.Αν αγόραζε αυτικίνητο θα επέλεγε Honda Civic Tourer με τον ντίζελ κινητήρα.Εμένα ο πατέρας μου έχει το Hillux του 2004 με 150.000 περίπου.Δεν έχουμε αντιμετωπίσει σοβαρά θέματα.Αν και είναι σε άσχημη εξωτερική κατάσταση.

    • mother1russia

      Αλλο μοντελο του 2004 , βασικα ειναι οπως το ειπες και πως θα σου βγει

    • anagnwsths

      Αν θες αγροτικό – εργάτη Isuzu ….. Πρώτα θα πεθάνει το δισέγγονο σου απο γηρατιά και μετά θα χρειαστεί μάστορα το Dmax

  • Smartass
    • AMG

      Το καινούργιο με το V6 βάλε….

    • rafael

      dieselgate

    • anagnwsths

      Αυτό φίλε περισσότερη ώρα περνάει ξάπλα στο συνεργείο παρά στο χωράφι. Για φιγούρα δεν λέω μια χαρά είναι αλλά για δουλειά και σκληρή χρήση …δεν κανει το Βοβά

  • SAMURAI-66